در جلسۀ ستاد بیماری‌های خاص استان تأکید شد:

تعامل همه‌جانبه برای کاهش هزینه‌های مادی و معنوی بیماران خاص

در جلسۀ ستاد بیماری‌های خاص استان که از سوی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد برگزار شد، بر تعامل دستگاه‌ها و بخش خصوصی برای کاهش هزینه‌های مادی و معنوی بیماران خاص تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، ستاد بیماری‌های خاص استان با حضور مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری و نمايندگان کمیته‌ها و انجمن‌های تخصصی بیماری‌های خاص در سالن شهید موحدین استانداری یزد برگزار شد.
مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری هدف این ستاد را سرعت‌دهی به درمان بیماران خاص، با توجه به پیچیدگی‌های موجود در درمان این بیماران بیان کرد.
«مجید جوادیان‌زاده» گفت: تمرکز ستاد بیماری‌های خاص بر تسریع حال این بیماران، کاهش هزینه‌های مادی و معنوی این افراد، کاهش رفت‌وآمدهای بیماران به مرکز استان و کم‌کردن دیگر مشکلات این افراد است.
وی با توجه به مشکلات بیان شده در حوزۀ درمان بیماران خاص مبنی بر کمبود نیروی متخصص و آموزش دیده در اورژانس‌های جاده‌ای و بیمارستان‌ها برای تزیرق داروهای بیماران بیان کرد: لازم است فرمانداری‌های ارتباط شبكه‌هاي بهداشت و مراكز درماني را با دانشگاه علوم پزشكي برقرار کنند تا در این زمینه آموزش‌های لازم  ارائه شود.
جوادیان‌زاده با توجه به نياز بيماران خاص به انجام آزمايشات ژنتيك پیش از ازدواج، و بیان اینکه هزينۀ اين آزمايش‌ها زیاد  است، از فرمانداری‌ها خواست در این باره با بیماران خاص همکاری کنند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در خصوص موانع سدّ درمان بیماران اتباع خارجی، گفت: ورود تشکل‌های اجتماعی در این‌باره کارساز است و آنها می‌توانند این افراد را همراهی کنند.
در این جلسه کمیته‌های شهرستانی و نیز انجمن‌های تخصصی بیماری‌های خاص وضع موجود این بیماران را بیان کردند.
هزینه‌های درمان، نبود امکانات و تجهیزات، نبود و گرانی دارو، گذشتن تاریخ مصرف دارو، مشکلات مالی داروخانه‌ها، کمبود تخت بیمارستان، مشکل تجهیزات دیالیز، پرداخت معوق سازمان‌های بیمه‌گر و مشکل بیمۀ اتباع برخی از مشکلاتی بود که کمیته‌های تخصصی بیماری‌های خاص در شهرستان‌ها و نیز انجمن‌های تخصصی این بیماری‌ها در این جلسه بیان کردند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات