استاندار يزد:

توسعه كتابخواني ظرفيت هاي فرهنگي و اجتماعي را تقويت مي كند

«محمدعلي طالبي» با اشاره به اهميت كسب عنوان پايتخت كتاب براي يزد بيان كرد: توسعه كتابخواني،مناسبات و ظرفيت هاي اجتماعي و فرهنگي را تقويت مي كند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، ستاد هماهنگي يازدهمين نمايشگاه بزرگ كتاب يزد با حضور «محمدعلي طالبي» استاندار يزد و « علي زيني وند» معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار تشكيل جلسه داد.
استاندار يزد بيان كرد:سال گذشته  براي كسب عنوان پايتخت كتاب از سوي استان تلاش هاي زيادي صورت گرفت و با توجه به فرصت پیش رو نمايشگاه كتاب نيز مي تواند در كسب اين عنوان موثر باشد كه ضروريست ابعاد مختلف موضوع با جديت بيشتري دنبال شود.
طالبي افزود:اگر استان بتواند در كسب عنوان پايتخت كتاب موفق شود براي گسترش فرهنگ كتابخواني نيز كمك شاياني صورت مي گيرد و با توجه به رتبه هاي مناسبي كه از سطح بالاي كتابخواني استان در كشور  ارائه مي شود اما  اين امر مي تواند شرايط بهتري نسبت به امروز نيز داشته باشد.
وي توسعه كتابخواني را در مناسبات اجتماعي و فرهنگي استان موثر دانست و اظهار داشت:با درك اهميت كتاب و كتابخواني، برگزاري باشكوه و موثر يازدهمين نمايشگاه بزرگ كتاب يزد با مشاركت دستگاه هاي اجرايي و ظرفيت بخش خصوصي مورد توجه قرار گيرد.
عالي ترين مقام اجرايي استان گفت: همواره حضور ناشران برجسته كشور در نمايشگاه يزد مورد تاكيد قرار گرفته است كه اين موضوع روند رو به پيشرفتي داشته و اميدواريم سال جاري نيز اين امر تقويت شود.
طالبي افزود:راهنمايي مناسب مراجعين و بازديدكنندگان لازم به توجه است و چينش غرفه ها نيز بايد به گونه ای باشد كه سلايق مختلف به آساني بتوانند كتاب هاي مورد نظر را در نمايشگاه پيدا كنند و از سوي ديگر نيز امكاني فراهم شود تا كتاب هاي خوب و شاخص در حوزه هاي مختلف معرفي و اطلاع رساني شود.
استاندار يزد خاطرنشان كرد: در توزيع بُن هاي تخفيف نگاه عدلانه و فرصت برابر در نظر گرفته شود که با ایجاد زمينه مناسب مردم بتوانند از ظرفيت ايجاد شده استفاده لازم را ببرند.
گفتني است در پايان اين جلسه از پوستر يازدهمين نمايشگاه بزرگ كتاب يزد،مطبوعات محلي و رسانه هاي ديجيتال رونمايي شد.

*خبرنگار:فاطمه شريفي
*عكاس:رضا زارع

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات