معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد مطرح كرد:

تدوين برنامه‌ای جامع براي مقابله و پيشگيري از بيماري سالك

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت: همه ما در برابر سلامت جامعه و مردم مسئوليت داريم و لازم است براي مقابله و پيشگيري از بيماري سالك برنامه‌ای جامع در سطح استان با همكاري دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي (ره) تدوين شود.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، روز پنج‌شنبه 17 دی‌ماه كارگروه استاني كنترل و كاهش بيماري سالك با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري، فرمانداران و اعضاي اين كارگروه در سالن شهيد موحدين استانداري يزد برگزار شد.
«محمدعلي طالبي» در اين جلسه بابیان اينكه كنترل و پيشگيري از بيماري سالك نيازمند يك كار فرا بخشی و فرا دستگاهي است؛ اظهار داشت: بيماري سالك با ماهيتي كه دارد نيازمند اين مهم است كه تمام دستگاه‌ها براي كنترل اين بيماري تلاش كنند.
وي ادامه داد: ضروري است شوراي سلامت شهرستان‌های پرخطر كميته ویژه‌ای را با همكاري دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي (ره) و مركز بهداشت استان و شهرستان تشكيل دهند تا با تعامل و همكاري، اعتبارات لازم براي كنترل و كاهش بيماري سالك جذب شود.
طالبي تصريح كرد: البته مشكل اصلي كمبود اعتبارات يا اطلاع‌رسانی مناسب و آموزش صحيح براي مقابله با بيماري سالك نيست بلكه مشكل اصلي در اين رابطه بحث مديريت ما از اين منظر است كه بايد براي كنترل اين بيماري تعامل و هماهنگي بيشتري بين دستگاه‌های مربوطه انجام شود.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار همچنين خواستار استفاده از ظرفيت بالاي مشاركت مردم، همكاري آن‌ها و نهادهاي عمومي جامعه براي كنترل و كاهش بيماري سالك در سطح استان و شهرستان‌های پرخطر شد.
طالبي در پايان سخنان خود از فرمانداران دو شهرستان اردكان و بافق با توجه به آمار بالاتر بيماري سالك در اين شهرستان‌ها نسبت به ساير نقاط استان خواست تا اقدامات لازم براي كنترل اين بيماري را به نحو شايسته انجام دهند و از پتانسيل و همكاري صاحبان صنايع و معادن در اين دو شهرستان استفاده كنند.
گفتني است در ابتداي اين جلسه هرکدام از اعضاي كارگروه استاني كنترل و كاهش بيماري سالك به تشريح اقدامات انجام‌شده براي مبارزه و پيشگيري از اين بيماري پرداختند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات