معاون عمرانی استاندار:

تدوین بانک اطلاعاتی واگذاری اراضی دولتی در استان آغاز شده است

‌معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: کار تدوین بانک اطلاعات واگذاری اراضی دولتی در یزد آغاز شده و در آن اطلاعات مربوط به واگذاری همه اراضی دولتی در بازه زمانی ۴۰ ساله درحال گردآوری است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "‌محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در نشست خبری استاندار ‌یزد با اهالی رسانه استان به مناسبت آغاز ایام الله دهه فجر که با حضور خبرنگاران رسانه های مکتوب و مجازی در سالن کوثر استانداری برگزار شد، در مورد معرفی املاک مازاد دولتی یزد بیان کرد: ‌کار تدوین بانک اطلاعات واگذاری اراضی دولتی در یزد آغاز شده و در آن اطلاعات مربوط به واگذاری تمام اراضی دولتی ظرف ۴۰ سال گذشته ‌در حال گردآوری است و این اقدام با هدف شفافیت و تسریع در امر واگذاری اراضی دولتی در دست انجام می باشد.
"‌محسن صادقیان" ‌ادامه داد: ‌تعدادی از دستگاه‌ها برنامه‌های خود را در این زمینه اعلام و املاک مازاد خود را معرفی کرده‌اند.
وی گفت: در مورد املاک نیز شهرداری را موظف کرده‌ایم که همه زمین‌های بیشتر از دو هزار مترمربع را شناسایی و مالکیت آنها را مشخص کند و اگر این فایل اطلاعاتی تکمیل شود، می‌توانیم در زمینه ساماندهی املاک و مسکن ملی اقدام کرده و از این اراضی بهره گیریم.
صادقیان در بخش دیگری از سخنان خود در مورد بحث حمل و نقل عمومی، ‌افزود: اعتبارات دولتی در این زمینه بیشتر برای کلانشهرها در نظر گرفته می‌شود اما در یزد به واسطه جهانی شدن، اعتباراتی اخذ شده که امیدواریم با تخصیص آن بتوانیم حوزه حمل و نقل عمومی را در یزد تقویت کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خاطرنشان کرد: در بحث گردشگری خارجی نیز مشکلاتی داریم اما در زمینه گردشگری داخلی موفقیت‌های خوبی داشته ایم و پیش بینی ما این است که امسال بتوانیم دو برابر سال گذشته گردشگر داخلی داشته باشیم.
وی گفت: در حال حاضر ۳۰۰ خانه توسط مردم برای بومگردی و سکونت آماده سازی شد‌ه است و ما فقط برای آماده سازی زیرساختها اقدام کرده‌ایم مثلاً در حوزه راه، راه آهن یزد اقلید را راه اندازی خواهیم کرد که با شکل گیری آن، مثلث گردشگری یزد، اصفهان شیراز تکمیل می‌شود.
‌صادقیان در پایان سخنان خود در مورد حوادث رانندگی و تلفات آن در استان، خاطرنشان کرد: یزد اکنون در زمره هفت استانی است که کمترین کشته‌های تصادفات شهری را دارد اما در کشته‌های برون شهری با توجه به اینکه آمار کشته‌های جاده‌های اختصاصی جزو آمار تلفات جاده‌ای نبود و امسال این آمار نیز وارد شد‌ه است، افزایش آمار تلفات تصادفات برون شهری در استان یزد را شاهد بودیم.

★‌خبرنگار: مجید وفایی شاهی★

★عکس: رضا زارع★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات