معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

تعطیلی بیش از 50 درصد از واحدهای تولیدی كشور در دولت گذشته

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 58 درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی كشور در دولت قبل غیر فعال و تعطیل شده اند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، چهارشنبه شب 20 مردادماه مراسم روز ملی صنعت و معدن و تجلیل از صنعتگران و کارآفرینان استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، رئیس خانه صنعت و معدن ایران، مدیرکل حوزه استاندار، سرپرست فرمانداری یزد و جمعی از مسئولان و مدیران استان در پارک علم و فن‌آوری اقبال یزد برگزار شد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در این مراسم بیان کرد: 7 طرح و پروژه در قالب تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در وزارت صنعت، معدن و تجارت به تصویب رسیده است و در آینده ای نزدیک اجرایی می شود.
« علی یزدانی» ادامه داد: در دولت تدبیر و امید بیشترین تصمیمات در حمایت از تولید داخلی گرفته شده است و ایجاد شادابی بیشتر در محیط های صنعتی و معدنی را جزء رسالت های مهم خود قرار داده ایم.
وی افزود: 58 درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی در دولت قبل تعطیل شده اند وهدف دولت تدبیر و امید از تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان ها بازکردن گره ای از مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران بوده است.
یزدانی خاطرنشان کرد: قطعا تا پایان سال جاری در قالب طرح رونق و پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت و سرمایه در گردش بیش از 10 هزار واحدی که شناسایی و در چاچوب قانون های حمایتی معرفی شده اند، احیاء، فعال و راه اندازی خواهند شد.


ایجاد 25 هزار فرصت شغلی در دو سال اخیر


«سیدعلی عزالدینی» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در این مراسم با بیان اینکه استاندار یزد در ماموریت کاری و در جلسه مشترک رئیس جمهوری و هیات دولت با استانداران سراسر کشور حضور دارند، متن پیام «سیدمحمد میرمحمدی» به مراسم روز ملی صنعت و معدن را قرائت کرد.


متن کامل پیام استاندار یزد به شرح زیر است:


صنعتگران، كارآفرينان و فعالان محترم اقتصادي استان يزد اكنون كه به دليل شركت در جلسه مشترك استانداران سراسر كشور و هيأت محترم دولت توفيق يار نشد كه در جمع شما حاضر و از نزديك عرض سلام و ارادت داشته باشم از دور، دست شما را مي‌فشارم و دهه كرامت و روز صنعت و معدن را كه اين همايش باشكوه به مناسبت آن تشكيل داده ايد به همه عزيزان و بزرگواران تبريك مي گويم و به ميهمانان عزيزمان خوشامد عرض مي نمايم و براي تمامي شما آرزوي توفيق دارم.
خوشبختانه عليرغم تنگناهاي ناشي از تحريم هاي ظالمانه استكبار و ضعف منابع مالي بانك ها ناشي از عدم بازپرداخت وامها و تسهيلات پرداختي كلان به افراد خاص و كاهش قيمت نفت در سال 94 تا رقم 25 دلار در هر بشكه و بدهيها و تعهدات دولت قبل با تلاش مديران دلسوز و خستگي ناپذير و مديريت سنجيده و مدبرانه دولت تدبير و اميد تورم مهارگسيخته بالاي 40 درصدي مهار گرديد و به رقم حدود 10 درصد تنزل يافت و وضعيت اقتصادي كشور كه در ركود تورمي گرفتار بود با جديت دولت، اقتصاددانان و پشتكار بخش خصوصي و همدلي و همزباني ملت و دولت و توفيق تيم مذاكره كننده هسته‌اي با لغو تحريم‌ها زمينه خروج از ركود فراهم گرديده است و نشانه‌ها و علائمي از جنب و جوش و رونق اقتصادي مشاهده مي‌شود كه اميدواري فعالان اقتصادي را فزوني بخشيده است.
صدور حدود 5800 LC  و برقراري رابطه كارگزاري بيش از 470 مورد با بانك هاي خارجي و افزايش ميزان صادرات بويژه تراز مثبت 4 ميليارد دلاري، افزايش توليد و صادرات نفت، ارائه تسهيلات براي سرمايه ثابت و درگردش واحدهاي توليدي و صنعتي، استقبال سرمايه گذاران خارجي و گسترش مناسبات با كشورهاي مختلف بويژه كشورهاي اروپايي علائمي روشن از تحرك اقتصادي و خيز برداري خروج از ركود به شمار مي رود.
در سطح استان نيز اجراي طرح هاي زيرساختي تأمين آب، برق، ارتباطات خطوط ريلي و جاده‌اي، توسعه فناوري وحساس شدن مديران و مسئولان واحدهاي توليدي و صنعتي به تهديدات احتمالي و چاره انديشي‌هاي بعمل آمده و درك آنها به ضرورت آمادگي لازم براي رقابت در بازار و همگرايي واحدهاي صنفي براي دست يابي به منافع مشترك و حفظ بازار و قيمت و تقويت روابط مراكز علمي و پژوهشي با واحدهاي صنعتي و توليدي و بكارگيري فناوري هاي جديد و كاهش هزينه ها و ارتقاء كيفيت محصولات و شناسايي و معرفي فرصتهاي مناسب سرمايه گذاري در زمينه هاي مختلف بويژه در زمينه گردشگري، انرژي خورشيدي، صنايع هايتك و معادن و بهداشت و درمان در استان اميدواري زيادي براي رونق اقتصادي بوجود آورده است. از طرف ديگر جديت در اجراي سياستهاي اقتصاد مقاومتي، تلاشهاي دستگاههاي عضو كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد بويژه رويكرد مثبت مديران محترم بانكها و مساعدت آنها در كمك به سرمايه در گردش واحدها و قدمهاي برداشته شده در تفويض اختيارات به استان ها و تمركز زدايي در امور، نشستهاي ستاد سرمايه گذاري در استان با مصوبات تاثيرگذار و راه اندازي مركز خدمات سرمايه گذاري در استان، برنامه‌ريزي و رصد وضعيت واحدهاي توليدي و صنعتي در سامانه طراحي شده، افزايش ميزان 4 درصدي صادرات استان از نظر وزني، كاهش 39 درصدي واردات استان از نظر وزني، افزايش متوسط 8 درصدي تناژ حمل بار استان و13 درصدي تناژ حمل كاشي و سراميك استان در چهار ماهه سال جاري و همچنين مبارزه جدي با قاچاق كالا و ايجاد 25 هزار اشتغال در دوساله اخير همه مؤيد افزايش فعاليت اقتصادي و رفع موانع و گشايش زمينه هاي رونق اقتصادي و دوري از ركود است.
اميد است با همت شما عزيزان شاهد پيشرفت هاي چشمگيری در عرصه اقتصادي در سطح ملي و بين المللي باشيم و اقتصادي مقاوم و بالنده براي كشور داشته باشيم و الگوي اقتصاد مقاومتي را همراه با دست‌آوردها و موفقيت ها و نقش عدالت محوري آن به دنيا معرفي کنیم.
در خاتمه از زحمات كليه عزيزان و دست اندركاران برپائي اين همايش باشكوه صميمانه تشكر نموده و موفقيت و پيروزي همكاران محترم را از درگاه ايزد منان مسئلت دارم.
گفتنی است در پایان این مراسم از صنعتگران، کارآفرینان و فعالان حوزه صنعت و معدن استان با اهدای تندیس هماش و لوح تقدیر تجلیل شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات