تاکید استاندار یزد بر توسعه دولت الکترونیک

استاندار یزد بر همراهی تمام دستگاههای اجرایی برای توسعه دولت الکترونیک در استان تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، جلسه کارگروه استانی دولت الکترونیک با حضور استاندار یزد ، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ، مديركل دفتر فناوري اطلاعات، ارتباطات و امنيت استانداري  و اعضای این کارگروه در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد .
"سید محمد میر محمدی" در این جلسه گفت : خوشبختانه  ظرفیت های خوبی برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان وجود دارد و همه دستگاههای اجرایی باید برای توسعه دولت الکترونیک در استان همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.
وی اظهار داشت: فعالیت های خوبی را در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان شاهد هستیم و شایسته است این اقدامات همگانی شود.
میرمحمدی تصریح کرد : باتوجه به توانایی بخش خصوصی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات می توان بخشی از پروژه های ملی و استانی را به این بخش واگذار نمود تا زیرساخت های توسعه دولت الکترونیک هرچه سریعتر فراهم شود.
استاندار یزد خاطر نشان کرد : لازم است استفاده مطلوب تری از ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان داشته باشیم و نقش مان را در حوزه IT  و ICT در کشور توسعه دهیم .


توسعه فضای کسب و کار با محوریت حوزه ICT  و IT


مدیرکل دفتر فناوري اطلاعات، ارتباطات و امنيت استانداري نیز در این جلسه اظهار داشت : امسال یکی از برنامه های اولویت دار وزارت ارتباطات ، بر اساس توسعه فضای کسب و کار در حوزه ICT وIT  است که برای استان یزد با توجه به شرایطی که وجود دارد ، بنظر می رسد باید بیشتر روی این موضوع تمرکز کنیم.
" اکرم فداکار" با اشاره به فعالیت جویشگر بومی پارسی جو ، خاطر نشان کرد : این پروژه ، پروژه پیشران استان است ، به ویژه مزیتی که در بحث ایجاد اشتغال و درآمد زایی می تواند داشته باشد و به عنوان پروژه پیشران قابلیت ارتقای سایر بخش های حوزه ICT را نیز دارد .
وی افزود : خوشبختانه در ارزیابی های اخیر وزارت ارتباطات که از موتورهای جستجوی فعال انجام شده ، جویشگر بومی پارسی جو توانسته رتبه برتر خود را حفظ کند .
فداکار تصریح کرد : در حمایت از این جویشگر بومی ، باید بازار کاربری را توسعه داد که می توانیم مصوبه کارگروه را گرفته ، این مصوبه به تمام دستگاههای اجرایی  ابلاغ شود و بر قابلیت اجرای آن نیز نظارت کنیم تا دستگاه ها در استفاده از جویشگر پارسی جو که محتوای پاک و امنی را در اختیار آن ها قرار می دهد ، از الزام بیشتری برخوردار باشند .
مدیر کل دفتر فناوري اطلاعات، ارتباطات و امنيت استانداري در پایان سخنان خود تاکید کرد : اگر منابع مالی مورد نیاز توسط سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان در حوزه IT  و ICT   تامین شود می توانیم یک نظام پایش الکترونیکی در حوزه اقتصاد مقاومتی را طراحی ، تنظیم  و اجرا کنیم و این مزیتی است که در این حوزه داریم .
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات