تمركز بر زیرساخت های دانش بنيان نياز شغلي فارغ التحصيلان دانشگاهي را پاسخ می دهد

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار يزد به پتانسیل هاي متنوع استان در زمينه ارتباطات و فناوري اطلاعات اشاره و تمركز بر زیرساخت هاي دانش بنيان را پاسخگوي نياز شغلي فارغ التحصيلان دانشگاهي دانست.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد،«علي زيني وند» در دوازدهمين نشست شوراي راهبري ارتباطات و فناوري اطلاعات استان بيان كرد: در استان يزد توانمندي هاي متنوعي در حوزه فناوري اطلاعات وجود دارد كه نيازمند حمايت مالي و تسهيل گري در سطح ملي براي رشد و بهره گيري ساير بخش ها از اين ظرفيت می باشد.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري يزد بيان كرد: هنوز سرمايه گذاري كلاني در اين حوزه صورت نگرفته است و نتوانسته ايم اعتبارات موجود را به اين سمت سوق دهيم و ضروریست صندوق هاي جوان و فعال در اين عرصه تقويت شوند.

زيني وند افزود: با اعتبارات بانك ها نيز تصميم گرفته ايم از تسهيلات ارزان قيمت اشتغال روستايي اين حوزه را تقويت كنيم اما چون ساختارها قديمي است و بر مبناي مشاغل نو و استارت آپ ها طراحي نشده است با مشكلات اجرايي مواجه شده ايم.

وي خاطرنشان كرد: راهي جز تمركز بر كسب و كارهاي دانش بنيان نداريم تا با توجه به ثروت های موجود در استان برای جوانان تحصيلكرده شغل ایجاد شود.

زيني وند ادامه داد:با توجه به تبعات سیاسی و اجتماعي مهاجرپذیری ،لازم است حفظ تمدن و فرهنگ یزد به عنوان يك ميراث ملي مورد توجه قرار گيرد.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري يزد گفت:با توجه به بيكاري افراد تحصيلكرده و مهاجرپذيری کاذب تمركز بر كسب و كارهاي نو مشكل اشتغال استان را حل و سایر شرایط را به توازن می رساند.

*خبرنگار:فاطمه شريفي
*عكاس:رضا زارع

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات