استاندار يزد مطرح كرد:

ترقي و پيشرفت كشور در سايه تربيت نيروهاي انساني متخصص است

استاندار يزد گفت: ترقي و پيشرفت كشورها در سايه تربيت نيروهاي انساني متخصص است و هرچه ما در امر آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها سرمایه‌گذاری كنيم درواقع سرمایه‌های اصلي كشور را تربيت می‌کنیم و به فرهنگ جامعه غنا می‌بخشیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری يزد، روز سه‌شنبه 29 دی‌ماه مراسم تجليل از تلاشگران شوراهاي آموزش‌وپرورش كشور با حضور وزير محترم آموزش‌وپرورش، استانداران و مديران كل آموزش‌وپرورش سراسر كشور در مركز همایش‌های بین‌المللی صداوسیمای جمهوري اسلامي ايران برگزار شد.
 استاندار يزد در اين جلسه ضمن تبريك اجرايي شدن برجام و رفع تحریم‌های ظالمانه به ملت ايران اظهار داشت: بايد به حوزه آموزش‌وپرورش در كشور نگاه ویژه‌ای داشته باشيم و اين حوزه در اولويت اول برنامه‌ریزی‌ها قرار گيرد.
«سید محمد ميرمحمدي» ادامه داد: دستگاه‌ها و مراكز آموزشي كشور انسان‌ساز هستند و بالاترين سرمايه در كشور سرمايه انساني است.
وي افزود: وقتي سرمايه انساني در كشور رشد كرد به تبعيت آن فرهنگ رشد می‌کند، سلامت اجتماعي ايجاد و سرمايه اجتماعي تقويت می‌شود.
ميرمحمدي تصريح كرد: موضوع ديگري كه بايد در كنار آموزش‌وپرورش به آن توجه كرد بحث شوراها است كه خوشبختانه نظام جمهوري اسلامي ايران بر مبناي مشورت و خرد جمعی و ساختار شورايي شکل‌گرفته است كه می‌توان به‌عنوان نمونه از شوراي انقلاب، مجلس خبرگان رهبري، مجلس شوراي اسلامي و شوراهاي اسلامي شهر و روستا نام برد.
استاندار يزد اظهار داشت: در آموزش‌وپرورش نيز شوراهاي آموزش‌وپرورش و دانش‌آموزی و شوراهاي ديگر شکل‌گرفته است كه بايد ضمن توجه به ساختار و تركيب آن‌ها، همه سلیقه‌ها را در خود قرار دهد.
وي ادامه داد: ساختار شوراهاي آموزش‌وپرورش غالباً مردانه است و فكر می‌کنم در اين تركيب جاي بانوان خالي باشد، زيرا نيمي از جمعيت دانش آموزان ما را دختران تشكيل می‌دهند و تعداد زيادي از معلمان و اساتيد ما را نيز بانوان هستند.
عالی‌ترین مقام اجرايي استان افزود: موضوع دوم محتواي شوراها است كه لازم است زمانی که شورايي تشكيل جلسه داد، مصوبات جلسه بتواند منشأ تحول  در امر آموزش‌وپرورش، فرهنگ، جامعه و سلامت اجتماعي باشد.
ميرمحمدي خاطرنشان كرد: نكته بعدي بحث مشاركت در شوراها است كه می‌توانیم با ایجاد شبکه‌های مختلف از ارتباط اين شبکه‌ها پشتوانه بزرگ و محكمي براي حوزه آموزش‌وپرورش در مناطق به وجود آوريم و شوراهاي مختلفي را به‌عنوان شوراهاي توسعه فرهنگي و اجتماعي داشته باشيم.
استاندار يزد در بخش ديگري از سخنان خود ضمن تقدير از فرهنگيان و همه همكاران در آموزش‌وپرورش استان گفت: معلمان و فرهنگيان يزدي زحمات زيادي براي علم‌آموزی فرزندان ما کشیده‌اند كه تجلي آن را در موفقيت مستمر 22 ساله دانش آموزان استان یزد در كنكور سراسري شاهد هستيم.
وي اظهار داشت: علاوه بر موفقيت دانش آموزان يزدي در كنكور سراسري شاهد هستيم كه آن‌ها در جشنواره‌ها و المپيادهاي مختلف علمي، فرهنگي، هنري و ورزشي نيز براي استان افتخارآفريني کرده‌اند که شايسته تقدير است.
ميرمحمدي تصريح كرد: جامعه امروز به‌صورت شتابان در حوزه علم در حال پيشرفت است و مشاهده می‌کنیم كه وارد فناوری‌های جديدي در اين حوزه شده‌ایم.
استاندار يزد ادامه داد: لازم است ما نيز در شیوه‌های آموزش‌وپرورش و در روش‌های سنتي خود تجدیدنظر نماییم و نوجوانان و جوانانمان را با کانال‌های ارتباطي و اطلاعاتي روز دنيا آشنا كنيم و اگر بخواهيم آن‌ها را در اين زمينه محدود نماییم، اين امر اصلاً امکان‌پذیر نيست.
وي افزود: شايسته است آموزش‌وپرورش ما آمادگی‌های لازم را در خود ايجاد نمايد و محتواهاي آموزشي را تهيه كند كه در مقايسه با آنچه ديگران عرضه می‌کنند بتواند جايگاه و جذابيت خودش را داشته باشد.
عالی‌ترین مقام اجرايي استان گفت: در اين صورت است كه فرزندان ما می‌توانند به محتواهاي ارزشمند خودمان علاقه‌مند شوند و بدين ترتيب می‌توانیم در قبال هجمه فرهنگي كشورهاي ديگر و دشمنان انقلاب سد محكمي ايجاد نماییم.


حضور همه سلایق در انتخابات فراهم شود


ميرمحمدي به انتخابات مهم پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و اظهار داشت: بايد در اين دو مجلس از همه سلیقه‌ها و علايق نمايندگاني وجود داشته باشند تا مطالبات همه مردم و قشرهاي مختلف را نمايندگي كنند.
استاندار يزد در پايان سخنان خود اظهار اميدواري كرد: با عنايت مقام معظم رهبري و مسئولان ارشد نظام جمهوري اسلامي زمينه حضور نمايندگاني از همه فكرها و گرایش‌ها فراهم شود تا مجلسي بسيار توانمند و خردمند داشته باشيم و شاهد حضور باشكوه مردم در انتخابات هفتم اسفندماه باشيم.
گفتنی است استان یزد به‌عنوان چهارمین استان برتر در حوزه شورای آموزش‌وپرورش انتخاب شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات