استاندار یزد:

توجه به حقوق شهروندی و پاسخگویی به مردم از رویکردهای اصلی نیروی انتظامی استان است

استاندار ‌یزد در نشست شورای فرماندهی نیروی انتظامی استان، توجه به حقوق شهروندی و پاسخگویی به مردم را از رویکردهای اصلی نیروی انتظامی استان عنوان و خاطرنشان کرد: هفته نیروی انتظامی فرصتی برای تقویت ارتباط و همدلی این نیرو با مردم و تعامل با دستگاه‌ها در تامین امنیت و آرامش جامعه است.


به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، نشست شورای فرماندهی نیروی انتظامی استان با حضور "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "احمد ‌ترحمی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، "سردار محمدرضا میرحیدری" فرماندهی نیروی انتظامی استان و فرماندهان ستادی و شهرستان‌ها در سالن جلسات نیروی انتظامی استان برگزار شد.
استاندار یزد در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهدای راه امنیت و آرامش مردم و نیروی انتظامی و قدردانی از تلاش های فرماندهان ستادی و شهرستان ها، یکی از کارکردهای بسیار خوب مناسبت ها در کشور را فرصتی برای افزایش همدلی ارکان مختلف نظام و حاکمیت و زمینه‌ای برای اطلاع رسانی پیرامون فعالیت‌ها و اقدامات ارکان مختلف نظام به مردم برای تقویت ارتباط با آنها و ارتقاء سرمایه اجتماعی سازمان ها و دستگاه ها عنوان کرد.
"محمدعلی طالبی" ادامه داد: هفته نیروی انتظامی فرصتی برای تقویت ارتباط و همدلی با مردم و تعامل این نیرو با دستگاه های مسئول در تامین امنیت و آرامش جامعه است.
عالی ترین مقام اجرایی استان افزود: توجه به حقوق شهروندی و پاسخگویی به مردم از رویکردهای اصلی نیروی انتظامی استان است و امیدواریم در این هفته شاهد برنامه های ابتکاری مردم محور باشیم.
استاندار یزد گفت: با رویکردهای خوب "سردار میرحیدری" فرماندهی نیروی انتظامی استان در مدت مسئولیت ایشان حقیقتاً تحولات خوبی را مشاهده کرد‌ه ایم که بحث التزام نیروی انتظامی به ارائه اطلاعات و آمار دقیق و درست در مورد جرایم، توجه به جوانگرایی در کنار تجربه، تخصص و تعهد نیروهای تحت امر و روند دقیق ثبت آمار در جرایم و تحلیل این آمارها از مهم ترین این رویکردها و فرآیندهاست.


ضرورت حفظ برند امنیت و آرامش استان یزد


"طالبی" با اشاره به اینکه یزد به عنوان استانی آرام و با امنیت و آرامش در کشور شناخته می‌شود، حفظ این برند را وظیفه همه مسئولان و دستگاه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: باید همه تلاشمان را انجام دهیم تا تصویری واقعی از شرایط استان به مسئولان تصمیم گیرنده در کشور چه در د‌رون نیروی انتظامی و چه در وزارت کشور و سایر دستگاه ها ارائه دهیم تا بتوانیم حق استان را مطالبه کنیم و در کنار آن در درون استان پیام آرامش و امنیت را برای مردم داشته باشیم که در این رابطه مقابله با جرایم خشن یکی از اولویت های ماست و باید حتماً مورد نظر نیروی انتظامی استان قرار گیرد.


وجود تعامل و همکاری حداکثری بین اعضای شورای تامین استان


رئیس شورای تامین استان با تاکید بر اینکه خوشبختانه امروز ارتباط و تعامل بسیار خوبی بین دستگاه‌های مختلف حافظ امنیت در استان برقرار است، ‌گفت: نمود این همدلی را در شورای تامین استان شاهد هستیم که حداکثر تعامل و همکاری بین اعضای آن وجود دارد و تصمیمات گرفته شده مورد توافق همه اعضاست.
وی ادامه داد: همین نمونه همکاری را ما در شهرستان ها شاهد هستیم و هرچه ارتباط و تعامل فرماندهان نیروی انتظامی در شهرستان ها با فرماندار‌ان بهتر و بیشتر باشد، ‌‌کار نیروی انتظامی در ایفاء مسئولیت هایشان در سطح شهرستان در موضوعات مختلف با سهولت بیشتری انجام می شود.
استاندار یزد افزود: در رابطه با راه‌های ورودی استان، با حساسیت های بیشتری این موضوعات را دنبال می‌کنیم و یک رصد دائمی را در رابطه با راه های ورود و خروج استان و رصد شرایط امنیتی در استان های همجوار خواهیم داشت که این مهم ما را در مدیریت مسائل امنیتی و اجتماعی کمک می‌کند.
عالی ترین مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد: لازم است توجه به مناطق حاشیه شهر یزد و آسیب های اجتماعی ناشی از حاشیه نشینی که مورد تاکید مقام معظم رهبری و اهتمام دولت است، مبارزه با مواد مخدر، جلوگیری از قاچاق کالا و ارز و سوخت، تامین امنیت گردشگران و مراقبت از آثار و ابنیه تاریخی، بیش از پیش مورد اهتمام و توجه نیروی انتظامی ‌استان قرار گیرد .
"طالبی" گفت: بعضی طرح‌ها و برنامه‌ها در نیروی انتظامی در حال انجام است که ممکن است دستمایه سوء استفاده های شخصی و برخی انتقام‌گیری ها قرار گیرد که از آن جمله می توان به بعضی طرح های حوزه عفاف و حجاب اشاره کرد ‌و شایسته است در این رابطه مراقبت لازم و اعمال محدودیت ها را داشته باشیم تا برخی افراد به خاطر مسائل شخصی نخواهند موجبات نارضایتی را برای شهروندان به وجود آورند و همواره این نکته را مد نظر داشته باشیم که باید فعالیت و عملکرد ما به عنوان کسانیکه در درون نظام قرار داریم به گونه ای باشد که موجب ارتقاء سرمایه اعتماد عمومی و پیوند و تعامل هر چه بیشتر مردم با نظام باشد.


هدف از تلاش نیروی انتظامی در انتخابات، صیانت از آرای مردم است


رئیس شورای استان با اشاره به اینکه انتخابات حساسی را در اسفند ماه سال جاری پیش رو داریم، ‌بیان کرد: از نیروی انتظامی استان در تمام سال‌های خدمت، فعالیت سیاسی در انتخابات مختلف را شاهد نبوده‌ام و در تمام انتخابات، هدف از تلاش این نیرو تامین امنیت و آرامش و صیانت از آرای مردم بوده است.
 استاندار یزد ادامه داد: قطعاً با نزدیک شدن به زمان انتخابات، حضور سخنرانان و برگزاری جلسات و برنامه‌های مختلف کاندیداها و ستادهای مختلف، فضای انتخابات داغ تر خواهد شد اما حضور به موقع و مدیریت مناسب نیروی انتظامی ‌و اهتمامی که برای فراهم کردن فرصت ابراز وجود و نظر و دیدگاه کاندیداهای مختلف دارند، می‌تواند به برگزاری هرچه بهتر انتخابات در استان با حضور حداکثری مردم کمک کند.


استقرار پادگان آموزشی نیروی انتظامی در استان


عالی ترین مقام اجرایی استان پس از این نشست و در پاسخ به سوالات خبرنگاران تعدادی از رسانه های استان با بیان اینکه در ارتباط با استقرار پادگان آموزشی‌ نیروی انتظامی در استان، پیگیری‌های متعددی داشته و موافقت ستاد کل نیروهای مسلح را گرفته ایم، ‌گفت: در ماه‌های آینده این پادگان در استان مستقر می‌شود ‌و درحال حاضر در بحث تامین فضای استقرار نیروها، اقدامات لازم در حال انجام است.
وی در ارتباط با جابجایی پاسگاه شهید مدنی مهریز، ‌افزود: مشکل اصلی این است که محل پیش بینی شده در منطقه حفاظت شده محیط زیست واقع است و واگذاری این زمین به شکل قطعی و صدور سند با محدودیت هایی روبرو بوده و باید در شورای عالی محیط زیست مصوب می شده که متاسفانه فرآیندهای قانونی آن با مشکلاتی همراه بوده اما همچنان در حال پیگیری هستیم و یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون تومان اعتبار هم برای شروع پروژه در نظر گرفته شده است.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با مشکلات و تنگناهایی در رابطه با تجهیزات روبروست اما امسال بالاترین میزان قانونی حمایت از نیروی انتظامی در استان از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه‌ای استان برای این نیرو در نظر گرفته شده است.
"طالبی" در پایان سخنان خود گفت: علاوه بر این، قرار بر این شده که مشارکت خیرین، شهرستان‌ها و دستگاه‌های مختلفی که امکان این موضوع را دارند را جذب کنیم تا برخی نیازهای نیروی انتظامی را پوشش دهیم ‌و تحولی در بحث تامین امکانات نیروی انتظامی داشته باشیم.

★‌خبرنگار: مجید وفایی شاهی★

★عکس: رضا زارع★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات