معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار:

ترمیم سیل بندها و لایروبی رودخانه های استان با جدیت درحال انجام است

معاون‌ هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با بیان اینکه باید به هر شکلی رودخانه های قدیمی استان به حالت سابق خود بازگردند، گفت: ترمیم سیل بندها و لایروبی رودخانه ها با جدیت‌ درحال انجام است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، عصر پنج شنبه ۲۲ فروردین ماه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان به ریاست "محمدعلی طالبی" و با حضور معاونان استاندار، مدیرکل حوزه استاندار و اعضای ‌این شورا در سالن مدیریت بحران استانداری یزد برگزار شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این نشست بیان کرد: لازم است قبل از رخ دادن بحران و به وجود آمدن سیل، از بندهای خاکی، سدها و رودخانه‌ها در سطح استان بازدید شود که این مهم در چندین مرحله انجام شده است.
"‌محسن صادقیان" ادامه داد: مدیریت و مسئولیت این مناطق با فرمانداران، بخشداران و مدیران کل دستگاه‌های مربوطه است و آنچه که ما باید در هفته آینده در مورد بارش‌ها به آن دقت کنیم علاوه بر بارش باران در استان توجه به بارندگی در استان‌های همجوار از جمله اصفهان و شیراز است که باید اطلاعات بارش این استان‌ها را نیز دریافت کنیم.
وی افزود: در برخی از شهرهای استان رودخانه‌هایی داشتیم که به هر علتی پر شده یا به مکانی برای ریختن نخاله‌های ساختمانی تبدیل شده که ترمیم سیل بندها و لایروبی رودخانه‌ها با جدیت درحال انجام است.
صادقیان خاطرنشان کرد: در زمان‌های بحرانی و وقوع سیل‌های احتمالی نباید تنها به امکانات و تجهیزات دستگاه‌های دولتی اکتفا کرد بلکه لازم است تمام پیمانکارانی که با دستگاه‌های اجرایی همکاری دارند، آمادگی لازم را داشته باشند زیرا تعدادی از تجهیزات استان به مناطق سیل زده ارسال شده است.‌
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به آب گرفتگی برخی معابر شهر یزد در زمان بارش باران، گفت: در اسفندماه سال قبل ٢٧ نقطه بحرانی در شهر یزد شناسایی شده و قرار بر این بود که شهرداری اقدامات لازم را برای رفع آب گرفتگی معابر در این نقاط داشته باشد زیرا مردم در زمان بارش از تردد در این مکان‌های عبور و مرور گله مند هستند.
وی ادامه داد: شهرداری باید از همان لحظه نخست بارندگی با تمام تجهیزات و امکانات در نقاط یاد شده حضور یابد تا از آبگرفتگی جلوگیری شود.
‌صادقیان با بیان اینکه دهیاران، آشنایی و اطلاعات خوبی درباره منطقه خود دارند، افزود: نتایج این حضور در زمان جاری شدن سیل در برخی شهرستان‌ها دیده و از سوی دیگر تجارب خوبی کسب ‌شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به احتمال وزش باد و طوفان در استان بر جمع آوری داربست ها و بنرهای سطح شهر برای جلوگیری از خطرات احتمالی تاکید کرد.
وی همچنین گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده گروه‌های امدادی، عملیاتی ‌و خدماتی استان یزد در سفر به لرستان و مناطق سیل زده این استان ارائه کرد و گفت: به منظور ارزیابی دقیق تر نیازمندی‌ها و نحوه خدمات رسانی و کمک به هموطنان سیل زده لرستان به مدت سه روز به همراه مدیرکل مدیریت بحران استانداری در مناطق مختلف این استان حضور میدانی داشتیم.
صادقیان ادامه داد:‌ بیش از ۳۴۵ کیلومتر معابر روستایی لرستان شامل ۴۰ کیلومتر جاده در شهر خرم آباد و ۴۵ کیلومتر جاده در شهرستان الیگودرز و ۲۶۰ کیلومتر در شهر پلدختر توسط اکیپ راهداری استان یزد بازگشایی شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: همچنین مسیر عبور و مرور‌ ٧۴ روستا در استان لرستان به همت گروه های عملیاتی و امدادی یزد بازگشایی گردید که از این تعداد ۳۰ مسیر مربوط به روستاهای شهرستان الیگودرز ۱۴ مسیر مربوط به خرم‌آباد و ٣٠ مسیر روستایی مربوط به شهر پلدختر است.
گفتنی است بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی، با ورود سامانه بارشی از روز شنبه تا ظهر دوشنبه هفته آینده به استان، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر و وقوع روان آب در استان یزد وجود دارد ‌و لازم است مسئولان و مردم برای مقابله با بحران های احتمالی، آمادگی لازم را داشته و تمهیدات لازم را بیاندیشند.

★‌خبرنگار: ‌مجید وفایی شاهی★
★‌عکس: ‌رضا زارع★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات