استاندار یزد:

تمدن یزد نشان داده که می‌تواند در مدیریت مصرف آب طرح‌هایی کارآمد ارائه کند

استاندار یزد در اختتامیه جشنواره سپاس آب گفت: تمدن یزد از دل بی‌آبی شکل گرفته و امروز هم می‌توان از طرح‌ها و ایده‌های استان در جهت مدیریت کارآمد مصرف آب استفاده کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد پنج‌شنبه شب سوم مرداد ماه ۹۸، در اختتامیه جشنواره سپاس آب که با حضور "قاسم تقی‌زاده خامسی" معاون وزیر نیرو در امور ‌آب و آبفا در محل آب‌انبار رستم گیو یزد برگزار شد، با تقدیر از برگزارکنندگان این جشنواره گفت: در آیات قرآن آموخته‌ایم که همه چیز از آب است و آب مایه حیات است.
"طالبی" در ادامه سخنان خود ضمن تشریح اهمیت آب در فرهنگ دینی، اظهار داشت: آن‌چه در خصوص اهمیت آب در قرآن بدان اشاره شده، وظیفه همه مردم در برابر آب این مایه حیات است و نباید دیدگاهی وجود داشته باشد که مسئولیت را تنها به عهده وزارت نیرو یا سازمان آب بیاندازد و همه باید در این شرایط بحرانی نقش خود را ایفا کنند.
وی با بیان وضعیت آب در استان و کشور،  به راهبردهای حفظ آب اشاره کرد و افزود: در وهله اول باید تلاش کنیم تا در حوزه مصرف، فرهنگ‌سازی انجام دهیم و جشنواره سپاس آب می‌تواند به تعمیم این فرهنگ کمک کند.
استاندار یزد همچنین در رابطه با جشنواره سپاس آب گفت: با حمایت وزارت نیرو و نهادهای ملی این جشنواره می‌تواند به‌عنوان یک برنامه منطقه‌ ای و ملی برگزار شود.
"طالبی" همچنین با اشاره به اهمیت حضور فعالین عرصه علم و تکنولوژی در زمینه کاهش مصرف آب در کشور، گفت: در نمایشگاه سپاس آب شاهد حضور غرفه‌های علم و تکنولوژی بودیم که تلاش‌های بسیار خوبی برای مدیریت مصرف آب انجام داده‌اند و به حمایت همه مسئولان در سطح ملی نیازمندند تا بتوانند خدمات خود را ارائه کنند.
وی با اشاره به تمدن یزد که از دل بی‌آبی ساخته شده، عنوان کرد: امروز هم با توجه به بحران آب شاهد طرح‌ها و برنامه‌های بسیار خوب و کارآمد هستیم که قطعاً می‌تواند در مصرف آب موثر باشد.
استاندار یزد در پایان مراسم اختتامیه جشنواره سپاس آب از برگزیدگان مدیریت مصرف آب و حافظان آب تقدیر و تجلیل به عمل آورد و از نمایشگاه این جشنواره بازدید کرد.

★خبرنگار: بهنام خواجه امینیان★

★عکس: رضا زارع★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات