استاندار یزد در نشست شورای معاونین استانداری مطرح کرد؛

تکمیل پروژه های شاخص نیمه تمام رویکرد مهم استان است/ اهتمام جدی بر اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری/مسکن و آب دو ابر پروژه مهم و حیاتی استان

استاندار یزد گفت: تکمیل پروژه های شاخص نیمه تمام رویکرد مهم استان در سال 1403  است.

 به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، اولین جلسه شورای معاونین استانداری یزد در سال 1403، به ریاست استاندار برگزار و در جریان آن برنامه ها و اولویت های مورد پیگیری در سال ۱۴۰۳ مورد بررسی قرار گرفت.
 
استانداریزد در حاشیه این نشست، تکمیل پروژه های شاخص نیمه تمام را رویکرد مهم استان در سال 1403 عنوان کرد و گفت: در این راستا به صورت ویژه بر پروژه های نیمه تمام شهرستان ها متمرکز شده و اقدامات لازم را جهت بهره برداری از آن ها تا پایان عمر دولت سیزدهم انجام خواهیم داد.
 
فاطمی در ادامه با اشاره به پیشرفت بسیار خوب مصوبات سفرهای رئیس جمهور به استان یزد، اظهارکرد: اهتمام جدی ما بر اجرای این مصوبات در فرصت باقی از دولت سیزدهم است و مسائل مرتبط با آن ها با جدیت پیگیری می شود.
 
وی از پروژه های حوزه های «آب» و «نهضت ملی مسکن» به عنوان دو ابرپروژه بسیار مهم و حیاتی استان یاد کرد و افزود: مسائل و محورهای مربوط به پروژه های آبی استان به صورت مستمر و جدی در حال پیگیری بوده و بخشی از آن ها در سال 1403 بهره برداری و در معرض استفاده مردم قرار می گیرد.
 
عالی ترین مقام اجرایی استان همچنین نوید جهش تولید و تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن استان یزد را در سال 1403 داد و تصریح کرد: اراده جدی استان بر تحویل واحدها و زمین های طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان، در سریع ترین زمان ممکن است.
 
فاطمی در ادامه پروژه های حوزه راه را یکی از حوزه های مورد مطالبه مردم استان دانست و اظهارکرد: در سالجاری پروژه مهم و اساسی نظیر جاده طبس، چوپانان_اردکان، بهاباد_نایبند_دربند، هرات_ هرابرجان و کنارگذر شرقی میبد مورد پیگیری قرار می گیرد.
 
استاندار یزد در همین راستا ادامه داد: پروژه های کنار گذر یزد_زارچ_اشکذر، خروجی شهرستان تفت، ورودی شهرستان ابرکوه، دو بانده سازی محور بافق و بهاباد و سایر پروژه های راهی شهرستانی نیز دنبال خواهد شد.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توجه ویژه تیم مدیریتی استان به پروژه های بیمارستانی نیمه تمام، خاطرنشان کرد: با توجه به وجود هشت پروژه بیمارستانی با پیشرفت بسیار بالا در استان، یکی از برنامه های جدی استان بهره برداری از آن ها در سال 1403 است.
 
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد در ادامه تکمیل مدارس نیمه تمام و خیری موجود در استان را از دیگر محورهای مهم مورد پیگیری استان در سال جدید عنوان کرد.
 
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم پیگیری ویژه مسائل مربوط به  مولد سازی اموال و دارایی های مازاد دولت، گفت: درآمدهای ناشی از فروش اراضی و املاک مازاد، در پروژه های عمرانی استان هزینه خواهد شد.
 
وی همچنین به اهمیت مانع زدایی از مسیر تولید و تلاش جهت رونق فعالیت واحدهای استان، تصریح کرد: مسائل مربوط به پروژه های نیمه تمام اقتصادی، صنعتی و معدنی و به ویژه واحدهای راکد و فعال زیر ظرفیت اصلی، با جدیت پیگیری می شود.
 
فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نامگذاری سال 1403 به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، اظهارکرد: در راستای تحقق شعار سال در استان، در نخستین روزهای سال جدید، نشستی با فعالین اقتصادی و مردمی برگزار شد.
 
استاندار یزد در ادامه از تشکیل شورای تحقق شعار سال در استان یزد خبرداد و خاطرنشان کرد: به زودی طرح ها و مدل های مربوط به مردمی سازی امور و مشارکت مردم استان در عرصه اقتصاد جمع بندی و به جد پیگیری خواهد شد.  
 
عالی ترین مقام اجرایی استان همچنین به شعار سال 1402 مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید» اشاره کرد و گفت: در سال 1403 نیز کماکان رویکردها و راهبردهای مورد پیگیری استان در حوزه مهار تورم و رشد تولید را با جدیت دنبال خواهیم کرد.
 
فاطمی در ادامه با اشاره به ضرورت نگاه و حمایت ویژه از حوزه دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان، تصریح کرد: این حوزه یکی از رویکردها و جهت گیری های مهم داخل استان بوده و حمایت های لازم صورت خواهد گرفت.
 
استاندار یزد سند مهندسی فرهنگی را مبنای فعالیت های حوزه فرهنگ عنوان و خاطرنشان کرد: سند مهندسی فرهنگی استان با توجه به اولویت‌ و مسائل مختلف استان در دست تدوین بوده و در مراحل پایانی قرار دارد.  
 
وی پیگیری ویژه مسائل مربوط به دانشگاه ها، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست و ساماندهی اتباع خارجی را از دیگر محورهای مهم مورد پیگیری استان در سال 1403 بیان کرد.
 
استاندار یزد در پایان اظهارکرد: امید است با دعای خیر مردم، مشارکت مردم، مدیریت و همت جهادی همه مدیران و دستگاه ها، سال 1403 سالی توام با موفقیت، پیروزی و بهروزی برای مردم کشور و به ویژه استان یزد باشد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات