استاندار یزد مطرح کرد:

تلاش برای گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی در استان

استاندار یزد پیش از ظهر پنج شنبه چهاردهم مرداد ماه، در یازدهمین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان گفت: تلاش برای گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی با همکاری ائمۀ جمعه و جماعات و رسانه‌های ملی و گروهی محقق می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، یازدهمین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با حضور وزیرکشور، معاونان وزیر، نمایندۀ ولی‌فقیه در استان، استانداریزد، معاونان و مشاوران استاندار، نمایندۀ مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل حوزه استاندار، فرمانداران و جمعی از مدیران و مسئولان استان در سالن اندیشۀ استانداری در حال برگزاری است.
«سیدمحمد میرمحمدی» با تبریک تولد حضرت معصومه(س)، روز حقوق بشر اسلامی و آغاز دهۀ کرامت بیان کرد: امیدواریم حضور پر خیر و برکت مسئولان در استان مایۀ خیر، برکت و پیشرفت امور باشد.
استاندار یزد ضمن اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به «اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل» تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را از ضروری‌ترین مسائل کشور دانست.
میرمحمدی تشریح کرد: اقدامات مؤثری در حوزه‌های مختلف استان صورت پذیرفته است که با همراهیِ همکاران و کارشناسان، پروژه‌های ملی و استانی متعددی بر اساس محورهای اقتصاد مقاومتی در استان تدوین شده و کلید خورده است که امیدواریم با جذب اعتبارات، ادامۀ فعالیت‌ها سرعت بیشتری بگیرد.
وی افزود: رویکردهای آموزشی، جلسات هم‌اندیشی با دانشگاهیان، تشریح سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و ارشادهای رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با هدف تحقق اقتصادمقاومتی در جلسات مختلف از جمله شورای برنامه‌ریزی استان و شورای اداری ارائه شده است.
استاندار یزد بیان کرد: بررسی موضوعات کلان اقتصادی استان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید صورت پذیرفته است که با برگزاری 26 جلسۀ اصلی و 404 نشستِ کمیته‌های تخصصی این کارگروه 996 پرونده بررسی شده و بر این مبنا بررسی مشکلات بانکی، مالیاتی و بیمه‌ای واحدها و مراکز مورد نظر صورت گرفته است.
میرمحمدی ادامه داد: 709 مورد از این پرونده‌ها به بانک‌ها معرفی شد که مساعدت مؤثر  بانک‌های استان با واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور با رتبه اول  همکاری در حال انجام است.
مقام عالی اجرایی استان یکی از موضوعات مهم استان را مبارزه با قاچاق کالا در حمایت از مصرف کالای ایرانی دانست و گفت: همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی استان در امر مبارزه با قاچاق کالا به صورت جدی در حال انجام است.
وی  با اشاره به آمار سال 91 تا 94 در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: استان در مبارزه با قاچاق کالا و کشفیات کالا نسبت به چهار سال گذشته موفق‌تر عمل شده است.
استاندار یزد در ادامۀ گزارش خود به برگزاری 11 جلسه و 48 مصوبه در نشست‌های سرمایه‌گذاری استان اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های حمایتی قانون از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذران را متناسب با فرصت‌های موجود احصا و برای تحقق برنامه‌های هدفمند مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان نیز آماده که امروز با حضور وزیر کشور افتتاح خواهد شد.
میرمحمدی میزان صادرات استان در 4 ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته را با افزایش وزنی چهار درصد بیان کرد و افزود: واردات استان نیز در شاخص وزنی با 39 درصد کاهش روبه رو می باشد.
گفتنی است در ادامه این جلسه «حمیدرضا نصیری زاده» رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد گزارشی از اقدامات ستاد راهبری و مدیریت اقتصادمقاومتی و 9 کارگروه مرتبط ارائه داد و «محمدرضا علمداریزدی» رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان گزارشی از ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ارائه کرد.
همچنین تعدادی از مدیران‌کل و مسئولان استان گزارشی از اقدامات دستگاه‌های تحت مدیریت خود، در حوزۀ تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان ارائه کردند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات