استاندار یزد در مراسم زنگ پژوهش دانش آموزی عنوان کرد :

تربیت دانش آموزان پرسشگر، محقق و اندیشه ورز؛ کلید توسعه و پیشرفت کشور

استاندار یزد با بیان اینکه دانش آموزان نقطه تحول جوامع هستند گفت : اگر انرژی خود را برای ساخت آموزش و پرورش قوی و تربیت دانش آموزان پرسشگر، محقق و اندیشه ورز قرار دهیم، می‌توانیم به آینده کشور و توسعه هر چه بهتر آن امیدوار باشیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر طالبی در مراسم ویدیو کنفرانسی زنگ پژوهش دانش آموزی استان که به مناسبت هفته پژوهش در سالن کوثر استانداری و با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و جمعی دیگر از مسئولین استان برگزار شد، با تبریک این هفته عنوان کرد: هدف پژوهش کشف حقیقت ها و چرایی پدیده ها بوده و نقطه تحول و توسعه و به خدمت گرفتن بهینه منابع برای تامین نیازهای جامعه است.
وی افزود: در طول تاریخ توسعه و پیشرفت جوامع از زمانی آغاز شده که پژوهش ها، تحقیقات و آزمایش ها به میدان آمدند.
استاندار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دانش آموزان نقطه تحول جوامع هستند گفت: اگر انرژی خود را برای ساخت آموزش و پرورش قوی و تربیت دانش آموزان پرسشگر، محقق و اندیشه ورز قرار دهیم، می‌توانیم به آینده کشور و توسعه هر چه بهتر آن امیدوار باشیم.
وی افزود: گسترش پژوهش و فرهنگسازی امر تحقیق و پرسشگری در مدارس و برای دانش آموزان باید در دستور کار جدی مسئولین امر قرار گیرد.
دکتر طالبی با ابراز خرسندی نسبت به توجه به پژوهش دانش آموزی در سند تحول آموزش و پرورش و برنامه های جاری آن، عنوان کرد: این موضوع به آشنا شدن دانش آموزان با مفاهیم و اهمیت پژوهش کمک می‌کند.
استاندار  با بیان اینکه یزد استانی توسعه یافته، سرآمد و با زمینه ها و ظرفیت های خوب در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است عنوان کرد: با توجه به این زیرساخت ها، پرداختن به امر پژوهش برای دانش آموزان راحت‌تر از دیگر مناطق بوده و با توجه به منابع در اختیار و وجود زمینه های پژوهشی در استان، می‌توان این مهم را در استان محقق کرد.
وی در انتها با ابراز امیدواری نسبت به بهره گیری از ظرفیت ها و همچنین با اشاره به همدلی موجود بین بخش های مختلف برای رونق پژوهش در مدارس گفت: مطمئنا در این مسیر همکاری و همراهی اولیا، مربیان و معلمین بسیار مهم بوده و با بهره گیری از تمامی ابزار و ظرفیت های موجود می‌توانیم شاهد تربیت دانش آموزانی پژوهشگر و اندیشه ورز باشیم.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات