استاندار يزد دستور داد؛

تشكيل كارگروه ويژه براي مقابله با توليد، توزيع و مصرف شيشه در استان

استاندار يزد با اشاره به دستورالعمل ابلاغي از سوي مقام وزارت كشور در زمينه صيانت از اشتغال معتادين بهبود يافته، یکی از مباحث مهم در ارتباط با معتادين به مواد مخدر را بحث اشتغال کساني دانست که بهبود پیدا کرده و نيازمند شغل هستند و خاطر نشان كرد: در این زمینه دستورالعملی تهیه شده كه امیدوارم مجموعه واحدهای مختلف بتوانند در ارتباط با اشتغال این عزیزان نيز اقدام موثري انجام دهند كه منجر به کسب درآمد آنها شده و در بازگشت آنها به شرايط عادي زندگي نقش موثري داشته باشد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، "سيد محمد ميرمحمدي" در جلسه شوراي هماهنگي ستاد مبارزه با مواد مخدر كه با چهار دستور كار " ارائه گزارش اقدامات مقابله با عرضه مواد"، " ارائه گزارش تدوين سند جامع پيشگيري از اعتياد"، " گزارش فعاليتهاي فرهنگي و پيشگيري" و " توضيح دستور العمل صيانت از اشتغال ابلاغ شده از سوي وزير كشور" برگزار شد، ضمن تشكر از زحمات و خدمات همه دستگاه ها و سازمانهاي انتظامي، قضايي، امنيتي و اطلاعاتي استان در زمينه كشف و برخورد با جرائم مرتبط با مواد مخدر در استان، كنترل پديده قاچاق مواد مخدر را، عامل بسيار مهمي در مبارزه با اعتياد و گسترش اين بلاي خانمان سوز در جامعه دانست و افزود: گرچه منشاء قاچاق اين مواد در كنترل ما نيست ولي كنترل مرزهاي آبي و خاكي كمك شاياني به اين امر خواهد نمود و امروز نيز قاچاق اين مواد از مرزهاي آبي گستردگي بيشتري يافته كه بايد در اين خصوص نيز برنامه ريزي مناسب صورت گيرد.
استاندار يزد، يكي ديگر از عرصه هاي نگران كننده در امر قاچاق مواد مخدر را، عرصه كويري دانست و تاكيد كرد: با توجه به اينكه اين عرصه بسیار وسیع و فاقد جمعیت ساکن و امکانات است وعرصه باز و وسیعی در اختيار قاچاقچيان مي گذارد، بايد در اين خصوص با تامين امكانات و تجهيزات مورد نياز و برنامه ريزي مناسب، اقدام كرد.
وي آنگاه با اشاره به طرح انتقال زندانها از داخل شهر به خارج از آن، خواستار ارائه طرح و نقشه مناسب براي در اختيار نهادن زمين و ديگر اقدامات لازم جهت ساخت و تجهيز اين اماكن شد.
رييس شوراي هماهنگي ستاد مبارزه با مواد مخدر استان با بيان اين نكته كه "بحث مبارزه با مواد مخدر یکی از ابعاد کار است که بايد با جدیت دنبال شود" افزود:خوشبختانه در استان به موضوع مواد مخدر و اعتیاد و جرائم مربوط به آن با ديدي فرایندی نگاه میشود و اقداماتی که به انجام رسیده در حد وسع و توان و امکانات موجود قابل توجه و جای تقدیر و تشکر دارد.
استاندار يزد در ادامه به تدبير دادگستري در بحث پيشگيري از وقوع جرم در حوزه مواد مخدر و برگزاري جلسات و هم فكري هاي انجام شده در اين زمينه اشاره كرد و از اقدامات صورت گرفته در اين حوزه تقدير نمود.
ميرمحمدي آنگاه بحث درمان معتادين را داراي اهميت خواند و اين امر را در قالب اردوگاه بهبود و درمان معتادین مورد توجه شوراي هماهنگي دانست و خاطر نشان نمود: خوشبختانه در این زمینه هم دانشگاه علوم پزشکی شهيد صدوقي(ره) يزد و هم سازمان بهزیستی تلاشهای قابل توجهی داشته اند و امیدواریم این ابعاد با همکاری و تعامل همدیگر تکمیل شده و به نتیجه مطلوب برسد.
وي در ادامه به طرح ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره كرد است و آنرا پس از اجراي موفق طرح تحول نظام سلامت، يكي از طرح هاي بسيار تاثير گذاري دانست كه در حوزه بهداشت و درمان در حال اجراست و آنگاه تصريح كرد: محور اجراي اين طرح، با مشارکت عامه مردم خواهد بود و عنوان کلی آن، خود مراقبتی است بدين معنی كه خود مراقبتی را در افراد جامعه افزایش خواهد داد تا جامعه ای سالم داشته باشند.
عالي ترين مقام اجرايي استان، طرح ارتقاء سلامت را مرتبط با سیستم تغذیه و آفات و آسیبهای اجتماعی که موجب بیماری یا مستلزم درمان است دانست و گفت: بسياري از مسائلی که منجر به آسیب‌های جسمی مي شود، به ناهنجاریهای اجتماعی و بیماریهای روحی روانی باز مي گردد و این طرح نيز با مشارکت مردم اجرا خواهد شد و در جلسه‌ای که با شورای اسلامي شهر و دانشگاه علوم پزشکی شهيد صدوقي(ره) و با حضور دكتر حسين ملك افضلي اردكاني، مشاور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي داشتيم، اين طرح تشريح و تعاملات لازم براي اجراي آن در استان صورت گرفت.
رييس شوراي هماهنگي ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در ادامه با اشاره به موضوع ماده مخدر كشنده شيشه خاطر نشان كرد: با توجه به سطح آسيب زنندگي اين ماده مخدر، لازم است تا دقت نظر بیشتری در نحوه برخورد و نظارت بر عرضه و توليد آن انجام شود و كار گروه ويژه اي جهت مقابله با توليد كنندگان و عرضه كنندگان آن تشكيل شود.
وي گفت: وزارت کشور هم به امر قاچاق توجه زیادی دارد و درخواست هم این بود که جلسات شوراي هماهنگي ستاد مبارزه با مواد مخدر استانها مرتب تشکیل شود و همه موارد در این ستاد به بحث گذاشته شده و راهکارهای مناسب را در نظر بگیریم.
استاندار يزد آنگاه با اشاره به دستورالعمل ابلاغي از سوي مقام وزارت كشور در زمينه صيانت از اشتغال معتادين درمان شده، یکی از مباحث مهم در ارتباط با معتادين به مواد مخدر را بحث اشتغال کساني دانست که بهبود پیدا کرده و نيازمند شغل هستند و خاطر نشان كرد: در این زمینه دستورالعملی تهیه شده كه امیدوارم مجموعه واحدهای مختلف بتوانند در ارتباط با اشتغال این عزیزان نيز اقدام موثري انجام دهند كه منجر به کسب درآمد آنها شده و در بازگشت آنها به شرايط عادي زندگي نقش موثري داشته باشد.
ميرمحمدي در پايان با اشاره به اقدام وزارت كشور پيرامون استانها در تقسيم بندي آنها به 5 منطقه جداگانه، استان يزد را در محور شرق و همراه با استانهاي سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان‌های جنوبی و شمالی و رضوی و احتملاً هرمزگان در يك منطقه ذكر كرد و خاطر نشان نمود: اين تقسيم بندي صورت گرفته تا فعالیتها و تعاملات مشترك منطقه‌ای در زمينه مبارزه با مواد مخدر و کشفیات قاچاق و همچنين مباحث امنيتي و حوزه گردشگري شكل گيرد و به هم‌افزایی در خصوص دستيابي به يك محور مشترك منجر شود.
استاندار يزد همچنين در ابتداي اين جلسه از حضور " احمدي" مدير كل جديد سازمان زندانها و اقدامات تاميني و تربيتي استان تشكر نمود و از زحمات " حيات الغيب " در اين سمت تقدير كرد.
گفتني است در اين جلسه، نمايندگان دستگاه هاي قضايي، انتظامي، امنيتي، اطلاعاتي و سازمانهاي اجرايي مربوطه، به ارائه گزارش در حوزه مقابله با عرضه، برخورد با قاچاقچيان، انهدام باندهاي توزيع مواد مخدر و پيشگيري و در مان معتادين پرداختند.
"روستايي" دبير شوراي هماهنگي ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، در ابتداي اين جلسه گفت: با ارزيابيهاي به عمل آمده مشخص شد كه تنها استاني كه در حوزه كشفيات مواد مخدر در كشور رشد داشته، استان يزد بوده است.
وي همچنين در ادامه به تشريح دستور العمل ابلاغي از سوي وزير محترم كشور در خصوص صيانت از اشتغال معتادين بهبود يافته پرداخت.
جانشين فرمانده انتظامي استان نيز در اين جلسه، كشفيات مواد مخدر در استان از ابتداي سال 93 تا 23 ديماه سالجاري را، 20 تن اعلام كرد و گفت: در مبحث دستگيري قاچاقچيان مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل، دو و دو دهم درصد رشد داشته ايم و همچنين در خصوص كنترل محورهاي مواصلاتي قاچاق مواد مخدر، يك محموله 4 تني در كوير كشف و ضبط گرديده كه اقدام چشمگيري است.
وي همچنين از متلاشي شدن 27 باند توزيع مواد مخدر در استان در اين مدت خبر داد.
"عفتي" مدير كل بهزيستي استان نيز به تشريح طرح كارزار رسانه اي شيشه و دستاوردهاي مثبت آن در خصوص آگاهي بخشي به جامعه پرداخت و خواستار استمرار اين اقدامات شد و از همه دستگاه ها و رسانه هايي كه در اين طرح بهزيستي را ياري كردند، تقدير نمود.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات