مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد:

تورم ماهانه آبان استان یزد ۱.۷ درصد شد

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: میزان تورم استان یزد در آبان ماه سال جاری ۱.۷ بوده و از میانگین تورم ماهانه کشور پایین‌تر است.

به گزارش روابط‌عمومی استانداری یزد، در حاشیه جلسه رصد خانه پایش و کنترل تورم استان که به ریاست معاون اقتصادی استاندار برگزار شد، محمد رضا پاکدل اظهار کرد: بلافاصله  پس از انتشار آمارتورم آبان ماه، نشستی به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد برگزار و در جهت بررسی شاخص تورم ماهانه، نقطه به نقطه و سالانه استان، موارد و برنامه‌های پیش رو مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: در آبان ماه ١٤٠٢، تورم ماهانه خانوارهای کشور برابر ٢.٢ درصد بوده است، این در حالی می‎باشد که تورم ماهانه در استان یزد ۱.۷ درصد می‎‌باشد و عملا تورم آبان ماه استان معادل ۰/۵ از میانگین تورم کشور پایین تر بوده است.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد از آمار رو به کاهش تورم ماهانه کل استان خبر داد و گفت: خوشبختانه پس از تشکیل رصدخانه پایش و کنترل تورم استان و پیگیری‌های صورت گرفته در این تشکل شاهد روند  کاهشی هم در گروه خوراکی‌ها و هم در گروه غیر خوراکی‌ها هستیم.
پاکدل در پایان خاطرنشان کرد: استان یزد در آمار تورم ماهانه کشور جزو کشور های رده پایین می‎باشد اما همچنان در نرخ آمار تورم سالانه و نقطه به نقطه استان در رده بالا قرار داریم که علت اصلی آن اثر بلند مدت و میانگین ۲۴ ماهه وجود تورم می‌باشد.
شایان به ذکر است؛ منظور از نرخ تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه قبل و نرخ تورم نقطه‌ای، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل است.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات