استاندار يزد در نشستی خبري مطرح کرد:

تمام تلاشم فراهم شدن رفاه و آرامش مردم است/اختصاص 400ميليون یورو براي انتقال آب به استان / يك قطره آب از حوزه زاينده رود برداشت نمي كنيم

استاندار يزد با بيان اينكه دولت يازدهم زمينه اميد را در مردم افزايش داده گفت: در مسئوليتي كه بر عهده دارم تمام تلاشم فراهم شدن رفاه، آرامش و آسايش مردم استان است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، عصر چهارشنبه 25 فروردين ماه نشست استاندار يزد، با حضور اصحاب رسانه در تالار انديشه استانداري برگزار شد.در این نشست معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار، مديركل حوزه استاندار و مشاور استاندار در امور اطلاع رساني و روابط عمومي حضور داشتند.
استاندار يزد در اين نشست كه نزديك به سه ساعت به طول انجامید ضمن تقدير از نقش مؤثر اصحاب رسانه استان در آگاهي بخشي و اطلاع رساني صحيح به مردم اظهار داشت: شما در دو اتفاق مهم سال گذشته نقش مهمي را ايفا كرديد و زمینه مشاركت خوب و با نشاط مردم را در انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و استقبال از رئیس محترم جمهور جمهور و كاروان تدبير و اميد در سفر به استان يزد را فراهم نمودید.
«سيدمحمد ميرمحمدي» ادامه داد: انتخابات هفتم اسفند ماه پرشور، با حضور گسترده مردم، سالم و قانونمند برگزار شد و 74 درصد مردم استان در اين انتخابات شركت كردند.
وي افزود: به لطف خداوند فضاي همدلي، تعامل و همكاري خوبي بين مديران دستگاه هاي مختلف استان وجود دارد و همه در تلاش براي خدمت شايسته به مردم هستند و فضاي همدلي و همزباني بين دولت و ملت را در استان شاهد هستيم.
ميرمحمدي تصريح كرد: در سال گذشته مباحث مذاكرات هسته اي، برجام و انتخابات را داشتيم و به خواست خدا با فرمايش بسيار عميق و موثر مقام معظم رهبري، شاهد همدلي و همزباني بين دولت و ملت و دستاوردهاي خوبي براي كشور بوديم.


حركت در مسير تحقق اقتصاد مقاومتي


عالي ترين مقام اجرايي استان با اشاره به نامگذاري امسال توسط مقام معظم رهبري به نام «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» گفت: حركت در مسير تحقق اقتصاد مقاومتي با طرح و برنامه هاي مشخص، اولويت سال 95 در استان است.
وي ادامه داد: ستاد راهبري تحقق سياست هاي اقتصاد مقاومتي در استان تشكيل شده و دولت تدبير و اميد در راستاي تحقق فرمايشات رهبر فرزانه انقلاب 12 برنامه ملي، 60 طرح و 250 پروژه تعريف كرده است كه تلاش مي كنيم برش هاي استاني آنها را به بهترين نحو اجرا كنيم.
استاندار يزد افزود: پرهيز از هدردادن منابع مالي كه پس از برجام بايد وارد كشور می شود، احياي بخش هاي اقتصادي كه قبلاً در آنها سرمايه گذاري شده، مبارزه جدي با فساد و قاچاق در كشور و نگاه به صنايع خرد و كوچك از جمله برنامه هايي است كه در زمينه اقتصاد مقاومتي مدنظر قرار گرفته است.


پي گيري مصوبات سفر رئيس جمهوري اولويت كاري مسئولان استان


ميرمحمدي با بيان اينكه در سفر رياست جمهور و كاروان تدبير و اميد به استان مصوبات بسيار خوبي به تصويب رسيده است اظهار داشت: براي طرح هاي 44 گانه سفر رئيس جمهوري جمعاً 970 ميليارد تومان اختصاص يافته است كه 100 درصد آنها تحقق خواهد يافت.
وي حوزه هاي اولويت دار اين پروژه ها را آب، بهداشت و درمان، فرهنگ و هنر، ميراث فرهنگي، حمل ونقل، آموزش عالي، كشاورزي و منابع طبيعي و ورزش و جوانان عنوان و تصريح كرد: ستاد پيگيري مصوبات سفر تشكيل شده و با جديت و آمادگي كامل پي گير جذب اعتبارات اختصاص يافته است.


دفاع از عملكرد مديران استان


عالي ترين مقام اجرايي استان ضمن دفاع از عملكرد مديران دستگاه هاي اجرايي استان گفت: به مديران استان نمره18 به بالا مي دهم و از تمامي آنها رضايت كامل دارم، اگر خلاف اين مطلب ثابت شود لحظه اي درنگ نخواهم كرد.
ميرمحمدي خاطرنشان كرد: تمام مسئولان كشوري كه به يزد آمده اند از هماهنگي، همدلي و همكاري مديران استان تقدير كرده اند كه اين موضوع يك افتخار و سرمايه ای بزرگ براي استان و نظام است.
استاندار يزد با اشاره به برخي تغييرات انجام شده در استان اظهار داشت: در تغيير مديران حفظ حرمت افراد و خانواده آنها مورد توجه ويژه قرار گرفته و ابتدا مسئوليت جديد آن مدير در نظر گرفته شده و سپس اقدام به تغيير شده است.
وي ادامه داد: البته برخي از تغييرات انجام شده در استان نيز بدون هماهنگي ما انجام بوده است اما در تغييرات به اين مهم اهتمام داشته ايم كه نظر مشورتي تمام دوستان از همه گرايش ها گرفته و بهترين گزينه انتخاب شود، زيرا مبناي ما در تغييرات كارآيي و خدمت صادقانه به مردم است و گرايش به گروه، حزب و جناح سياسي خاصي اصلاً ملاك عمل نبوده و نخواهد بود.


در خدمت شما و مردم استان هستم


ميرمحمدي در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه هر چند وقت يكبار شايعه استعفا يا پایان کار شما به استاندار یزد به ويژه در فضاهاي مجازي مطرح مي شود؛ تصريح كرد: برخي از عزيزان در استان سرگرمي هايي دارند و هر كسي يك جور براي خود زمينه هاي دلخوشي و شادي را فراهم مي كند، چند نفر هم با طرح اينگونه مسايل خوشحالي مي كنند که بگذاريد اين عده خوش باشند.
استاندار يزد ادامه داد: خود شادي اين افراد كه تعدادشان از انگشتان دست هم كمتر است نوعي نشاط اجتماعي است و ما حتي راضي به ناراحت شدن آنها نيز نيستيم، اما همانطور كه گفتيد اين موارد شايعه است و با تمام وجود شبانه روز در خدمت شما و مردم استان هستم.


داوري افكار عمومي را ملاك قرار دهيم


ميرمحمدي اظهار داشت: بايد فضايي ايجاد شود كه انتقادها بيان شود تا بتوان با شناسايي معايب، كارها را به درستي پيش ببریم، از سوي ديگر برخي با بيان انتقاد و نظر خود به آرامش مي رسند و نبايد دهان آنها را بست با اين حال در تمامي حوزه ها ملاك فعاليت و عمل ما بايد قضاوت مردم و داوري افكار عمومي باشد.


نشاط اجتماعي لازمه جامعه پويا و سالم


وي با بيان اينكه نشاط اجتماعي لازمه جامعه اي پويا و سالم است گفت: در جامعه هيچ فردی مخالف نشاط اجتماعي نيست و به نظر نمي رسد فردی باشد كه مخالف شادي مردم باشد اما، عده اي با اهداف شخصي و جناحي قصد دارند سوژه اي براي خود و سليقه هاي همراهشان درست كنند ولی نمي دانند كه مردم همه چيز را به خوبي متوجه مي شوند.
عالي ترين مقام اجرايي استان ادامه داد: شعار و استراتژي دولت يازدهم، تدبير، اميد، شادابي و نشاط است و امكان ندارد تدبير و اميد در فضاي غم، اندوه، بيچارگي، بدبختي و جدال هاي بيهوده محقق شود.


كاهش تورم مهمترين دستاورد دولت


ميرمحمدي مهمترين دستاورهاي دولت تدبير و اميد را كاهش تورم، رشد اقتصادي، پيروزي غرورآفرين در مذاكرات هسته اي و برجام، ايجاد اشتغال و كاهش نرخ بيكاري و برگزاري سالم و باشكوه انتخابات عنوان و خاطرنشان كرد: همه اين موارد با ايجاد فضاي همدلي، هماهنگي، تعامل و همزباني ميسر شده است.


اختصاص 400 ميليون یورو براي انتقال آب به استان


استاندار يزد درباره پروژه انتقال آب از خليج فارس به يزد اظهار داشت: عمليات اجرايي اين خط انتقال آغاز شده و دولت نيز براي اين طرح 400 ميليون يورو تخیصیص داده است تا اين عمليات با قدرت ادامه يابد، ضمن آنكه دو شركت گل گهر و چادرملو در دو استان مهم معدني كشور براي ادامه اين پروژه سرمايه گذاري هاي لازم را انجام خواهند داد.
ميرمحمدي ادامه داد: دولت تدبير و اميد براي مديريت مصرف آب كشاورزي استان نيز مبلغ 140ميليارد تومان بودجه اختصاص داده است.


سه هزار و 378 طرح نيمه تمام ميراث دولت قبل


عالي ترين مقام اجرايي استان در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران مبني بر تعداد پروژه هاي نيمه تمام استان به جاي مانده از دولت قبل، تعداد اين پروژه ها را سه هزار و 378 طرح و پروژه عنوان كرد و افزود: از اين تعداد يك هزار و 844 طرح و پروژه تكميل يا تعيين تكليف شده است و يك هزار و  500 مورد هم تعيين تكليف و واگذار مي شود.


نرخ بيكاري استان يازده و 2 دهم درصد


استاندار يزد با بيان اينكه نرخ بيكاري در استان يزد در حال حاضر يازده و 2 دهم درصد است تصريح كرد: در سال گذشته اين آمار هفت و 6 دهم درصد بود كه به 13 درصد رسيد و دوباره كاهش يافت بنابراين شايد نتوان آماري در اين رابطه به درستي ارائه كرد.
وي ادامه داد: بعضي افراد به كارهاي غيررسمي مشغول هستند ولي در زمان پرسشگري بيان مي كنند كه بيكار هستند و تعطيلي برخي كارخانه ها و تعديل نيرو نيز مي تواند نرخ بيكاري را افزايش دهد.


نقش مهم گردشگري در توسعه استان


ميرمحمدي نقش مهم گردشگري و ميراث فرهنگي در توسعه استان را بسيار مهم دانست و اظهار داشت: هر صنعتي كه بتواند اشتغال، رونق اقتصادي و نشاط اجتماعي ايجاد و به مردم خدمات ارائه كند به توسعه استان كمك كرده است.
عالي ترين مقام اجرايي استان ادامه داد: برگزاري انتخابات مرحله دوم در حوزه انتخابيه مهريز، اهتمام به امر اشتغال به ويژه براي فارغ التحصيلان دانشگاهي، جذب سرمايه گذاري هاي داخلي و خارجي براي استان، ساماندهي اتباع بيگانه، فراهم كردن بستر رونق اقتصادي در استان، تعيين تكليف پروژه هاي نيمه تمام و برگزاري هفتمين اجلاس مجمع كشورهاي جهان اسلام در خردادماه، از مهمترين برنامه ها و اولويت هاي كاري مسئولان ارشد و مديران استان در سالجاري است.


يك قطره آب از حوزه زاينده رود برداشت نمي كنيم


استاندار يزد در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران استان مبني بر اعتراض هاي مردم اصفهان در مورد انتقال آب از زاينده رود به استان يزد تصريح كرد: ما حتي يك قطره آب از زاينده رود برداشت نمي كنيم و آبي كه به استان يزد منتقل مي شود از سرچشمه هاي كارون به سد زاينده رود مي ريزد.
وي افزود: بنابراين آبي كه مردم استان يزد مصرف مي كنند حق آبه اصفهان نيست و ارتباطي با اصفهان ندارد و تنها مسير آن از اصفهان مي گذرد و هيچ فردب اين اجازه را ندارد كه مانع انتقال آب آشاميدني مردم به استان يزد شود.


مخالف جيره بندي آب هستم


عالي ترين مقام اجرايي استان با بيان اينكه استان يزد سال هاست كه از خشكسالي رنج مي برد اظهار داشت: تا مي توانيم تلاش مي كنيم كه آب آشاميدني مردم استان يزد حتي يك ساعت هم قطع نشود و به شدت مخالف جيره بندي آب هستيم اما، اميدواريم مردم نيز با صرفه جويي، مديريت مصرف آب را مدنظر قرار دهند.


هدف ما رفع آلودگي هوا است


ميرمحمدي در پايان سخنان خود با بيان اينكه ما نمي خواهيم كوره هاي آجرپزي را تعطيل كنيم بلكه هدف ما از بين بردن آلودگي هاي هواي استان است خاطرنشان كرد: بسياري از رسانه ها و مردم علت آلودگي هواي شهر را فعاليت كوره هاي آجرپزي مي دانند در حاليه تعدادي از كوره هاي داراي مشكل تعطيل شده اند، تعدادي به سايت خارج از شهر انتقال داده شده اند، تعدادي از فيلتر استفاده مي كنند و تعدادي نيز سوخت خود را تغيير داده و گازسوز شده اند.
استاندار يزد افزود: با اين حال اگر واحدي به صورت مشخص از سوي مردم و رسانه ها به عنوان واحد آلاينده معرفي شود، به سرعت براي رفع آلودگي آن پي گيري هاي لازم را انجام خواهيم داد.
گفتني است در پايان اين نشست خبري از تعداد بالغ بر 140خبرنگار و فعال رسانه ای با اهداي لوح تقدير و هدايايي تجليل شد.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات