تداوم روند نزولی تورم ماهانه در استان یزد/ تورم ماهانه اسفند 1.5 درصد شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد  گفت: تورم ماهانه استان یزد نیز از تابستان روند کاهشی در پیش گرفته و در دی‌ماه 2.1 و بهمن‌ماه به 1 درصد رسیده که این رقم در اسفند با 5 دهم درصد افزایش به 1.5 درصد رسیده است.

به گزارش روابط‌عمومی استانداری یزد، محمدعلی شاه‌حسینی با اشاره به نتایج طرح شاخص نرخ تورم ماهانه استان یزد در اسفند سال ۱۴۰۲ از سوی مرکز آمار ایران، اظهار کرد: بر اساس نتایج این طرح در اسفندماه ماه ۱۴۰۲ شاخص تورم ماهانه استان به عدد 1.5 رسید که نسبت به ماه قبل، 0.5 درصد افزایش داشته و عملا تورم اسفندماه استان معادل 0.5 از میانگین تورم کشور پایین تر بوده است.
وی افزود: براین‌اساس استان در تورم ماهانه در رتبه 29 قرار دارد که نسبت به بهمن ماه چهار رتبه و نسبت به ماه‌ دی دو رتبه بهبود یافته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد  از روند کاهشی نرخ تورم ماهانه گروه‌های عمده در استان خبر داد و گفت‌: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در اسفندماه 1402، تورم ماهانه استان یزد برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات»، 1.3 درصد و برای گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات»، 1.6 درصد بوده که به ترتیب یزد در گروه خوراکی‌ها رتبه 20 و در گروه غیرخوراکی‌ها رتبه 30 کشور را کسب کرده است.
شاه‌حسینی با اشاره به پایین‌تر بودن نرخ تورم ماهانه از شاخص‌های متناظر کشوری تصریح کرد: این موضوع نشان از موفقیت رصدخانه پایش و کنترل تورم استان یزد و برنامه‌های پیش‌بینی شده توسط مدیران اقتصادی استان برای کاهش تورم است.
وی خاطرنشان کرد: تداوم برنامه‌های پیش‌بینی شده در راستای کنترل تورم در استان موجب خواهد شد تا فاصله تورم سالانه استان از شاخص متناظر کشوری به کمترین میزان ممکن کاهش یابد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات