معاون وزير راه و شهرسازي خواستار شد:

تدوين اطلس مصالح ساختماني در كشور

معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس مركز تحقيقات مسكن كشور در نخستين همايش ملي مبحث پنجم مقررات ملي ساختمان گفت: ضروري است اطلس مصالح ساختماني در كشور با توجه به موقعيت و شرايط اقليمي هر منطقه تدوين شود.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، روز چهارشنبه 17 شهريور، نخستين همايش ملي مبحث پنجم مقررات ملي ساختمان با حضور مشاور رئيس جمهوري و رئيس سازمان نظام مهندسي كشور، استاندار يزد، معاونان وزير راه و شهرسازي، معاون هماهنگي امور عمراني استاندار، مديركل حوزۀ استاندار، فرماندار يزد، مديركل دفتر فني استانداري و مديركل راه و شهرسازي استان در سالن شهيد عباس پور يزد برگزار شد.
معاون وزير راه و شهرسازي در اين همايش بيان كرد: بخشي از مصالح ساختماني مورد استفاده در ساخت و سازها داراي كيفيت مطلوبي مطلوبي نيستند و يكي از مهم ترين علت هاي پايين بودن كيفيت اين مصالح ساختماني، نامناسب بودن كيفيت مواد اوليه مورد نياز براي توليد مصالح ساختماني داراي استانداردهاي لازم است.
«محمد شكرچي زاده» با اشاره به لزوم توجه به مباني توسعۀ پايدار در توليد مصالح ساختماني ادامه داد: غفلت از مصالح بومي در چند سال گذشته، مشكلاتي را براي كشور ايجاد كرده است كه ضروري است اطلسي در زمينه موقعيت و شرايط اقليمي توليد مصالح ساختماني تدوين شود كه بتوانيم زمينه استفاده بيشتر از مصالح بومي را فرآهم كنيم.
شكرچي زاده افزود: صرفه جويي در مصرف سوخت، هزينه كم توليد، آشنايي افراد منطقه با شيوه هاي ساخت و كاهش قابل ملاحظه هزينه هاي حمل از جمله مزاياي استفاده از مصالح بومي است كه بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرد.
معاون وزير راه و شهرسازي در پايان سخنان خود اظهار اميدواري كرد: برنامه ريزي هاي لازم براي استفاده از فناوري هاي نوين در توليد و مصرف مصالح ساختماني استاندارد به منظور افزايش كيفيت ساخت و سازها در كشور انجام شود.
گفتني است نخستين همايش مبحث پنجم مقررات ملي ساختمان به مدت دو روز با حضور 400 نفر از مهندسان و دست اندركاران ساخت و ساز و نظام مهندسي همراه با هشت پنل تخصصي و آموزشي در يزد در حال برگزاري است.   
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات