استاندار یزد:

تکریم هنرمندان در جامعه به گفتمانی غالب تبدیل شود/ اثر هنری تبلوری از صفات رحمانی خداوند/ ضرورت رفع موانع ارائه تسهیلات تبصره 18 به هنرمندان

استاندار یزد با تاکید بر ضرورت رفع موانع ارائه تسهیلات تبصره ۱۸ به هنرمندان گفت: دستگاه ها و ادارات استان باید بخشی از بودجه خود را به حمایت از آثار هنری مختلف و خریداری هدایای مورد نیاز از آثار هنرمندان اختصاص دهند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، جمعی از هنرمندان استان در دیدار نوروزی با استاندار یزد به بررسی مسائل این حوزه پرداختند.
 
استاندار یزد در این نشست، با اشاره به دعای تحویل سال و آرزوی حال خوش برای مردم، اظهار کرد: جامعه هنری نیز برای ایجاد حال خوش و احسن الحال در جامعه تلاش می‌کند؛ لذا یکی از تجلیگاه‌ها و مظاهر این دعا هنرمندان هستند.
 
مهران فاطمی با تقدیر زحمات و فعالیت‌های جامعه هنری استان در سال‌های اخیر مخصوصاً سال ۱۴۰۲ گفت: علی رغم همه فراز و نشیب‌ها و مشکلات مالی، خوشبختانه سال گذشته از منظر فرهنگ و هنر سالی مملو از رویدادهای مختلف بین المللی بود.
وی با بیان اینکه تکریم هنرمند در جامعه باید به گفتمان غالب تبدیل شود، تصریح کرد: از آنجا که هنرمند به واسطه روحیه لطیف اثر هنری خلق می‌کند، تمامی جوامع اقتصادی، صنعتی، علمی، اداری و... باید به تکریم و درک جامعه هنری بپردازند.
 
استاندار یزد با بیان اینکه هنرمند و اثر هنری مظهر و تبلور صفات رحمانی و صفات جمالیه خداوند است، گفت: مدیران و کارکنان ادارات و دستگاه‌های مجوز دهنده در هر بخشی باید برای جلوگیری از دل زدگی جامعه هنری رفتار خود را بر اساس درک صحیح از جایگاه هنرمندان تنظیم کنند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل تعدیل کننده اقلیم گرم و خشک و سخت یزد فعالیت های فرهنگی و هنری است، عنوان کرد: فرهنگ و هنر برخلاف رویه مرسوم باید در متن برنامه‌های دستگاه‌ها قرار گیرد.
 
فاطمی با بیان اینکه پیشبرد همه امور اقتصادی و عمرانی در گرو توجه به مسائل فرهنگی است، گفت: مسائلی نظیر رشد اقتصادی از مسیر بهره‌وری، اصلاح الگوی مصرف، کاهش آسیب‌های اجتماعی، ایجاد فرهنگ کار برای حل بیکاری فارغ التحصیلان و... تنها با فرهنگ سازی محقق می‌شود.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد در ادامه بر لزوم پیگیری مسائل مطرح شده از سوی جامعه هنری استان از جمله ایجاد خانه هنر، اختصاص تابلوهای شهری به معرفی آثار هنرمندان، پرداخت تسهیلات از محل مسئولیت‌های اجتماعی صنایع، احداث سالن پلاتو و... تاکید کرد.
 
وی در پایان با تاکید بر ضرورت رفع موانع ارائه تسهیلات تبصره ۱۸ به هنرمندان خاطرنشان کرد: دستگاه ها و ادارات استان باید بخشی از بودجه خود را به حمایت از آثار هنری مختلف اختصاص داده و نیز خریداری هدایای مورد نیاز آن‌ها از آثار هنرمندان باشد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات