استاندار یزد در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا عنوان کرد:

تنها ۲۵ درصد یزدی ها پروتکل های بهداشتی را رعایت میکنند/ احتمال قرمز شدن شرایط کرونایی استان طی هفته های آینده

استاندار یزد با بیان اینکه آخرین آمار کرونا در کشور گویای وضعیت بحرانی و نگران کننده کرونا است، گفت: در صورت تداوم سیر صعودی آمار، وضعیت استان یزد در بهمن ماه قرمز و نگران کننده خواهد بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا با بیان اینکه آخرین آمار کرونا در کشور گویای وضعیت بحرانی و نگران کننده کرونا است، گفت: بر اساس آمار، تعداد بیماران کرونایی سرپایی و بستری چهار برابر شده که این آمار به طور قابل توجهی با کاهش یک چهارمی رعایت دستور العمل های بهداشتی ارتباط دارد.
وی در ادامه به وضعیت واکسیناسیون دوز سوم کرونا در استان در مقایسه با میانگین کشوری پرداخت و اظهارداشت: ضریب واکسیناسیون دوز سوم کرونا در افراد بالای 18 سال استان، 22 درصد است که این رقم نسبت به میانگین کشوری، تنها یک درصد بالاتر است.
استاندار یزد با بیان اینکه حدود 56 درصد از افراد واجد شرایط استان دوز سوم کرونا را دریافت نکرده اند، خاطرنشان کرد: در صورت تداوم سیر صعودی آمار، وضعیت استان یزد در بهمن ماه قرمز و نگران کننده خواهد بود.
دکتر فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و دریافت دوز سوم کرونا و پرهیز از عادی انگاری در جامعه، بیان کرد: تاکنون 51 مورد ابتلا به امیکرون در محدوده سنی 3 تا 73 سال استان یزد شناسایی شده است.
وی همچنین با بیان اینکه فعالیت مجموعه های اداری، اصناف، صنایع و اماکن عمومی و نیز برگزاری تجمعات مذهبی و غیر مذهبی باید مطابق دستورالعمل ها باشد، اضافه کرد: تیم ها و دستگاه های نظارتی باید با جدیت بر بحث رعایت دستورالعمل های بهداشتی نظارت کرده و در صورت مشاهده کوچک ترین عدول از رعایت آن ها، با خاطیان برخورد کنند.
استاندار یزد در ادامه خطاب به دستگاه های استان گفت: ارائه خدمات به افراد باید منوط به ارائه کارت واکسن یا تست پی سی آر منفی باشد.
دکتر فاطمی در ادامه به ضرورت پیگیری مسئله غربالگری در استان اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود باید به ازای هر فرد مبتلا، به طور متوسط ده نفر رهگیری شوند.
وی همچنین ضمن قدردانی از تلاش های مجموعه آموزش و پرورش استان در امر واکسیناسیون دانش آموزی، خواستار اهتمام جدی در جهت اجرای دستورالعمل ۰۷ شد‌.
استاندار یزد اضافه کرد: مجموعه بهداشت و درمان استان اقدامات لازم جهت آمادگی زیرساخت های بیمارستانی و ذخایر دارویی استان را انجام دهند تا در صورت وقوع موج بعدی، بتوانیم به خوبی از آن عبور کنیم.
دکتر فاطمی در بخش پایانی سخنانش بر حضور شخص فرمانداران در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا و پیگیری مسائل این حوزه، فعالسازی کمیته های تخصصی ذیل ستاد استانی مقابله با کرونا و تهیه پیش مصوبات جلسات مقابله با کرونا و ارائه آن به اعضا؛ پیش از برگزاری جلسات و تدوین پروتکل های سفرهای نوروزی تاکید کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات