استاندار یزد:

تعریف و پیگیری 7 راهبرد برای ایام نوروز در استان یزد/ اصلاح 14 نقطه حادثه خیز همراه با راه اندازی 47 نوروزگاه/ آمار تصادفات و فوتی ها روند کاهشی دارد/ یزد استانی با خدماتی مطلوب از نگاهِ مسافران

استاندار یزد از تعریف و پیگیری 7 راهبرد برای ایام نوروز در استان یزد خبرداد و گفت: با تعریف راهبرد «نوروز بدون فوتی» و سامان اقدامات لازم در این راستا، شاهد روند کاهشی تصادفات و فوتی ها در استان هستیم.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی؛ استاندار یزد با حضور ویدئو کنفرانسی در نشست ستاد خدمات سفر کشور، به تشریح برخی از راهبردها و اقدامات مورد پیگیری در استان در ایام نوروز پرداخت.
 
استاندار یزد در این نشست، با اشاره به تعریف و پیگیری 7 راهبرد برای ایام نوروز در استان یزد، گفت: «نوروز بدون فوتی»، «تنظیم بازار و مهار تورم»، «رعایت ملاحظات ماه مبارک رمضان» و «رعایت عفاف و حجاب» از جمله راهبردهای استان برای این ایام است.
 
وی در همین راستا ادامه داد: «برنامه ریزی نوروز توام با نشاط و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی»، «ارائه خدمات در شان به مسافرین نوروزی» و «آمادگی برای مدیریت بحران های طبیعی و اسکان اضطراری» از دیگر راهبردهای مورد پیگیری استان است.
 
فاطمی در ادامه با اشاره به عزم جدی استان جهت کاهش تصادفات در ایام نوروز، خاطرنشان کرد: در این راستا 14 نقطه حادثه خیز اصلاح، 47 نوروزگاه راه اندازی، 92 ایستگاه امدادی برپا و گشت های پلیس راهور 2.5 برابر شد.
 
وی با اشاره به افزایش 10درصدی ورودی و کاهش ۵ درصدی خروجی از استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تصریح کرد: با وجود افزایش ترددها، اما در پرتو اقدامات مورد پیگیری آمار تصادفات و فوتی های استان همچون سال گذشته روندی کاهشی است.
 
استاندار یزد در ادامه از کاهش 50 درصدی فوتی های درون شهری،  کاهش 42 درصد فوتی برون شهری، کاهش 6 درصد سرعت متوسط و  کاهش 2 درصدی سرعت غیر مجاز در استان خبرداد.
 
فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش ویژه تیم مدیریتی استان جهت تنظیم بازار و مهار تورم، اظهارکرد: در این زمینه علاوه بر راه اندازی 110 سکوی تنظیم بازار در استان، نمایشگاه بسیار بزرگ بهاره برگزار شد.
 
وی در ادامه به تاثیر قابل توجه برنامه ریزی های استان در حوزه تنظیم بازار و مهار تورم، بر نرخ تورم ماهانه اسفند اشاره و تصریح کرد: براساس گزارش مرکز آمار، نرخ تورم ماهانه اسفند کل کشور 2 درصد و در استان یزد 1.5 درصد است که از این لحاظ، استان یزد در رتبه 29 کشوری قرار دارد.
 
استاندار یزد در همین راستا خاطرنشان کرد: متوسط نرخ تورم ماهانه گروه خوراکی های کشور 1.6 درصد است اما استان یزد با نرخ 1.3 درصد، در رتبه 20 کشوری قرار دارد.
 
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد همچنین نرخ تورم ماهانه غیرخوراکی های اسفند را 2.2 درصد عنوان و تصریح کرد: نرخ تورم غیرخوراکی های استان در این ماه، 1.6 درصد است که این رقم پایین تر از متوسط کشوری است.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت رعایت ملاحظات ماه مبارک رمضان در اصناف اشاره کرد و افزود: در این راستا ضمن برگزاری نشست هم اندیشی با اصناف، پروتکل های موجود تشریح و خوشبختانه رضایتمندی  بسیار خوبی در این زمینه حاصل شد.
 
استاندار یزد در ادامه به آمار موجود در زمینه اسکان مسافرین نوروزی در استان اشاره و تصریح کرد: براساس آمار تا روز گذشته قریب به 180 هزار نفر در استان یزد اسکان داده شده اند.
 
وی با بیان اینکه استان یزد ظرفیت اسکان روزانه 150 هزار نفر را دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ضریب اشغال بومگردی های استان  65 درصد و ضریب اشغال هتل های استان بالای 90 درصد است.
 
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد خاطرنشان کرد: تاکنون 100 هزار و 235 نفر از اماکن تاریخی استان بازدید کرده اند.
 
مهران فاطمی در ادامه به توجه ویژه استان به ارائه خدمات در شان به مسافرین نوروزی اشاره و اضافه کرد: به تمامی مسافرین به محض ورود به حوزه استحفاظی یزد پیامک خوش آمدگویی ارسال ور راهنمایی های لازم در اختیارشان قرار می گیرد.
 
وی همچنین به فعالیت 55 بازارچه دائم و موقت صنایع دستی در استان یزد به مناسبت عید نوروز اشاره کرد و از اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در سراسر استان و نیز برگزاری یک ویژه برنامه به نام شب های فرهنگی در هر شهرستان خبرداد.
 
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور خود در جمع گردشگران و مسافرین نوروزی و بررسی وضعیت خدمات دهی به آن ها، گفت: به اذعان مسافرین، یزد استانی پاکیزه و تمیز بوده و خدمات به صورت مطلوب و با برخوردی مناسب ارائه می شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات