استاندار یزد:

تشکیل ستاد سهام(ساماندهی هماهنگی اقتصاد مردمی) در استان یزد/ گسترش فعالیت های صنعتی مبتنی بر علم و فناوری

استاندار یزد با اشاره به عزم جدی استان جهت تحقق شعار سال، گفت: در این راستا در دومین روز از آغاز سال جدید ستاد سهام(ساماندهی هماهنگی اقتصاد مردمی) تشکیل و سه کمیته تخصصی «گفتمان سازی»، «مدل سازی» و «عملیاتی و اجرایی» ذیل آن تعریف شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، اعضای هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد با استاندار دیدار و به ضمن ارائه گزارش عملکرد این مجموعه به هم اندیشی در خصوص راهکارهای تحقق شعار سال پرداختند.

استاندار یزد در این نشست با اشاره به عزم جدی استان جهت تحقق شعار سال، گفت: در این راستا در دومین روز از آغاز سال جدید ستاد سهام(ساماندهی هماهنگی اقتصاد مردمی) تشکیل و سه کمیته تخصصی «گفتمان سازی»، «مدل سازی» و «عملیاتی و اجرایی» ذیل آن تعریف شد.
 
وی هدف از تشکیل کمیته نخست را ایجاد گفتمان مشترک از شعار سال دانست و افزود: در کمیته های دیگر مدل های ورود مردم به عرصه اقتصاد و بهره مندی از توان فکری، مالی و ابتکاری مردم به حوزه اقتصاد، تعیین و عملیاتی می شود.
 
مهران فاطمی با بیان اینکه کارآفرینان؛ فرماندهان جنگ اقتصادی هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود، کار در عرصه تولید نوعی جهاد محسوب شده و ما حمایت های لازم را از کارآفرینان استان انجام خواهیم داد.
 
استاندار یزد در ادامه با اشاره به برخی از مسائل و مطالبات مطرح شده در نشست، اظهارکرد: تمهیدات لازم جهت حل مسائل قابل حل در استان و انجام همراهی های لازم توسط دستگاه ها انجام خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه حل بخشی از مسائل و مشکلات، خارج از اختیارات استان است، افزود: در صورت اعلام بخش خصوصی، هماهنگی لازم جهت برگزاری نشست مشترک نمایندگان این بخش با مسئولین کشوری و طرح و پیگیری مسائل موجود صورت می گیرد.
 
فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سیستم تامین مالی فعلی واحدها، باید پوست اندازی کند، خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای مهم مورد پیگیری، باید حرکت در مسیر تامین مالی از بازار سرمایه باشد.
 
استاندار یزد در ادامه از اخذ مجوز سکوی تامین مالی و شرکت تامین سرمایه در استان خبرداد و گفت: خوشبختانه اقدامات و فعالیت های خوبی در استان در حال پیگیری و انجام است.
 
وی همچنین به تبیین ضرورت حرکت به سمت ارتقاء بهره وری در حوزه های مختلف پرداخت و اظهارداشت: با توجه به ناترازی های موجود و تکنولوژی مورد استفاده در برخی واحدها، در صورت عدم برنامه ریزی جهت ارتقاء بهره وری، صنعت یزد در آینده با مشکل روبرو میشود.
 
فاطمی با اشاره به تاثیر ناترازی انرژی بر فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی ادامه داد: امروز حرکت صنایع در مسیر تولید انرژی خورشیدی، یک الزام است وگرنه با توجه شرایط موجود، وضعیت فعلی مجموعه ها و توسعه آتی آن ها دچار مشکلاتی خواهد شد.  
 
استاندار یزد با اشاره به برخی سوءگیری های اشتباه مبنی بر تقابل صنعت با سلامت و محیط زیست، اظهارکرد: با بهره گیری از علم و فناوری می توان فعالیت های صنعتی را بدون ایجاد مشکلی در سلامت و محیط زیست انجام داد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات