استاندار یزد در نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان:

ترویج فرهنگ کتابخوانی نیازمند تلاش فرابخشی و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد است

استاندار یزد در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با تاکید بر اهمیت توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در یزد، گفت: موفقیت در این حوزه نیازمند تلاش فرابخشی‌ و مشارکت سازمان های مردم نهاد است.‌

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز پنج شنبه ٣۰ خرداد ماه ۹۸، نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان به ریاست "محمدعلی طالبی" استاندار یزد و با حضور "احمد ترحمی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، "محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، "سیدابوالفضل موسوی" نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، "عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار و اعضای این انجمن در سالن کوثر استانداری برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست گفت: فعالیت‌ها ‌در رابطه با برند «یزد، پایتخت کتاب ایران» باید شفاف‌تر، عمومی‌تر و با اطلاع رسانی مطلوب‌تر انجام شود و برنامه‌های دستگاه‌ها و نهادها در کارگروه‌های مختلف به تصویب برسد.
"‌محمدعلی طالبی" ‌ادامه داد: مسئولیت سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌های غیردولتی در این حوزه نیز باید شفاف‌تر شود و مشارکت بیش از پیش آنها را شاهد باشیم.
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با بیان اینکه "از شهرداری‌های استان برای اختصاص سهم نیم درصد کتابخانه ها انتظار بیشتری می‌رود"، افزود: برای تأمین منابع کتابخانه مرکزی یزد نیازمند بسیج عمومی هستیم و در این راستا استانداری بخش قابل توجهی از کتاب‌های خود را در اختیار این کتابخانه قرار می‌دهد و امیدواریم سایر دستگاه‌ها نیز در این زمینه کمک کنند.
طالبی اظهار امیدواری کرد: با تکمیل و بهره برداری از کتابخانه مرکزی شهر یزد در سال جاری، این کتابخانه در سالی که مرکز استان به عنوان «پایتخت کتاب ایران» انتخاب شده، به عنوان نماد فرهنگی استان معرفی شود.
وی در ادامه در رابطه با کتابخانه های وقفی و مسائل به وجود آمده بین ادارات کل کتابخانه های عمومی و اوقاف و امور خیریه استان در این خصوص، از معاونان استاندار خواست با برگزاری نشست مشترک به رفع مشکلات ایجاد شده، کمک کنند.
استاندار یزد همچنین از "‌محسن صادقیان"‌ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خواست در نشستی برای حل اختلاف‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و متولیان مسجد روضه محمدیه یزد که کتابخانه آن به منظور احداث پارکینگ تخریب و ساخت مجدد آن متوقف شده است، تلاش کند.
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با یادآوری اینکه "برخی طرح‌های خیری مربوط به کتابخانه ها با وجود شروع عملیات ساخت به سرانجام نرسیده" و تأکید بر فعال تر شدن انجمن خیرین در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی، گفت: برنامه ‌های ویژه ای برای تکمیل نهایی مجتمع‌های فرهنگی امام علی (ع) و امامشهر یزد تدارک دیده شده چرا که نباید سرمایه‌های استان معطل بماند.
طالبی افزود: نیاز است تا فضای فعالیت جدیدی برای برخی انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد ایجاد شود تا در زمینه کتابخوانی فعال‌تر شوند و برنامه های موثری اجرا نمایند.
‌استاندار یزد در پایان سخنان خود به برگزاری هر چه بهتر نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان تاکید و خاطرنشان کرد: در این خصوص شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی کمک‌های لازم را داشته باشند تا بتوانیم جشنواره خوبی را در استان برگزار کنیم.
"رقیه دوست فاطمی‌ها" مدیرکل کتابخانه های عمومی ‌استان نیز در این نشست با تبیین عملکرد یک ساله این نهاد، گفت: نهاد کتابخانه های عمومی استان با توجه به ارزیابی ها و شاخص ها رتبه اول کشور را در تعداد کتابخانه و زیربنا کسب کرده و انجمن کتابخانه های این استان در سال ۱۳۹۷ از نظر کیفیت برگزاری نشست‌ها و برنامه ها در کشور حائز بالاترین امتیاز شده است.
در این نشست همچنین حکم "احمد ترحمی" به عنوان عضو حقیقی انجمن کتابخانه های عمومی استان یزد اهداء و از شهرداران برتر استان در اختصاص سهم نیم درصد کتابخانه ها ‌با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.
‌گفتنی است شهر یزد چهارم اسفند ۱۳۹۷ در آئینی در تهران، با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به عنوان پایتخت کتاب ایران دست یافت.

★‌خبرنگار: مجید وفایی شاهی★
★عکس: رضا زارع★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات