تحقق توسعه پایدار در گرو توجه به مسائل زیست محیطی

استاندار یزد عنوان کرد: توجه به محیط زیست و سلامت مردم یکی از مولفه های اصلی و جزو تفکیک ناپذیر توسعه پایدار است و آنرا در دستور کار جدی خود قرار داده ایم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی» در مراسم افتتاح پروژه زیست محیطی واحد فولادی پارمیدا در شهرک صنعتی فولاد اشکذر، با بیان اینکه در چند دهه اخیر توجه لازم به شاخص های زیست محیطی نشده  افزود: دلیل این موضوع این است که آسیب های آلاینده های زیست محیطی خود را به خوبی نشان نداده بود، اما با گذشت زمان و آشکار شدن این تبعات، اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است .
وی توجه به محیط زیست و سلامت مردم یکی از مولفه های اصلی و جزو تفکیک ناپذیر توسعه پایدار دانست و افزود: توجه جدی به محیط زیست در دستور کار استان است.
دکتر طالبی با بیان اینکه هم نوایی و ادبیات مشترک ایجاد شده بین دستگاه ها و نهادهای دولتی با بخش خصوصی استان در زمینه مسائل زیست محیطی، بسیار حائز اهمیت است، افزود: این هم نوایی نوید بخش مقابله جدی و موثر با منابع آلایندگی مختلف در استان است.  
وی افزود: باید در کنار بهره گیری مردم از مواهب توسعه صنعتی استان، شرایط زندگی پاک و سالم را نیز برای آنها فراهم کنیم
استاندار با اشاره به حمایت دستگاه های دولتی و قضایی از اداره کل محیط زیست استان، عنوان کرد: این حمایت در کنار انگیزه و توانمندی بالای آنها، زمینه را برای فعالیت و اثر بخشی بیشتر این اداره کل فراهم کرده است.
دکتر طالبی با تاکید بر اینکه باید به مردم اطمینان داده شود که بدنه دولت با جدیت در حال پیگیری مسائل زیست محیطی است، تاکید کرد: اقدامات زیست محیطی استان بدون بازگشت بوده و اجازه تغییر رویه و حرکت به سوی آلایندگی مجدد در مراکز صنعتی اصلاح شده را نخواهیم داد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات