معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار :

تعرفه برق شهرستان یزد، اشکذر ، اردکان و میبد از "گرمسیری" به "گرمسیری 4" تغییر خواهد یافت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت : در خصوص جابه جایی کولر های آبی به کولر های گازی بحث های کارشناسی زیادی صورت گرفت که اگر کولر های گازی جایگزین کولر های آبی شوند چه اتفاقی حاصل می شود و یا اگر کولر های آبی باقی بمانند چه اتفاقی خواهد افتاد که نتیجه بر آن شد که در استان یزد و شهرهای گرمسیری شاید کولر های گازی بتوانند تا حدودی در حل مشکل آب کمک نمایند .

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، " سید محمد رضا سید حسینی " عصر شنبه 18 بهمن ما در گفتگوی ویژه خبری با موضوع کاهش تعرفه قیمت برق و تغییر تعرفه برق شهرستانهاي یزد، اشکذر ، اردکان و میبد از گرمسیری به گرمسیری 4 که در دفتر کار خود برگزار شد , گفت: مشکل اساسی که ما در استان یزد در ماههای گرم سال با آن روبرو هستیم مصرف زیاد آب است که تقریبا به مصرف سرانه ما 100 لیتر در این ماه های گرم سال اضافه می شود و این به دلیل استفاده از کولر های آبي است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد افزود: مصرف سرانه ما در شهرهای گرم استان تا 280 لیتر می رسد که این مقدار نسبت به سرانه کشور مقدار قابل توجهی است، بنابراین حدوداً در ماه های گرم سال سرانه مصرف آب دو برابر می شود.
وی ادامه داد: عمده این آب مصرفی از طریق آب انتقالی تامین می شود چون منابع تامین آبی که بتوانیم در شبکه خانگی استفاده نماییم تقریبا فقط از محل آب انتقالی است و در ماه های خیلی گرم سال چاه های سطح شهر نیز به آن اضافه می شود که این خود مشکل ساز می شود ، بنابراین اگر در خط انتقالی مشکلی پیش آید یا احتیاج به تعمیرات داشته باشد طبیعی است که دچار بحران می شویم و هیچ منبع جایگزینی برای آن نداریم .
این مقام مسئول تصریح کرد: در خصوص جابه جایی کولر های آبی به کولر های گازی بحث های کارشناسی زیادی صورت گرفت که اگر کولر های گازی جایگزین کولر های آبی شوند چه اتفاقی حاصل می شود و یا اگر کولر های آبی باقی بمانند چه اتفاقی خواهد افتاد که نتیجه بر آن شد که در استان یزد و شهرهای گرمسیری شاید کولر های گازی بتوانند تا حدودی در حل مشکل آب کمک نمایند .
سید حسینی اشاره کرد: یکی از مسیر های که در این رابطه باید طی می کردیم این است که تعرفه برق مصرفی از گرمسیری به گرمسیری 4 تبدیل شود که اولین نامه آن در تاریخ 8 دیماه 92 از طریق استاندار به وزیر نیرو ارسال شد .
وی ادامه داد: این کار یک کار فرا حوزه ای بوده که در دو حوزه عمرانی و حوزه برنامه ریزی و اشتغال پیگیری های شد و پس از مکاتبات زیاد کارشناسان وزارت نیرو قانع شد و سپس از طریق ارسال نامه ی دیگر از سوی استاندار به وزارت نیرو و ارسال نامه از سوی وزیر نیرو به مهندس جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری این موضوع در هیات دولت مطرح و تصویب شد.
وی افزود: اینکه چقدر بتوانیم یک مقدار از باری که بر روی آب مصرفی است را به برق منتقل نماییم و با مشکل برق روبرو نشویم نیاز به بررسی و مطالعه دارد که در این خصوص در حال مطالعه و بررسی هستیم .
سید حسینی اظهار داشت : نوع و طراحی شبکه آب یزد طوری نیست که آن را جیره بندی نماییم بلکه اگر مجبور به قطع بشویم باید کلا آن را قطع كنيم و نمی توان آن را جیره بندی کرد و سعی بر آن است که اگر فشار آب هم پایین بود آب را از لوله ها قطع نکنیم .
وی در خصوص تفکیک آب شرب گفت : تفکیک آب فضای سبز از آب شرب نزدیک به 60 درصد در سطح استان اتفاق افتاده است که امیدواریم این عدد را در پایان سال 94 و نیمه اول سال 95 به 90 درصد برسانیم .

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات