استاندار یزد خواستار شد:

تداوم روحیۀ ایثار در جامعه با معرفی الگوهای ارزشمند

استاندار یزد عصر یکشنبه 14 شهریورماه در جلسه مشترک شورای استانی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شورای مشورتی امور ایثارگران گفت: تداوم و استمرار روحیه ایثار در جامعه با معرفی الگوهای ارزشمند و موثر امکان پذیر می شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، جلسه مشترک شورای استانی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شورای مشورتی امور ایثارگران استاندار با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، مشاور وزیر کشور و مسئول امور ایثارگران وزارت کشور ، مدیرکل حوزه استاندار، ، مشاور استاندار یزد در امور ایثارگران، مشاور استاندار کرمان در امور ایثارگران، مشاور استاندار سیستان و بلوچستان در امور ایثارگران، مدیران و اعضای شورای مشورتی امور ایثارگران در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
استاندار یزد در این جلسه با اشاره به ضرورت زنده نگه داشتن روحیه ایثار و شهادت در جامعه بیان کرد: جریان ایثارگری و انقلابی‌گری تا زمانی که ظلم، مبارزه با ظالم، حق و باطل جریان دارد زنده و پابرجاست زیرا  مصداق جمله «موجیم که آسودگی ما عدم ماست»،جبهه حق نیز هیچ زمانی نمی تواند در برابر ظلم آرام بماند.
«سیدمحمد میرمحمدی» ادامه داد: روحیه ایثار یکی از ظرفیت ها و عناصر بسیار مهم در نظام جمهوری اسلامی ایران است و جامعه ما زمینه های خوبی در این موضوع دارد که باید در کالبد فرهنگی تقویت و گسترش داده شود.
میرمحمدی افزود: جامعه در قبال دشمنی ها، خصومت ها و آن هایی که می خواهند حق را از بین ببرند و باطل را جایگزین کنند همیشه آماده است و روحیه ایثار در آن  وجود دارد و هر چه این فضا را زنده تر نگه داریم اثرات بهتری خواهد داشت.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد: در کشور ما جوانان غیور، استعدادهای بالا و اعتقادات راسخ وجود دارد و توفیقات موثری در حفظ ارزش های اسلامی و دفاع از حق داریم.
استاندار یزد گفت: با توجه به باورهای موجود توانسته ایم از کشور خود و مرزهای بیرونی به خوبی دفاع کنیم و پاسداری از جهان اسلام مسئله ای است که در کشور ما همواره نسبت به آن احساس مسئولیت وجود دارد.
میرمحمدی در پایان سخنان خود بیان کرد: باید جریان های کربلا را در طول زمان به همراه داشته باشیم زیرا در جمله «کل یوم عاشورا کل ارض کربلا» معانی ارزشمندی نهفته که یکی از الزامات ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.


مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی بدون فرهنگ ایثار امکان پذیر نیست


مشاور وزیر کشور و مسئول امور ایثارگران وزارت کشور نیز در این جلسه با درود بر شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس به ویژه آیت الله شهید صدوقی(ره) گفت: هیچ اقدامی نمی تواند گوشه ای از تلاش ها و مجاهدت های ایثارگران،آزادگان و خانواده شهدا را پاسخ دهد.
«غلامرضا یاوندعباسی» بیان کرد: در دولت تدبیر و امید دو اقدام ممتازِ ابلاغ قانون ماده 63 تشکیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تصویب و ابلاغ سند حمایت از رزمندگان صورت گرفته است.
وی افزود: با توجه به اقدامات انجام شده هنوز هم مشکلات بسیار زیاد و دلایل فراوانی وجود دارد که مانع تبدیل ظرفیت های باالقوه به باالفعل در فعالیت های مربوط به ایثارگران در جامعه شده است که نیازمند همدلی و تلاش بیشتر برای رفع آن ها هستیم.
عباسی با تاکید بر اهمیت دیدار با خانواده شهدا گفت: دیدار با این عزیزان باید دارای تقویم و زمان بندی سالانه باشد تا بتوانیم از این فرصت و ظرفیت ارزشمند بیشتر بهره مند شویم.
 مشاور وزیر کشور و مسئول امور ایثارگران وزارت کشور خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا فرهنگ ایثار از حوزه دفاع مقدس خارج و به جامعه وارد شود زیرا تا در موضوع صنعت، تولید، درمان، خانواده و حوزه خدمت ایثار وجود نداشته باشد، موفقیتی حاصل نخواهد شد.
عباسی ادامه داد: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید فراتر از برنامه های روزمره قدم بردارد تا بدانیم در این زمینه چه جایگاهی وجود دارد و از ظرفیت ها برای فعال نمودن تمام حوزه های نقش آفرین استفاده کنیم.
وی بیان کرد: ضروری است افتخارات ایثار و شهادت را شناسایی و در قالب هنر برای جامعه ملموس کنیم تا نسل های بعد نیز بتوانند با این ارزش ها پیوند برقرار کنند.
مشاور وزیر کشور در پایان سخنان خود گفت: یکی از اقدامات مهم شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مقابله با اقدامات سو و مغایر با ارزش های حقیقی است و برنامه های اثرگذار نیازمند شناخت و تصمیم سازی درست با همفکری نخبگان، ایثارگران و هنرمندان در جامعه است.
گفتنی است در این جلسه سند راهبردی شورای استانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، پیش نویس آئین نامه شورای استانی و چاپ کتاب وصیت نامه شهدای استان یزد مورد بحث و هم اندیشی قرار گرفت.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات