مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد:

توانمندسازی نسل‌ها نیازمند تقویت گفت‌وگو در خانواده است

فاطمه دانش‌یزدی در نشست چالش‌های خانواده که به مناسبت هفتۀ پژوهش برگزار شد به نقش زن در توانمندسازی خانواده تأکید کرد و گفت‌وگو و تعامل را لازمۀ تقویت بین‌نسلی دانست.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، نشست «چالش خانواده در استان یزد» به مناسبت هفتۀ پژوهش، با مدیریت کانون‌های تفکر دانشگاه یزد و با سخنرانی شش صاحبنظر از جمله مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد برگزار شد.
«فاطمه دانش‌یزدی»، مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري در سخنرانی خود با موضوع «چهل تجربه موفق در مدیریت خانواده» به نقش بانوان در عرصه‌های مشارکتی اشاره کرد و گفت: نقش زنان در عرصه‌هاي مشاركتي انقلاب و نظام اسلامي بسيار روشن و چشمگير است و خوشبختانه در مسير رسيدن به بلوغ انقلاب، مشاركت بالاي بانوان در عرصه‌هاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و سياسي را شاهد هستيم.
وی بیان کرد: در كنار اين نقش‌آفريني، حضور مؤثر زنان به عنوان پشتوانه نظام خانواده و فرزندپروري نيز به شكلي پيوسته و اثرگذار حامي پيشبرد اهداف والاي اين مرز و بوم است.
دانش‌یزدی چهل سالگي انقلاب اسلامی را مرهون پايداري، ايثارگري، خودباوري، ايمان و تلاش در جامعه دانست و افزود: اين ويژگي‌ها در كانون خانواده و با محوريت مادران شكل گرفته و پرورش مي‌يابند.
به گفتۀ وی، انقلاب اسلامي ايران به عنوان يك رويداد بزرگ فرهنگي و عقيدتي در حالي به پيروزي رسيد كه برخي قدرت‌هاي منفعت‌طلب جهان آرمان اين انقلاب مردمي را خلاف تصورات خود پنداشته و با روش‌هاي مختلف درصدد سركوب و انزواي اين دولت و نظام برآمدند.
مدير كل امور بانوان استانداري در ادامه تصريح كرد: چهل تجربه موفق در مديريت زندگي توكل و ايمان به خدا، مهارت‌آموزي، انعطاف‌پذيري، صداقت، جمع‌گرايي، كنترل خشم، ساده زيستي و... است که در سايه فرهنگ و ارزش‌هاي برآمده از نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران شکل گرفته است.
دانش‌یزدی با تأکید بر اینکه نباید نقش و جایگاه بانوان در موفقیت‌ها و توسعۀ کشور کم‌اهمیت شمرده شود، گفت: زن در محوریت کانون خانواده‌ است که ارزش‌های اخلاقی، باورهای دینی و معیارهای اجتماعی و فرهنگی را به نسل‌های دیگر منتقل می‌کند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در پایان تعامل و گفت‌وگو را از عناصر مهم در مدیریت موفق در خانواده دانست و بیان کرد: نبود این مهم در خانواده مشکل‌زا است و باید در این خصوص و در راستای توانمندسازی عمومی و بین‌نسلی تلاش کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات