مدیرکل بانوان وخانواده استانداری یزد:

توانمندسازی بانوان نقشی کلیدی در توسعه دارد/ فعالیت در حوزه خانواده مبتنی بر تشکیل شورای مشورتی

مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری یزد در کارگروه بانوان و خانواده شهرستان مهریز بر تشکیل شورای مشورتی نهادهای موثر در حوزه خانواده با هدف ساماندهی فعالیت های پراکنده تاکید و بیان کرد:توانمندسازی بانوان نقشی کلیدی در سرعت بخشی به توسعه دارد.

به گزارش روابط عمومی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد،کارگروه بانوان و خانواده شهرستان مهریز  با حضور «رضا زارع زاده» فرماندار این شهرستان و «فاطمه دانش یزدی» مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در سالن کنفراس فرمانداری مهریز تشکیل جلسه داد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در این نشست گفت:تقویت خانواده به عنوان اصلی ترین نهاد اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است و مقام معظم رهبری نیز در 16 محور توجه به ابعاد مختلف آن را مورد تاکید قرار داده اند.
«فاطمه دانش یزدی» به اهميت توانمندسازي بانوان در سرعت بخشي به توسعه اشاره و اظهار داشت: سند ارتقاء وضعیت بانوان استان بر مبنای ظرفیت و پتانسیل هر شهرستان مورد مطالعه و تدوین شده است که بعد از رونمایی برای قرارگرفتن در مسیر اجرا به تمام  نهادهای مرتبط  ابلاغ می شود.
دانش یزدی خاطرنشان کرد:نشاط اجتماعی بانوان و سلامت خانواده از موضوعاتی است که باید در شهرستان ها مورد توجه و برنامه ریزی قرار گیرد زیرا بدون پویایی در خانواده نمی توان رشد جامعه در ابعاد مختلف را شاهد بود.
وی گفت: با هدف دست یابی به تحلیل ها و راهکارهای موثر علمی و كاربردي،طرح های پژوهشی شهرستان ها در حوزه بانوان و خانواده بررسی و  برای بهره مندی از یک درصد بودجه پژوهشی معرفی شوند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد ادامه داد: ضروریست شورای مشورتی در شهرستان ها برای هم افزایی،همگرایی و فعال سازی ظرفیت هاي مختلف با تاكيد بر سازمان های مردم نهاد در حوزه خانواده تشکیل شود تابتوان با انسجام بیشتری در اين راستا به فعالیت پرداخت.
دانش یزدی به ظرفیت های تاریخی و طبیعی شهرستان مهریز اشاره و بیان کرد: برگزاری رویدادها و تقویت زمینه های جذب گردشگر داخلی و خارجی از موضوعاتی است که با توجه به شعار رونق تولید نیازمند توجه بیشتر است و بانوان نیز می توانند نقش پر رنگی در این مسیر ایفا کنند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت:ورود بانوان به صنایع کوچک و مشاغل خُرد از دیگر موضوعاتی است که علاوه بر تقویت بنیه اقتصادی خانواده در اجتماع نیز اثربخش است و با توجه به ظرفیت های موجود،شهرستان مهریز می تواند در این عرصه پیشگام شود.
گفتنی است پس از پایان این کارگروه مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری یزد و معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری مهریز با بازدید از مرکز آموزش و توانبخشي روزانه سالمندان «جهانديدگان مهريز»، واحدهاي توليدي از جمله « شركت ورزشي سعيد اطلس» ، «دي تو دي»توليد كننده وسايل خواب و تزئيات منزل و کارگاه قالی بافی«مهربافت» در جریان فعالیت و دغدغه این مجموعه ها قرار گرفتند.
در این سفر مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد با حضور در اداره تامین اجتماعی و باغ پهلوان پور شهرستان مهریز از اقدامات « ليلا چاوشيان» مسئول امور فنی بیمه شدگان در راستای تکریم ارباب رجوع و تلاش های «الهام جلوداری» سرپرست پايگاه ميراث جهاني باغ پهلوان پور، دو بانوی فعال در شهرستان مهریز با لوح سپاس و هدایایی قدردانی کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات