توضیحات روابط عمومی استانداری یزد در خصوص برخی حواشی رسانه ای در مورد سخنان اخیر سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری

با سلام و احترام

✅در رابطه با حواشی روز گذشته لازم می دونم چند نکته رو برای روشن شدن موضوع توضیح بدم:

⭕️گام اول عذر خواهی کردن از همه دوستان رسانه ای است که دچار سوء تفاهم و سوء برداشتی از صحبت های آقای پارساییان شدند. به عنوان کسی که در جلسه بود شهادت می دم روی صحبت ایشون، اصلا بچه های حوزه خبر و اطلاع رسانی استان نبود. حین جلسه نیز به صورت پیامکی به برخی خبرنگاران عزیز توضیح دادم اما گویا افاده نکرد. به هر عنوان و دلیلی، اگر صحبت های  بنده و یا ایشان موجب تکدر خاطر افرادی شد به عنوان نماینده اصلی استانداری یزد در حوزه رسانه، صمیمانه از همه این عزیزان عذرخواهی می کنم.

⭕️اساسا انتشار مطلب از نشستی کارشناسی و صمیمانه که قبل از آغازش، بر غیر رسمی بودنش تاکید شده بود بسیار کار بی اخلاقی بود. اگر نشود به تعهد اصحاب رسانه اعتماد کرد دیگر نمی شود از بقیه انتظار داشت. کار بسیار بدی بود که لااقل بر اعتماد من به دوستی که دست به چنین کاری زد خدشه جدی وارد کرد. اگر انتقاد یا صحبتی بود باید در همان جلسه کارشناسی طرح می شد. اخلاق باید برای همه حرف اول باشد. اگرچه از دیروز چند نفر به من پیام دادند فایل کامل جلسه را نیز دارند که این دیگر وامصیبتا دارد.

⭕️در رابطه با حمایت های خاص از برخی پیج های پرمخاطب، در نشست هم مفصل توضیح دادم. حمایت ما به این عزیزان در حد متعارفی است که روز خبرنگار و یا عید نوروز به سایر خبرنگاران استان صورت می گیرد. اگر کسی یا فردی ادله، مستند و دلیلی خلاف بر این مسئله را دارد ارائه نماید. در همکاری های دو طرفه همیشه نباید ملاک را پول قرار داد. بسیاری از دوستان خبرنگار، که در بزنگاههای سخت به یاری ما شتافتند آیا کمک و حمایت خبری و رسانه ای شان در قبال دریافت پول بوده؟! اینگونه نیست که همه مراودات و روابط رو به پول ختم کنیم. روابط انسانی فاکتورهایی داره که گاهی صدها برابر از پرداخت پول وردستمزد، ارزشمندتر است.

⭕️مسئله بیمه ۵ نفر از خبرنگاران در حقیقت همان طرحی بود که قبلا با یکایک رسانه های استان از هر سلیقه و سبقه ای شخصا طرح کرده بودم و به منظور حمایت از خبرگزاری های استان در چند فاز طراحی شده بود. چون معتقدم اگر معیشت خبرنگاران درست نشود به زودی شاهد تعطیلی رسانه های رسمی در استان خواهیم بود. لذا طرحی را مطرح کردیم که زمینه تامین نیروی انسانی برای هر خبرگزاری و پایگاه خبری فعال استان را فراهم می کرد که در قدم شکسته و بسته اول ، به روالی که بسیاری از دوستان رسانه ای استان طی تمام این سالها در میان برخی دوستان خبرنگار به وفور دیده بودند آنچنان برای حذف هم بر هم تاختند که طرح به شکست خورد و همان چند نفر هم یا مجبور به پذیرش شرایط کارمندی به جای خبرنگاری شدند و یا عطای آن را به لقایش بخشیدند. لذا بر مزاری که امروز بر سر آن گریه می کنیم اساسا مرده ای نیست. این تمام ماجرای این به اصطلاح ۵ نفر بود. اتفاقا همین دیروز کور سوهای امیدی برای زنده شدن طرح ایجاد شده بود که مطلب کانال یزدانه تیر آخری بر این تابوت خالی بود و درس آموزنده دیگری برای بنده.

⭕️مسئله همکاری استانداری با برخی پیج های پرمخاطب به نظر محل بحث و نظر زیادی است. بنده همانطور که در جلسه هم گفتم فعالین پیج های مذکور رو اصلا خبرنگار نمی دانم و این دوستان هم چنین ادعایی ندارند و در نشست های خبری نیز دعوتی از آنان به عمل نمی آید که ادله ای بر اثبات ادعای ماست. اما این که این پیج ها از ظرفیت عظیمی برای بازنشر مطالب برخوردارند قابل انکار نیست و من نیز از مدیران عزیز این پیج ها که چنین ظرفیت مهمی را در اختیار معرفی دستاوردهای امیدبخش استان در حوزه های مختلف قرار می دهند بسیار ممنون و سپاسگزارم و قطعا با فشارهایی که گاها از اغراض شخصی نشات می گیرد از ادامه مسیری که به درستی آن ایمان دارم چشم پوشی نخواهم کرد.
ارادتمند.  علی صالحی. مدیر روابط عمومی استانداری یزد

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات