مدیرکل مدیریت بحران استان:

تیم امداد و نجات کوهستان یزد نمونه است/ اقدام هلال احمر در جستجوی مرحوم دهقانی فراتر از دستورالعمل ها بود

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد در نشست بررسی و ارزیابی امداد رسانی حادثه کوهستان ضمن تسلیت به خانواده مرحوم دهقانی از توانایی و تبحر تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر قدردانی کرد.

محمدعلی ملک زاده افزود: جمعیت هلال احمر، نهادی مردمی است که با اهداف بشر دوستانه شکل گرفته و خدمات این نهاد چه در جنگ و چه در صلح با ایثار و از خودگذشتگی عجین بوده است.

وی با توجه به تشریح ماجرا توسط اعضای تیم امداد و نجات اظهار داشت : چیزی که مشهود  است امدادگران جمعیت هلال احمر فراتر از دستورالعمل ها و آیین نامه ها در این حادثه عمل کرده اند و همه توان، تجهیزات و نیروهای خود را بکار گرفتند تا در کمترین زمان کوهنورد مفقود شده را نجات دهند اما با توجه به اینکه ایشان در نکته کور و غیر قابل دسترسی بود عملا عملیات جستجو طول کشید.

ملک زاده ادامه داد: مدیران و مسئولان در کنار امدادگران این مجموعه در تمامی حوادث و بحران ها در کوتاه ترین زمان در صحنه خطر حاضر می شوند.

وی با اشاره به شخصیت دکتر حرازی مدیرعامل  جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: دکتر حرازی شخصیتی فرهیخته و دلسوز است که در طول سال‌ها خدمت در جمعیت هلال احمر همیشه متعهدانه وظایف خود را پیگیری کرده است و در این حادثه نیز تمام توان خود را به کار برد.

وی ادامه داد: در خصوص نحوه و زمان فوت مرحوم دهقان منتظر نظر کارشناسی پزشک قانونی می مانیم و انتظار داریم افراد از گمانه زنی و اظهار نظر غیرفنی در این زمینه پرهیز کنند.

ملک زاده ادامه داد: این حادثه برای اولین دفعه نبوده و آخرین دفعه هم نخواهد بود و نباید به گونه ای برخورد شود تا موجب دلسردی امدادگران گردد.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد همچنین به همکاری قابل تحسین انجمن کوهنوردان استان با هلال احمر اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در سطح استان شاهد افزایش حوادث کوهستانی مخصوصا در فصول بهار و تابستان هستیم، لازم است با برنامه ریزی و آموزش از تعداد این حوادث بکاهیم.

وی بر لزوم آموزش نیروها و اجرای دوره توان افزایی بیشتر جهت تخصصی کردن نیروها تاکید کرد و گفت: هلال احمر قطعا در این زمینه می بایست ورود کرده و نسبت به افزایش آمادگی کوهنوردان اقدام نماید.

وی در پایان با عرض تسلیت مجدد به خانواده محترم مرحوم دهقانی عنوان کرد: امیدوارم در آینده با هم افزایی بیشتر دستگاه امدادی و خدمات رسان، کمتر شاهد چنین حوادثی در سطح  استان باشیم .

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات