استانداريزد تاكيد كرد:

توسعۀ بخش تعاون با الگوسازي تعاوني‌هاي موفق

استاندار يزد چهارشنبه شب 17 شهريور در يازدهمين جشنواره تعاوني‌هاي برتر استان با اشاره به نمونه‌هاي موفق شركت‌هاي تعاونی گفت: توسعۀ بخش تعاون با الگوسازي از تعاوني‌هاي موفق و ايجاد انگيزه، ترغيب و تشويق فعالان اين حوزه تحقق مي‌يابد.

به گزارش اداره‌كل روابط عمومي استانداري يزد، یازدهمین جشنواره تعاوني‌هاي برتر با حضور وزير تعاون،كار و رفاه اجتماعي، استاندار يزد، معاون تعاون وزير، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، مدیرکل حوزه استاندار، فرماندار یزد و مدیران و تعاونگران استان در بوستان ولايت برگزار شد.
استاندار يزد در اين جشنواره بيان كرد: خوشبختانه بعد از انقلاب با رويكرد و نگاه شهيد بهشتي بحث تعاون در جمهوري اسلامي ايران رنگ بسيار قوي به خود گرفت و زمينه هايي ايجاد شد كه  تعاوني بتواند در شكل واقعي خود نمود پيدا كند.
«سيدمجمد ميرمحمدي» ادامه داد: سهم تعاون در اقتصاد كشور و به فرمايش مقام معظم رهبري 25 درصد در نظر گرفته شد و قانون اساسي نيز جايگاه خوبي براي تعاون قائل و مد نظر قرار داده است.
وي افزود: اقتصاد بر سه عنصر بخش خصوصي، تعاوني و دولتي در كشور پايه گذاري شده است و بخش دولتي در جايي فعال مي شود كه بخش خصوصي يا تعاوني نتوانند فعاليتي را انجام دهند.
استاندار يزد خاطرنشان كرد: عرصه براي كار در قالب تعاوني بسيار وسيع است و هدف‌گيري جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه نيز بسيار عالي و قانون‌بخش تعاون نيز بسيار فضا را براي فعاليت باز گذاشته است.
ميرمحمدي گفت: طبيعي است هر چه در اين زمينه تلاش شود باز هم زمينه فعاليت وجود دارد و رويكرد تعاوني مي‌تواند به خوبي در افتصاد كشور مؤثر واقع شود.
عالي‌ترين مقام اجرايي استان بيان كرد: بايد اين موضوع را بررسي كنيم كه سهم تعاوني كه قرار بود 25 درصد از اقتصاد كشور را تشكيل دهد تا به امروز چند درصد آن محقق شده است زيرا اين يك هدفي است كه معين شده است و بايد به آن دست يافت.
وي ادامه داد: در كشور تعاوني‌هاي پيشرو به خوبي فعاليت مي كنند و مي‌توانيم  با الگو قرار دادن روش‌هاي پيشرفت اين تعاوني‌ها ساير تعاون‌هايي كه به نوعي از پيشرفت عقب مانده‌اند را به برنامه‌هاي كارساز برسانيم.
ميرمحمدي گفت: ما در استان يزد شاهد فعاليت‌هاي تعاوني‌هايي با شاخص‌هاي تكنولوژي نوين، فن‌آوري، نوآوري، خلاقيت و توجه به ارزش افزوده هستيم كه اين موضوع ثروت بسيار ارزشمندي است.
استاندار يزد افزود: تعاوني‌هاي فعال استان يزد به سمت تكتولوژي‌هاي جديد، نيازهاي جامعه، كمك به محيط زيست كشور، ايجاد صنايعي بدون آلايندگي و صنايع هاي‌تك در حال حركت هستند و امروز نمونه‌هاي بارزي از آن را شاهد مي باشيم.
ميرمحمدي بيان كرد: وجود 100 هزار تعاوني در كشور يك ظرفيت بزرگي است و وقتي نمونه تعاوني‌هاي فعال را در حجم، سطح و گردش مالي بالا فعاليت مي‌كند به نقش موثر  ظرفيت هاي بخش تعاون در اقتصاد كشور پي خواهيم مي‌بريم.
استاندار يزد در پايان سخنان خود گفت: اميدواريم با تلاش و باور تعاون شاهد گسترش و پيشرفت بخش تعاوني باشيم و نقش هاي بارز و ارزنده آن را در پيشرفت كشور اجرايي كنيم.


باور و اندیشه تعاون زمینه ساز هم افزایی اجتماعی


مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان یزد در این جشنواره بیان کرد: هم‌افزایی اجتماعی به منظور بهره‌گیری از روش‌های مدیریتی و الگوهای کاربردی اقتصادی با باور و اعتقاد به اندیشه تعاون به وجود می‌آید.
«محمدحسین ریاحی» افزود: در یازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر از میان 3 هزار و 200 شرکت تعاونی فعالی که در استان یزد وجود دارد، 200 تعاونی تمایل خود را برای حضور در ارزیابی و شرکت در جشنواره اعلام کردند و با نظر داوران و طبق فرم ارزیابی 24 تعاونی به عنوان تعاونی برتر معرفی شدند.
وی افزود: توسعه تعاونی‌ها و توجه به گسترش آن‌ها در جامعه برای رفع مشکلات اقتصادی بسیار تأثیرگذار است و از سوی دیگر با رشد فرهنگ تعاون می‌توانیم زندگی اجتماعی و در کنار هم بودن را یاد بگیریم.
گفتنی است در پایان این مراسم با اهدا تندیس و هدایایی از تعاونی‌های برتر در یازدهمین جشنواره تعاونی برتر استان یزد تجلیل شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات