استاندار یزد در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی بندها و سیل بندهای شهرستان تفت، مطرح کرد؛

تلاش ویژه استان جهت پیشگیری از خسارات سیل در تفت با توجه به ارتفاع این شهرستان نسبت به دیگر مناطق/ لزوم اتمام عملیات اجرایی بندها و سیل بندهای اطراف شهرها و روستاهای استان تا پیش از شروع فصل بارندگی/ پیشرفت قابل قبول پروژه‌های عمرانی در راستای کاهش خسارات سیل احتمالی در استان/ تامین اعتبار پروژه های عمرانی از محل درآمدهای حاصل از برداشت مصالح مازاد در مسیر آبراه‌ها و سیلاب‌ها

استاندار یزد به منظور بررسی آخرین وضعیت بندها، سیل‌بندها و رودخانه های شهرستان تفت به همراه نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی از روند پروژه های در حال اجرا در این منطقه، بازدید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ دکتر مهران فاطمی در حاشیه این بازدید، از شهرستان تفت، به عنوان بام استان یزد نام برد و گفت: به همین دلیل، آسیب‌های ناشی از سیلاب در تفت نسبت به دیگر مناطق استان بالاتر است و در سیل گذشته نیز شاهد خسارات زیادی در این شهرستان بودیم.
 
وی با بیان اینکه سدها، بندها، قنوات و حتی پل‌ها، معابر و مزارع مردم در سیل سال گذشته تفت متحمل خسارت‌های زیادی شدند، تصریح کرد: علت اصلی این اتفاقات، تجاوز به حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها بود که طی سال‌های متمادی انجام شده است.
 
استاندار یزد در ادامه با اشاره به اجرای پروژه‌های مختلف برای پیشگیری از خسارات سیل و اختصاص اعتبارات لازم برای اجرای آن ها در شهرستان تفت، عنوان کرد: با توجه به شروع دوباره فصل جدید بارش‌ها، سرکشی از روند اجرای این پروژه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: در همین راستا معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز همراه با ستاد مدیریت بحران استان از تمامی شهرستان‌های استان بازدید می‌کنند تا از کاهش حداکثری بروز مشکلات گسترده اطمینان حاصل شود.
 
دکتر فاطمی با ابراز خرسندی از پیشرفت قابل قبول پروژه‌های عمرانی در راستای کاهش خسارات سیل در استان یادآور شد: با توجه به وسعت تخریب و حجم بالای پروژه‌ها، برای اتمام آن‌ها تا قبل از شروع بارش‌ها، تامین اعتبار در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام و دستگاه‌ها به صورت جهادی وارد خواهند شد.
 
وی با بیان اینکه عمده تامین اعتبارات، از محل ماده ۱۷ قانون مدیریت بحران کشور و همچنین از محل بند «و» تبصره ۸ لایحه بودجه انجام خواهد شد، گفت: بر اساس این بند خاص، از محل درآمدهای حاصل از برداشت مصالح مازاد در مسیر آبراه‌ها و سیلاب‌ها برای پروژه‌های عمرانی هزینه می‌شود.
 
استاندار یزد در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با مدیریت دستگاه‌های مسئول، فصل پاییز و زمستان پربارشی را همراه با کمترین خسارت و آسیب در پیش داشته باشیم.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات