معاون رئیس‌جمهوری و رئيس سازمان ميراث فرهنگي خبر داد:

تدوين بسته پيشنهادي گردشگري براي دوران پساتحريم

معاون رئیس‌جمهوری و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنایع‌دستی و گردشگري گفت: 900 پروژه گردشگري و ميراث فرهنگي بااعتباری بالغ‌بر 30 هزار ميليارد تومان در كشور در حال اجرا است و بسته پيشنهادي گردشگري و ميراث فرهنگي براي دوران پساتحريم تدوین‌شده است.
به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، روز پنج‌شنبه 10 دی‌ماه شوراي اداري استان با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنایع‌دستی و گردشگري و هیئت همراه، استاندار يزد، معاونين و مشاورين استاندار، مديركل حوزه استاندار، مديران كل ستادي استانداري، اعضاي شوراي اداري استان و نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي در سالن شهيد منتظر قائم استانداري برگزار شد.
 
تمام دنیا تشنه پیام‌های انقلاب اسلامی ایران است
 
 معاون رئیس‌جمهوری در اين نشست اظهار داشت: در چند سال گذشته به علت تحریم‌های ظالمانه و ركود تورمي، اقتصاد كشور با وضعيت بسيار پيچيده و سختي روبرو بوده و در سال گذشته و امسال نيز هم‌زمان با آغاز فعاليت دولت تدبير و اميد با سقوط قيمت نفت و كاهش درآمدهاي دولت روبرو شده‌ایم.
«مسعود سلطاني فر» ادامه داد: هیچ فردی فكر نمی‌کرد كه قيمت نفت بشکه‌ای بالاتر از 100 دلار به حدود 30 دلار برسد و همين كاهش قيمت و كاهش درآمدهاي نفتي دولت شرايط ويژه اقتصادي را در كشور حاكم نمود.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنایع‌دستی و گردشگري افزود: خوشبختانه با حمایت‌های مقام معظم رهبري، درایت‌های رئیس‌جمهوری اسلامي ايران و تدبير و تيزهوشي تيم مذاکره‌کننده هسته‌ای ايران پس از 22 ماه مذاكرات ما به نتيجه رسيد و امروز جهانيان و كشورهاي غربي ايران را به‌عنوان كشوري با نظام مستقل، بااقتدار و استوار می‌شناسند.
 وي تصريح كرد: صهیونیست‌ها، آمريكا و متحدان آن‌ها در منطقه و كشورهاي غربي سعي دارند كه اجراي برجام را متوقف کنند تا با استفاده از شرايط آشفته منطقه به اهداف خود دست پیداکرده و به دشمني با جمهوري اسلامي ايران ادامه دهند.
معاون رئیس‌جمهوری گفت: امروز بر كسي پوشيده نيست كه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در منطقه بازيگر اصلي همه معادلات در عرصه‌های گوناگون است و نه‌تنها جهان اسلام بلكه تمام دنيا تشنه پیام‌هایی است كه از انقلاب اسلامي ايران صادر می‌شود.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنایع‌دستی و گردشگري اظهار داشت: به بركت دورانديشي و تدبير حضرت امام خميني (ره) و حمایت‌های مدبرانه مقام معظم رهبري در نظام ديني انقلاب اسلامي ايران تقریباً هرسال يك انتخاباتي با حضور حداكثري مردم برگزار می‌شود.
 
افزایش گردشگران به 3 برابر میانگین جهانی
 
سلطاني فر افزود: حضور حداكثري مردم در انتخابات فارغ از اينكه به چه كسي رأي می‌دهند به علت اينكه در تعيين سرنوشت خود از طريق انتخابات نقش‌آفرین هستند به معني پيروزي بزرگ در سايه نظام اسلامي است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود بابیان اينكه گردشگري موتور محرك خروج ايران از ركود است تصريح كرد: دولت تدبير و اميد در 2 سال گذشته نگاه خوبي به حوزه ميراث فرهنگي و گردشگري داشته است به‌طوری‌که ازنظر ورود گردشگر به كشور توانسته‌ایم اين ميزان را به 3 برابر ميانگين جهاني افزايش دهيم.
معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان كرد: امروز فضاي كار براي جذب گردشگران داخلي و خارجي فراهم است و بررسی‌های ميداني ما نشان می‌دهد که گردشگران خارجي از سفر به ايران راضي بوده و آمادگي بسيار خوبي براي سفر به كشورمان در بين گردشگران خارجي به وجود آمده است.
 
1404، سال برابری درآمد نفتی با درآمد گردشگری
 
سلطاني فر بابیان اينكه بر اساس سند چشم‌انداز افق ايران 1404 صنعت گردشگري كشور باید به لحاظ درآمدي با درآمد نفتي برابري كند گفت: تحقق اين هدف و رسيدن به رشد چند برابری گردشگران در كشور نياز به سرمایه‌گذاری، تأمين زیرساخت‌ها، مشاركت و همكاري لازم بخش خصوصي دارد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنایع‌دستی و گردشگري ادامه داد: مباني اقتصاد مقاومتي كه بارها مورد تأييد و تأكيد مقام معظم رهبري قرارگرفته است با فعاليت در حوزه گردشگري و كسب درآمد در اين حوزه تحقق خواهد يافت و دولت يازدهم قصد دارد در برنامه ششم توسعه تعداد گردشگران را به ميزان 5 برابر فعلي برساند تا اين مهم بر اساس نقشه راه پیش‌بینی‌شده تحقق يابد.
 
برنامه ویژه‌ای برای استان یزد داریم
 
معاون رئیس‌جمهور بابیان اينكه سازمان ميراث فرهنگي، صنایع‌دستی و گردشگري براي استان يزد برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته است اظهار داشت: با توجه به ظرفيت بسيار خوبي كه استان يزد در حوزه گردشگري دارد، قصد داريم اين استان را به‌عنوان شهر تاريخي در يونسكو ثبت جهاني نماییم.
سلطاني فر در پايان سخنان خود تصريح كرد: در حال حاضر 19 مكان از كشور در يونسكو به ثبت جهاني رسيده و در اين زمينه رتبه 11 را در بين كشورهاي دنیاداریم، اما در 2 سال گذشته با اقدامات خوبي كه انجام داده‌ایم تلاش می‌کنیم كه اين فاصله را به‌شدت كاهش دهيم.
گفتني است در پايان جلسه شوراي اداري استان از «محمدحسن طالبيان» معاون سازمان ميراث فرهنگي، صنایع‌دستی و گردشگري کشور و «حسين مسرت» نويسنده، پژوهشگر، محقق و فعال فرهنگي، اجتماعي استان يزد با اهداي لوح تقدير تجليل شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات