در نشست خبری و از سوی استاندار یزد صورت گرفت:

تبیین برنامه ها و اقدامات صورت گرفته در قالب کنگره ملی سرداران و ۴۰۰۰ شهید استان یزد

استاندار یزد در نشست خبری ای با حضور اصحاب رسانه، برنامه ها و اقدامات صورت گرفته در قالب کنگره ملی سرداران و ۴۰۰۰ شهید استان یزد را تبیین کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر طالبی استاندار یزد و رئیس ستاد برگزاری کنگره در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور بیان اقدامات و برنامه های کنگره بزرگداشت ۴۰۰۰ شهید استان یزد برگزار شد، با بیان اینکه برنامه ریزی ها برای برگزاری دومین کنگره ملی سرداران و ۴۰۰۰ شهید استان یزد از حدود یک سال پیش آغاز شد، گفت: از همان ابتدا نگاه ما به برگزاری این کنگره متمایز و متفاوت از دیگر کنگره ها و یادواره های برگزار شده در سراسر کشور بود و لذا برنامه های این کنگره با رویکرد خدمت رسانی در استان یزد تدوین شد.
وی یکی از مهمترین شاخصه های برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان یزد را مشارکت و همراهی مردم و خیرین در کنار دستگاه های مسئول در اجرای برنامه ها دانست و اظهارداشت: برگزاری این کنگره تجربه بسیار خوبی از همدلی و همکاری بین دستگاه های مرتبط و نشان دهنده ظرفیت های خوب موجود در استان برای اجرای برنامه ها و موضوعات مورد توافق و تفاهم همگان بود.
دکتر طالبی ادامه داد: با تکیه بر ظرفیت های مردمی و هم افزایی دستگاه های استان می توان برنامه های خوبی را در استان دنبال کرد.
استانداریزد با بیان اینکه برنامه ها و فعالیت های مختلف کنگره ۴۰۰۰ شهید استان یزد به صورت مضاربی از ۴۰ و هزار تعریف شده است، خاطرنشان کرد: غرس نهال به نام هر یک از شهدای استان، احداث بوستان به نام و یاد شهدا، تهیه و اهدا هزار سری جهیزیه برای خانواده های نیازمند، حمایت از ۴۰۰۰ یتیم استان و تهیه و توزیع سالیانه ۴۰۰۰ بسته معیشتی با همکاری دستگاه های مختلف از جمله اقداماتی است که در قالب دومین کنگره ملی شهدای استان انجام شده است.
وی فراهم کردن زمینه ازدواج بین جوانان را یکی از رویکردهای برگزاری کنگره ملی شهدا استان عنوان و تصریح کرد: باوجود شرایط کرونایی و کاهش آمار ازدواج در استان، برپایی مراسم ازدواج ۴۰۰۰ زوج مورد حمایت قرار گرفت که این موضوع نقش خوبی در افزایش آمار ازدواج در استان داشت.
دکتر طالبی اضافه کرد: با همت بسیج حقوقدانان استان و به نیت شهدای استان یزد، ۴۰۰۰ پرونده دعاوی دادگستری جهت صلح و سازش مورد پیگیری قرار گرفت.
استانداریزد حوزه بهداشت و درمان را از دیگر محورهای برگزاری کنگره سرداران و ۴۰۰۰ شهید استان یزد دانست و گفت: توسط بسیج جامعه پزشکان ۴۰۰۰ ویزیت رایگان انجام و هزینه ۴۰۰۰ نسخه داروی بیماران خاص تقبل شد.
وی همچنین از انعقاد تفاهم نامه ای با سازمان صداوسیما برای تولید یک سریال فاخر با محوریت شهید آیت ا... صدوقی خبر داد.
دکترطالبی، تهیه و توزیع ۴۰۰۰ هزار بسته کمک آموزشی و لوازم التحریر ویژه دانش آموزان نیازمند، تهیه ۴۰۰۰ پوستر شهدا، جانبازان و رزمندگان، تهیه همین تعداد وصیت نامه شهدا و خاطرات رزمندگان و تولید ۴۰۰۰ دقیقه محتوا در موضوعات مرتبط با رزمندگان از دیگر برنامه های انجام شده در قالب کنگره ملی شهدای استان یزد عنوان کرد.
استانداریزد با بیان اینکه این کنگره در حال سپری کردن ماه های پایانی خود است، خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه کنگره ملی سرداران و ۴۰۰۰ شهید استان یزد ۱۰ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ و بسته به شرایط کرونایی، در آن زمان به دو صورت حضوری و با ظرفیت محدود در محل نمایشگاه های بین المللی یزد و پخش زنده از صداوسیما، برگزار می شود.
وی در پایان اضافه کرد: امیدواریم فضای همدلی، همکاری و خدمت به مردمی که در پرتوی برگزاری کنگره سرداران و ۴۰۰۰ شهید استان ایجاد شده، یک روحیه و انرژی مضاعفی را برای همه دستگاه ها ایجاد و از فرصت های این چنینی برای هم افزایی در راستای رفع مشکلات مردم و کمک به حل موضوعات و مسائل موجود در سطح شهرها و روستا ها استفاده شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات