استاندار یزد در حاشیه بازدید از رویداد سرمایه گذاری استارتاپی سکوی پرتاب یزد ؛

تغییر ریل گذاری استان به سوی اقتصاد دانش بنیان و توسعه استارتاپ ها

استاندار با بیان اینکه در راهبرد توسعه ای استان، تغییراتی را برای بهره گیری بهتر از ظرفیت ها و برطرف سازی آسیب های گذشته ایجاد کردیم افزود: مشکلات زیست محیطی، کمبود آب و نبود شغل برای قشر تحصیل کرده از جمله ی آسیب های راهبرد توسعه استان در گذشته بودند و برای مقابله با این آسیب ها، تحقق اقتصاد دانش بنیان و توسعه استارتاپ ها را در دستور کار خود قرار دادیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر طالبی در حاشیه بازدید از رویداد سکوی پرتاب یزد، با اشاره به استقبال خوب از این رویداد گفت: برنامه اینچنینی از دو جنبه نمایش توانمندی ها و ظرفیت ها استارتاپ ها و گسترش دامنه فعالیت و جذب سرمایه گذار برای آنها حائز اهمیت است.
وی افزود: استان یزد با بهره گیری از ظرفیت های خوب خود و مشارکت بخش خصوصی می تواند شاهد رویدادهاو اقدامات اثر گذار بیشتری در این حوزه باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های استان و با بیان اینکه بخش مهمی از این ظرفیت ها  نیروی انسانی توانمند یزد است گفت: ۲۶ سال صدر نشینی کنکور و تربیت نیروی فارغ التحصیل دانشگاهی، زمینه مناسبی برای فعالیت های استارتاپی است.
وی افزود: تنوع فعالیت های اقتصادی در استان نیز می تواند کمک خوبی برای توسعه استارتاپ ها باشد.
استاندار با بیان اینکه در راهبرد توسعه ای استان، تغییراتی را برای بهره گیری بهتر از ظرفیت ها و برطرف سازی آسیب های گذشته ایجاد کردیم افزود: مشکلات زیست محیطی، کمبود آب و نبود شغل برای قشر تحصیل کرده از جمله ی آسیب های راهبرد توسعه استان در گذشته بودند.
وی افزود: به منظور مقابله با این آسیب ها، تحقق اقتصاد دانش بنیان را در دستور کار خود قرار دادیم.
وی در حوزه اقتصاد دانش بنیان، اکوسیستم استارتاپی و حوزه فناوری اطلاعات را بسیار حائز اهمیت خواند و افزود: از همین جهت توجه جدی به توسعه زیست بوم فناوری در استان صورت پذیرفته است.
وی در انتها ابراز امیدواری کرد با اهتمام صورت گرفته در استان، شاهد تغییر موثر ریل گذاری توسعه ای استان باشیم و اقتصاد دانش بنیان را به عنوان پایه اصلی توسعه ای استان ببینیم.
استاندار یزد با بیان اینکه بخش خصوصی توانمندی در استان داریم، گفت: وجود یک فضای مناسب برای فعالیت های استارت آپی در استان با توجه به  بخش خصوصی قوی، گامی موثر در مسیر توسعه می باشد که با این وجود می‌توانیم به حوزه اقتصاد دانش بنیان امیدوار باشیم.
گفتنی است این رویداد با همکاری صندوق پژوهش وفناوری استان یزد، پارک علم وفناوری استان یزد، صندوق نو آوری و مجموعه 100استارت آپ در استان یزد در  حال برگزاری است.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات