استاندار یزد در نشست مشترک با فرمانداران، شهرداران، دهیاران و روسای شوراهای اسلامی شهر و روستا مطرح گرد؛

تداوم نشست های هم اندیشی با دهیاران، شهرداران و روسای شورای های اسلامی شهر و روستا جهت احصای مسائل و مشکلات/ جذب ۲۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی از مصوبات سفر اول رییس جمهور به استان/ ۳۱ سفر شهرستانی و محله ای طی یکسال گذشته موید نگاه ویژه مدیریت استان به حضور در میان مردم و احصاء میدانی مسائل

استاندار یزد با اشاره به لزوم تداوم نشست های هم اندیشی با دهیاران، شهرداران و روسای شورای های اسلامی شهر و روستا جهت احصای مسائل و مشکلات، گفت: باید تصمیمات اساسی برای حل مسائل روستاها و مسائل زیرساختی شهرها اتخاذ و در دستورکار قرار گیرد.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در نشست مشترک با فرمانداران، شهرداران، دهیاران و روسای شوراهای اسلامی شهر و روستا با اشاره به سفر رئیس جمهور و وزرا به استان در روز ۲۲ دی ماه گفت: در دور دوم اعتباراتی به عنوان متمم سفر اول برای تکمیل پروژه ها دیده شده است.
  وی با بیان اینکه بیشتر مصوبات بر محور اخذ امتیازات و مجوزها رقم می خورد، اظهارداشت: با توجه به محدودیت های اعتباری موجود در کشور، دولت به جای اعتبارات عمرانی، مجوزهایی نظیر فروش اموال مازاد و به تبع آن صرف تمامی درآمد حاصل از آن در پروژه های استان ارائه خواهد داد.
 استاندار یزد افزود: سرجمع متمم بودجه ای که در سفر دوم به استان می دهند حدود دو هزار میلیارد تومان است.
 دکتر فاطمی با اشاره به لزوم تداوم نشست های هم اندیشی با دهیاران، شهرداران و روسای شورای های اسلامی شهر و روستا جهت احصای مسائل و مشکلات، گفت: باید تصمیمات اساسی برای حل مسائل روستاها و مسائل زیرساختی شهرها اتخاذ و در دستورکار قرار گیرد.
 استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش به تشریح فعالیت ها و پیگیری های انجام شده در سال اول استقرار دولت سیزدهم در استان پرداخت و گفت: فعالیت دولت سیزدهم با بلیه بزرگ کرونا همراه بود؛ ویروسی که نظام آموزشی را تعطیل و فعالیت های اقتصادی و گردشگری را دچار مشکلاتی کرده بود.  
 وی با بیان اینکه در زمان فعالیت دولت سیزدهم، کشور در موج پنجم کرونا قرار داشت، گفت: در آن زمان، درصد پوشش واکسیناسیون در استان قریب به ۱۹ درصد بود اما در پرتو اقدامات تبیینی و پیگیری های انجام شده، درصد پوشش دوز اول واکسیناسیون به بالای ۹۰ درصد، دوز دوم به بالای ۸۵ درصد و دوز سوم به حدود ۴۵ درصد رسید.
 دکتر فاطمی در ادامه به سفر رئیس جمهور به استان یزد در آذرماه سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این سفر قریب به هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان مصوبه اخذ شد که در مدت شش ماه، دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان آن به استان تزریق و در پرتو آن بسیاری از پروژه های متوقف شده، احیا شد.
 استاندار یزد با اشاره به تلاش های استان جهت جذب کامل اعتبارات ابلاغی به استان، افزود: اجازه برگشت یک ریال از اعتبارات ابلاغی را، به خزانه ندادیم.
دکتر فاطمی در ادامه گریزی به اقدامات و فعالیت های دستگاه های استان جهت برگزاری نوروزی متفاوت در یزد زد و اضافه کرد: استان یزد در نوروز سال ۱۴۰۰ میزبان قریب به ۲۶ هزار مسافر  بود در حالی که با کاهش محدودیت های کرونایی، در نوروز امسال بیش از یک میلیون گردشگر وارد استان شدند.
 وی یکی از دغدغه های استان را تعرضات مکرر به خط اول انتقال آب به استان دانست و گفت: خوشبختانه با ورود جدی دولت سیزدهم به مسئله آب استان ها و اتخاذ تدابیر لازم، امنیت این خط نیز تامین شد.
وی در ادامه به دو بارش سیل آسای استان در فصول بهار و تابستان سالجاری اشاره کرد و افزود: با توجه به حجم و گستردگی این دو بارش به ویژه بارش فصل تابستان خسارات زیادی به استان وارد شد که مدیریت ابعاد مختلف آن بسیار زمان بر بود.
دکتر فاطمی یکی از طرح های مهم و بزرگ اجرایی در سالجاری طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها عنوان و خاطرنشان کرد: مدیریت اجرای این طرح با کمترین تنش و مسئله، موضوع مهمی بود که خوشبختانه به بهترین شکل در استان یزد اجرایی شد.
استاندار یزد در ادامه همچنین به تمهیدات اندیشیده شده در استان برای حضور یزدی ها در پیاده روی بزرگ اربعین حسینی اشاره کرد.  
 وی در ادامه به اتفاقات اخیر کشور و برگزاری جلسات متعدد برای مدیریت مسائل و عدم آسیب به اموال مردم و عمومی اشاره کرد و گفت: یزد تنها استانی است که از این ناآرامی ها بدون هیچ کشته و آسیبی به مردم، عبور کرد.
دکتر فاطمی در ادامه به تلاش های استان جهت تقویت ارتباط بین دولت و مردم اشاره و خاطرنشان کرد: از مهرماه سال گذشته تاکنون ۳۱ سفر شهرستانی و محله ای انجام شده و ضمن بازدید از پروژه ها، به صورت مستقیم با مردم گفت و گو و مسائل آن ها احصا شده است.
وی با بیان اینکه با وجود تمام مسائل و برنامه ها، تاکنون بیش از ۸۰۰۰ ملاقات مردمی انجام شده است، تصریح کرد: تنها در مدت ۲۶ روز از ماه مبارک رمضان، با ۵۰۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف مردم استان دیدار و مسائل آن ها شناسایی و در دستورکار قرار گرفت.
 استاندار یزد افزود: فرآیند تغییر مدیریتی نیز پروژه ای سنگین و زمان بر بود.
 وی  همچنین به رویکرد پیگیری حضوری مسائل و مطالبات استان در سطح ملی اشاره و خاطرنشان کرد: بر این اساس در روزهای دوشنبه و سه شنبه هر هفته به پیگیری مسائل استان در سطح دستگاه ها و وزارتخانه ها اختصاص داده شده تا شاهد تسریع در پیشبرد مسائل باشیم.
دکتر فاطمی در ادامه نوید حضور پر رنگ تر تیم مدیریتی در مناطق مختلف استان طی سال دوم استقرار دولت را داد و گفت: در این راستا جلسات تخصصی برای پیگیری و حل مسائل و مشکلات موجود در شهرها و روستاها برگزار خواهد شد.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان بزرگترین رویداد عمرانی هزاره استان یزد رقم می خورد، اظهارداشت: پیش از این انتقال آب بین حوزه ای را داشتیم اما انتقال آب از دریا به استان با این حجم را نداشتیم.
وی با بیان اینکه دولت سیزدهم برای اجرای این پروژه تا سقف ۱۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل حقوق دولتی معادن تمهید کرده است، افزود: تمامی شهرها و روستاها استان از آب انتقالی از این خط منتفع خواهند شد.
 دکتر فاطمی با بیان اینکه پروژه انتقال آب از دریا به استان به طول ۷۳۰ کیلومتر، ظرفیت انتقال ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب به استان را داراست، تصریح کرد: در طول ۴۴ سال گذشته، پروژه ای استانی با این حجم سرمایه گذاری در کشور وجود نداشته است.  
استاندار یزد با بیان اینکه آب مصرفی در استان کاملا بهداشتی است، گفت: یکی از شاخص های ارزیابی کیفی آب، سختی یا EC است که در حالت استاندارد باید کمتر از ۹۰۰ باشد اما سختی آب یزد در محدوده  ۱۴۰۰ تا ۳۵۰۰ است که این شایسته مردم نیست.
وی در ادامه محل مصرف آب ورودی به استان از محل دریا را بخش شرب، کشاورزی کم آبخواه و صنعت غیر آلاینده و پاک عنوان کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات