استاندار يزد تاكيد كرد:

تمركز برنامه هاي هفتۀ دولت بر محور تحول فكري و اخلاقي

استاندار يزد بعدازظهر يكشنبه 31 مردادماه در نشست هم انديشي با نخبگان استان گفت: در برنامه هاي هفته دولت بر تحول فكري و اخلاقي با رويكرد تقويت همدلي، همراهي، صميميت و اميد در جامعه تمركز شود.

به گزارش اداره‌كل روابط عمومي استانداري يزد، نشست هم انديشي نخبگان استان در آستانه هفته دولت با حضور استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، مديركل حوزه استاندار، مشاوران استاندار  و جمعی از نخبگان استان در سالن زنده ياد حميديا استانداری برگزار شد.
استاندار يزد در اين جلسه ضمن تبريك هفته دولت و گراميداشت ياد شهيدان رجائي و باهنر بيان كرد:  مشورت هايي كه در امور مختلف از  فرهيختگان و فعالان اجتماعي گرفتيم، همواره ثمر بخش و كارساز بوده است و به همين دليل با حضور در جمع نخبگان در صدد هستیم راهكارهايي موثر براي مشاركت مردمي و تقويت جنبه عمومي برنامه هاي هفته دولت اتخاذ كنيم.
«سيدمحمد ميرمحمدي» گفت: بايد در هفته دولت با استفاده از سلايق، خلاقيت ، شايستگي و هنرمندي  در جامعه، خودجوشي را بين مردم  ايجاد كنيم زيرا هر زمان حضور مردم در فعاليت هاي اجتماعي پررنگ باشد، بازتاب بهتری خواهيم داشت.
ميرمحمدي افزود: بايد شيوه هاي مختلف و جذابي را انتخاب كنيم تا صورت هاي تازه اي در جامعه پديد آيد زيرا موارد تكراري براي مردم جذابيت ندارد و حضور خود مردم است كه تنوع، تحول و جاذبه به دنبال دارد.
وي بيان كرد: دولت ما برآمده از ملت ماست و بايد در هفته دولت با رويكرد نظام و مردم برنامه هاي مشترك ارائه كنيم  و  نبايد ديدگاهي در جامعه مبني بر جدا بودن دولت و ملت ايجاد شود.
استاندار يزد گفت: هفته دولت بايد رنگ مردمي و صورت شايسته تري بگيرد و فعاليت ها به گونه اي در جامعه جريان يابد كه آمادگي ، طراوت و نشاط را با خود به همراه داشته باشد.
عالي ترين مقام اجرايي استان با تاكيد بر تاثير مردم در شكل دهي بهتر به برنامه های هفته دولت خاطرنشان كرد: براي هفته دولت فعاليت ها و اقداماتي در راستاي سياست هاي مقام معظم رهبري ، همدلي، همزباني ، اقتصاد مقاومتي ،  اقدام و عمل توسط دولت صورت گرفته است و از سوي ديگر اقدامات حوزه هاي سلامت اجتماعي، مبارزه با قاچاق كالا و كاهش آسيب هاي اجتماعي  را در كنار ساير برنامه هاي فرهنگي ارائه خواهيم كرد.
ميرمحمدي افزود:لازم است زمينه اي فراهم كنيم كه شعار هفته دولت از ناحيه مردم بجوشد و هرگز احساس نشود دولت و ملت از يكديگر جدا و يا در جامعه دوگانگي وجود دارد.
استاندار يزد در پايان سخنان خود گفت: با هم انديشي و هم فكري يكديگر راهكارها و نيازهاي جامعه را جمع آوري و با شناخت كافي بستر لازم و تعاملي كه كارگشا باشد را فراهم مي كنيم.


تبيين برنامه هاي هفته دولت به شكل مردمي از خواستگاه و با مشاركت  مردم


معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار یزد نيز در اين جلسه ضمن تبريك هفته دولت بيان كرد: يكي از مردمي ترين دولت ها در جهان معاصر، دولت جمهوري اسلامي ايران بوده است، اين هم به واسطه مشاركت مردمي ،خواستگاه مردمي انتقلاب و وجود مكانيزم انتخابات می باشدكه شرايطي را براي نقش آفريني مردم در تعيين سرنوشت خود فراهم آورده است.
 «محمدعلي طالبي» افزود: فلسفه هفته دولت ارائه گزارش كار، پاسخگويي به مردم و ايجاد ارتباط و تعامل با مردم است كه اين ديدگاه خود بر خواستگاهي كه در دولت وجود دارد، صحه مي گذارد.
طالبي گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به جایگاه مردم شده است و ضمن اهتمامی که دولت در راستای پاسخگویی به مردم،جامعه و نهادهای مدنی دارد در هفته دولت نیز تاکید بر برنامه هایی است که مشارکت مردمی در آن پر رنگ باشد.
وی تقویت هم اندیشی و ارائه نظرات از جنبه های مختلف را ضروری دانست و در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه های هفته دولت و حضور مقامات کشوری در استان می توان از پیشنهادات و نگاه های مختلف برای برنامه ریزی و هد‌ف‌گذاری در راستای مردمی کردن برنامه ها و انجام اقدامات خوب بهره مند شد.
گفتنی است در این جلسه نخبگان و فعالان اجتماعی استان به بیان دیدگاه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خود پرداختند و پیشنهاداتی مانند استفاده از ظرفیت رسانه ها، تشکلات و نهادی مردمی، تدوین برنامه های بلند مدت، انجام مراسم های فرهنگی و ورزشی، اجرای طرح های سلامت وخانواده مطرح شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات