استاندار یزد در نشست شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان:

تا یکماه آینده مرکز فراگیر درمان اعتیاد در استان راه اندازی شود

استاندار يزد تاكيد كرد: در بحث ماهيت شوراي هماهنگي، لفظ مبارزه به معني اين امر است كه بايد با رواج اعتياد، توليد، توزيع و قاچاق مواد مخدر مبارزه نمود ، منتهي همزمان بايد در حوزه پيشگيري از اعتياد و آلوده شدن افراد به اين بلاي خانمان سوز نيز فعاليت كرد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، " سيد محمد ميرمحمدي" در نشست شوراي هماهنگي ستاد مبارزه با مواد مخدر استان كه پيش از ظهر سه شنبه 20 آبانماه در سالن زنده ياد حميديا برگزار شد با بيان اين موضوع كه تنوع حضور اعضاء در اين شورا مؤيد اين امر است كه بحث مبارزه با موادمخدر به يك دستگاه خاص بر نمي گردد" خاطر نشان نمود: همه دستگاههايي كه در اين شورا حضور دارند، در واقع نوعي وظيفه ذاتي در رابطه با مبارزه با مواد مخدر دارند و در حوزه هاي گوناگون اعم از انتظامي، فرهنگي و درماني در اين شورا مشغول به انجام وظيفه هستند و اين جلسه در واقع حلقه تكميلي همه اين فعاليتهاست و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، در حقیقت به منزله معمار راهکارهای مبارزه با اعتیاد است.
استاندار يزد تاكيد كرد: در بحث ماهيت شوراي هماهنگي، لفظ مبارزه به معني اين امر است كه بايد با رواج اعتياد، توليد، توزيع و قاچاق مواد مخدر مبارزه نمود ، منتهي همزمان بايد در حوزه پيشگيري از اعتياد و آلوده شدن افراد به اين بلاي خانمان سوز نيز فعاليت كرد.
میرمحمدی آنگاه با اشاره به موضوع اطلاع رسانی پیرامون مواد مخدر و رسانه ای کردن این اخبار و اطلاعات گفت: مراقب باشیم که در مسیر رسانه ای کردن این مباحث، دچار تبلیغ غیر مستقیم در جهت دامن زدن به این موارد نشویم چرا که طرح هر موضوع و اطلاع رسانی پیرامون ،ن، در ذهن افراد ایجاد سوال می کند و فرد به دنبال یافتن پاسخ سوال خود خواهد رفت و این امر موید این است که در برخی موارد نباید بیش از حد بر تبلیغات و مباحث رسانه ای تاکید کرد بلکه اگر قرار است کار تبلیغی و رسانه ای در این خصوص صوت گیرد، به سمتی هدایت شود که در افراد ایجاد تنفر ذاتی از مواد مخدر کند و نه ایجاد سوال منتهی به کنجکاوی برای یافتن پاسخ .
وی تاکید کرد: باید مراقب باشیم که گاه به جای تبلیغ علیه یک چیز، به دلیل به کار گرفتن روشهای نادرست، به سود آن تبلیغ نکنیم و نياز خفته اي را در جوانانمان بيدار نسازیم كه به سراغ برخی مسائل بروند.
رییس شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در بخش دیگری از صحبتهای خود به موضوع مشارکت مردم در امر اطلاع رسانی و مبارزه با مواد مخدر اشاره نمود و خواستار ایجاد بستر مناسب برای همراهی و همکاری بیش از پیش مردم در این باره شد.
استاندار یزد ضمن بیان این نکته که " یزد نیز به مانند همه نقاط دنیا در گذر سالیان تغییر کرده است "، مبحث مهم در این خصوص را، جهت گیری تغییرات دانست و گفت: مهم این است که مراقب باشیم، این تغییرات در جهت مثبت رخ دهد و منجر به ناهنجاریها نگردد.
میرمحمدی تصریح کرد: در مقوله مواجهه با تهاجم فرهنگی، باید همواره دست بالا را داشته باشیم و ویژگیهای غنی فرهنگی خود مانند ایمان، صداقت، قناعت، صلح دوستی و پرکاری را ترویج نماییم و تمام ويژگيهاي يك فرهنگ غني را مطرح كنيم و از خود بپرسیم که چرا آنها در بحث فرهنگ تهاجمی عمل مي كنند ؟ و چرا ما منفعلانه برخورد کنیم؟ در صورتیکه ما باید جلوه های ناب فرهنگ اسلامی- ایرانیمان را به دنیا معرفي كنيم.
عالی ترین مقام اجرایی استان از دست اندرکاران و دستگاههای عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خواست تا با جدیت در پیگیری امور، مشکلات و دغدغه های شورا را حل و فصل نمایند و برای رفع تنگناهای موجود، هم علتها و هم معلول ها را مورد ارزیابی قرار دهند و آنگاه تاکید نمود تا ظرف مدت یکماه آینده، مشکل راه اندازی مرکز درمان اعتیاد با رعایت همه استانداردهای قانونی مرتفع گردد و گزارش آن ارائه شود.
عالی ترین مقام اجرایی استان در بخش پایانی صحبتهای خود با تصریح این موضوع که رسانه ها نقش موثری در جهت دهی به افکار عمومی و تلطیف فضای جامعه ایفاء می کنند خاطر نشان نمود: متأسفانه وقتي برخی رسانه ها را رصد میکنیم متوجه می شویم که بدون در نظر گرفتن حقوق شهروندان، گویا میخواهند در انتشار الفاظ زشت و اتهام زنی از هم سبقت بگیرند و غافل از این هستند که می شود با انتشار مطالب زیبا، وحدت آفرین و آرامش بخش، جامعه را به سمت اتحاد و فضا را به سمت امید و آرامش پیش برد.
همچنین در این جلسه " غیاثی" مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بخشی از صحبتهای خود با اشاره به لزوم ترویج نشاط اجتماعی و امید در جامعه به برخی از عوامل دخیل در رشد اعتیاد در استان اشاره کرد و گفت: افزایش مهاجرتها و برخی مباحث خانوادگی و همچنین شیوع افسردگی در استان که به هر دلیل یک واقعیت ملموس است، میتواند به عنوان عوامل موثر در اعتیاد شناخته شود که باید برای مقابله با هر یک، راهکارهای اجتماعی مناسب مشخص شود و بپذیریم که یکی از دلایل گرایش به اعتیاد، افسردگی و نیاز به شادابی است که فرد معتاد اینگونه سعی دارد تا این کاستی را جبران کند.
در ابتدای این جلسه که با حضور معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرماندهی نیروی انتظامی استان، جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان، مدیران کل آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهزیستی استان و فرماندار و شهردار یزد همراه بود، هر یک از حاضرین پیرامون 4 دستور کار مشخص جلسه که عبارت بودند از " ارائه اخبار در حوزه مقابله با عرضه مواد مخدر از سوی دستگاه های ذیربط"، " ارائه گزارش در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه اجرای مصوبات جلسه قبل" ، " گزارش عملکرد در حوزه پیشگیری" و" گزارش بازدید اعضاء شورا از مرکز نگهداری معتادین بزهکار در مشهد" سخنانی ایراد نمودند.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات