استاندار یزد در حاشیه بهره برداری و کلنگ زنی از چندین پروژه های شهرستان بهاباد عنوان کرد:

تحقق مهاجرت معکوس به روستاهای شهرستان محروم بهاباد با خدمت رسانی و تامین زیرساخت های صورت گرفته

استاندار یزد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بهاباد به منظور محرومیت زدایی از این شهرستان به عنوان یکی از 31 شهرستان محروم معرفی شده از سوی وزارت کشور گفت: با اقدامات صورت گرفته شاهد مهاجرت معکوس به این شهرستان بوده ایم و امیدواریم با برنامه های در دست اقدام، شاهد توسعه کامل این شهرستان و بازگشت جمعیت به روستاهای این شهرستان باشیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر طالبی یزد به مناسبت دهه فجر، در شهرستان بهاباد حضور یافت و پروژه های این شهرستان را مورد بهره برداری قرار  داد.


ادای احترام به شهدای بهاباد


 استاندار یزد در برنامه آغازین حضور در این شهرستان به شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.


افق روشن سرمایه گذاری در شهرستان بهاباد با توجه تامین و توسعه زیرساخت ها

استاندار یزد در آیین بهره برداری از پروژه گازرسانی به ۸ روستای دهستان جلگه شهرستان بهاباد، بر آینده روشن این  شهرستان در حوزه سرمایه گذاری تاکید کرد.
دکتر طالبی در این مراسم ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ایام باسعادت دهه مبارک فجر، با بیان این که مجموعه شرکت گاز استان یزد، مجموعه ای پویا و فعال در استان به شمار می آید، به اهمیت تامین این زیرساخت برای توسعه کشور اشاره کرد و گفت: گاز، به جز ضرورت استفاده و بهره گیری در منازل مسکونی، نقش مهم و تاثیرگذاری در بحث تامین زیرساخت برای توسعه سرمایه گذاری دارد که خوشبختانه با تامین این شبکه مهم انرژی در استان، فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری های مختلف در یزد فراهم آمده است.
استاندار یزد با بیان این که در دولت تدبیر و امید نیز به موضوع تامین گاز در شهرستان بهاباد به خوبی پرداخته شده است افزود: در زمینه تامین آب شرب و برق مورد نیاز شهرستان بهاباد نیز اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است و با ایجاد نیروگاه های جدید و خورشیدی، افق آینده سرمایه گذاری در شهرستان بهاباد بیش از پیش روشن است.
وی با اشاره به اهمیت و ضرورت همراهی و همدلی همه مسئولین و مردم شهرستان بهاباد برای کمک به توسعه شتابان این شهرستان ابراز امیدواری کرد: با توجه به شرایط خوبی که برای سرمایه گذاری در شهرستان بهاباد به وجود آمده این موقعیت را قدر بدانیم و فرصت توسعه سرمایه گذاری این منطقه را با حفظ مصالح شهرستان فراهم سازیم.
وی در پایان با اشاره به اشتغالزایی خوب ایجاد شده در شهرستان بهاباد، بر رعایت مسئولیت اجتماعی صنایع بزرگ و تعامل بخش خصوصی و دولت برای رفع نیازهای عمده و اساسی شهرستان بهاباد تاکید کرد.
شایان ذکر است در این مراسم با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی و محلی، پروژه گاز رسانی به ۸ روستای دهستان جلگه بهاباد با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال و قابلیت نصب ۴۰۰ انشعاب به بهره برداری رسید. ‌


بهره برداری از پروژه احداث زیرساخت های مجتمع خودگردان دامداری روستای علی آباد


استاندار یزد پروژه احداث زیرساخت های مجتمع خودگردان دامداری روستای علی آباد با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد ریال، استقرار 53 واحد و ایجاد اشتغال برای 55 نفر افتتاح کرد و از دست اندرکاران این پروژه تمجید کرد.
 

بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه های متعدد در بخش محروم آسفیچ

 

استاندار یزد در ادامه خود به شهرستان بهاباد در بخش محروم آسفیچ حضور یافت و پروژه های این شهرستان را مورد بهره برداری قرار داد.
بهره برداری از گلخانه ای با ظرفیت تولید سالیانه ۳۰۰ تن صیفی جات و با اعتبار ۱۷۰۰ میلیون تومان، بهره برداری از طرح آبیاری کم فشار، افتتاح طرح پروار بندی شتر مرغ با اعتباری بالغ بر  ۸۰۰۰ میلیون ریال و ظرفیت تولید سالیانه ۱۰ تن گوشت، آغاز عملیات اجرایی مجتمع گلخانه ای و دامپروری روستای آسفیچ با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۶۰ نفر و آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به ۵۸ روستای بخش آسفیچ از جمله این پروژه ها بودند.
دکتر طالبی در حاشیه این برنامه ها با بیان این که خوشبختانه در زمینه تامین آب شرب شهری و روستایی بهاباد، اقدامات خوبی صورت گرفته است ابراز امیدواری کرد: با اجرای پروژه ها و طرح های جدید آبرسانی، شاهد تامین آب شرب همه بخشهای شهرستان بهاباد باشیم.
وی با بیان این که با سفر به شهرستان بهاباد و بازدید از روستاهای این منطقه، واژه مهاجرت معکوس در ذهن ها تداعی می شود افزود: به واسطه اقدامات خوب صورت گرفته در این مناطق، شاهد رشد جمعیت روستایی در این منطقه هستیم .
وی تاکید کرد: این موضوع به روشنی بیانگر آن است اگر دستگاه های دولتی و شرکت های خدمت رسان به وظایف خود به خوبی عمل کنند قطعا می توان نقش مهمی در رفع محرومیت و بازگشت مردم به مناطق روستایی داشت.


 برگزاری شورای سلامت شهرستان بهاباد به ریاست استاندار یزد

شورای سلامت شهرستان بهاباد  آخرین برنامه سفر استاندار به بهاباد بود.
 در این نشست، مسائل مربوط به حوزه بهداشت و درمان و آخرین وضعیت  شیوع بیماری کرونا در بهاباد مورد بررسی قرار گرفت.
شایان ذکر است بهره برداری از پروژه آبرسانی به روستاهای ده جمال و کمکوئیه، بهره برداری از پروژه مرکز خدمات جامع سلامت شهری-روستایی بهاباد، بهره برداری از پروژه باند دوم جاده بنستان - سرکازه با اعتبار 16 میلیارد ریال و بهره برداری از سفره خانه سنتی بهاباد از جمله پروژه های افتتاح شده توسط استاندار یزد بودند.
گفتنی است، قریب به یکسال است که شهرستان بهاباد توسط وزارت کشور به عنوان یکی از 31 شهرستان محروم کشور معرفی شده و در این راستا اقدامات و پیگری های ویژه ای با محوریت استاندار یزد صورت گرفته است.
شایان ذکر است، بهره گیری از ظرفیت بنیادهای خیریه همچون بنیاد برکت و بنیاد علوی از جمله اقدامات صورت گرفته برای تامین نیازهای بودجه ای پروژه های بهاباد بوده اند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات