استاندار یزد:

تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی استان با سرعت انجام شود

استاندار یزد پیش از ظهر دوشنبه 18 مرداد ماه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: لازم است ارائۀ تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی و صنعتی استان با سرعت بیشتری انجام شود.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد بیست و هفتمین كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان با حضور استاندار يزد، معاون هماهنگي امور عمراني استاندار، معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعۀ منابع استانداري، رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اعضاي اين كارگروه در سالن زنده ياد حميديا استانداري برگزار شد.
استاندار يزد در اين جلسه بیان کرد: به طور طبيعي آنان كه ديد اقتصادي دارند ترجيح مي‌دهند هر چه سريع تر از تسهيلات بانكي استفاده كنند، از اين رو لازم است براي پرداخت سريع ترِ تسهيلات به واحدهاي صنعتي و توليدي استان تكاپو كنيم.
«سيدمحمد ميرمحمدي» به بانك‌هاي عامل استان مهلت داد دست كم تا 10 روز ديگر 50 درصد تسهيلاتي را كه از سوي اين كارگروه براي ارائه به واحدهاي صنعتي و توليدي استان مصوب شده است، پرداخت كنند.
میرمحمدی تصريح كرد: بانك‌هاي عامل استان موظف هستند تا پايان شهريور ماه به طرح‌هاي ارجاعي رسيدگي كنند و واحدهاي توليدي و صنعتي ارجاع داده شده نيز براي دريافت تسهيلات به بانك‌ها اقدام كنند.
وي با بيان اينكه از اول مهر ماه مرحلۀ ارزيابي آغاز می‌شود و بايد تا آن موقع به همۀ پرونده‌ها رسيدگي شده باشد، گفت: لازم است وضعيت تسهيلاتِ پرداخت شده و در حال پرداختِ بانك‌ها به واحدهاي توليدي و صنعتي در فهرستي تهيه و ارائه شود.
استاندار یزد ادامه داد: با اين كار ميزان طرح‌هايي كه از طريق اين كارگروه محقق شده‌اند از تلاش‌هايي كه بانك‌ها خود براي پرداخت تسهيلات انجام داده‌اند تفكيك مي‌شود.
میرمحمدی خواهان اطلاع‌رساني بيشتر به واحدهاي صنعتي و توليدي شد تا همۀ واحدها بتوانند از اين فرصت بهره‌مند شوند و در اسرع وقت براي دريافت تسهيلات حمایتی دولت اقدام كنند.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این کارگروه گفت: مجموع مصوبات كارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از ابتداي تشكيل تاكنون 818 مصوبه بوده كه روند پرداخت تسهیلات روز به روز در حال رشد است.
«محمدرضا علمدار یزدی» با بيان اينكه در كشور رتبۀ خوبي در اين باره داشته ايم، ادامه داد: تاكنون پرداخت تسهيلات به 102 واحد صنعتي و توليدي استان انجام شده و 109 مصوبۀ جديد نیز اضافه شده است.
گفتني است جلسۀ تسهیل و رفع موانع توليد استان در راستاي تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی طرح‌ريزي شده است و هدف آن رفع مشکلات توليدكنندگان اعم از پرداخت تسهيلات و حل مسائل بانكي، مالياتي، بيمۀ تأمين اجتماعي و فراهم كردن زيرساخت‌هاي زيربنايي مانند آب، برق و گاز است.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات