معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد مطرح كرد؛

تعامل بين دستگاهی، عامل اصلي كاهش جرائم در استان یزد

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت: تعامل خوب بين نهادهاي امنيتي، انتظامي و قضايي استان نه‌تنها در بحث افزايش كشف مواد مخدر بلكه در حوزه كاهش شاخص‌های جرائم در استان بسيار اثرگذار بوده است.
به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، روز دوشنبه 2 آذرماه نشست شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد، جانشين فرماندهي نيروي انتظامي و رئیس‌کل دادگستري استان، دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر، مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري و نمايندگان دستگاه‌های عضو اين شورا در سالن زنده‌یاد حميديا استانداري برگزار شد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در اين جلسه ضمن گراميداشت هفته بسيج و ياد و خاطره شهدا و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس اظهار داشت: كشفيات مواد مخدر استان در مقايسه با ساير استان‌ها و نسبت به سال گذشته افزايش قابل‌توجهی داشته است كه در اين راستا زحمات ايثارگرانه نيروي انتظامي استان و حمایت‌های دستگاه قضايي و رئیس‌کل دادگستري استان قابل‌تقدیر است.
«محمدعلي طالبي» با اشاره به تدوين نقشه راه پيشگيري از مواد مخدر در استان براي تدوين برنامه‌های عملياتي در حوزه پيشگيري از مواد مخدر تأکید کرد: در نظر گرفتن ظرفیت‌های دستگاه‌های استان و اولویت‌بندی برنامه‌های اجرايي ضروري است.
وي افزود: می‌بایست در اجراي اين نقشه راه گستره جغرافيايي و حجم اقدامات و فعالیت‌هایی كه لازم است انجام شود مشخص گردد و شايسته است براي حسن اجراي اين فعالیت‌ها يك ستاد نظارتي بر نحوه اجرايي شدن برنامه‌ها نظارت کند.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري نيز در اين جلسه بر تشكيل اتاق فكر و استفاده از ظرفيت سازمان‌های مردم‌نهاد براي پيشگيري و مبارزه با مواد مخدر تأكيد كرد.
«فخرالسادات خامسي هامانه» اظهار داشت: با توجه به اينكه خيرين يزدي در بسياري از كارهاي خير استان مشاركت می‌کنند لازم است در راستاي مبارزه با مواد مخدر و پيشگيري از اين آسيب اجتماعي از مشاركت آنها استفاده کنیم.
در ابتداي اين نشست «علي روستایی» دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان گزارشي از اقدامات اين شورا براي مبارزه با مواد مخدر ارائه كرد و اظهار داشت: حضور و فعاليت اتباع بيگانه غيرمجاز در استان، بیشترین مشکل را در این حوزه ایجاد کرده است.
گفتني است در اين جلسه هر يك از نمايندگان دستگاه‌های عضو شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان دیدگاه‌های خود را در رابطه با تدوين نقشه راه پيشگيري از مواد مخدر ارائه نمودند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات