استاندار یزد بیان کرد:

ثبت رکورد بی سابقه فروش بلیت و تعداد تماشگرسینما در استان /تکمیل تالار مرکزی یزد بعد از 15 سال /بهره برداری از بزرگترین معدن سرب و روی غرب آسیا در دولت سیزدهم

استاندار یزد با حضور در برنامه «دولت و مردم» رادیو یزد به تشریح مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه های «فرهنگ و هنر»، «معدن» و «کشاورزی» استان، از زمان استقرار دولت سیزدهم پرداخت.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد مهران فاطمی استاندار یزد با حضور در برنامه «دولت و مردم» رادیو یزد به تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم در استان در سه حوزه فرهنگ، معدن و کشاورزی پرداخت.

 
استاندار یزد در این برنامه، با اشاره به مهم‌ترین دستاوردها و اقدامات استان در حوزه فرهنگ و هنر اظهار کرد: علی رغم جهت گیری شعار سال به سمت حوزه تولید و اقتصاد، سه سال دولت سیزدهم دوره رونق فرهنگ و هنر در استان یزد بوده است.
 
مهران فاطمی طرح ابتکاری ۴۰۰۰ حافظ قرآن به نیابت از ۴۰۰۰ شهید استان را به لحاظ تعداد حافظین در چهار دهه اخیر بی‌نظیر دانست و گفت: هم اکنون فرایند ثبت نام هر ۴ هزار نفر در این طرح انجام شده و شرکت کنندگان در حال حفظ قرآن هستند.
 
وی در ادامه با اشاره به ثبت رکورد بی‌سابقه فروش بلیت و تعداد تماشاگر سینما در استان، تصریح کرد: بیش از ۲۳۲ هزار نفر مخاطب و ۱۰ میلیارد و ۱۵۶ میلیون تومان فروش بلیت سینماهای استان در سه سال دولت سیزدهم نسبت به سال‌های پیش از کرونا بی‌نظیر بوده است.
 
استاندار یزد از ثبت رکورد تولید و اجرای تئاتر در استان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: علاوه بر تولید ۱۴۲ نمایش و اکران ۲۲ هزار ۸۱۰ سانس در استان، طی سه سال اخیر شاهد نشست‌های متعدد ادبی، شب‌های شعر، ۹ شب موسیقی یزد و رونق تولید سرود و نماهنگ‌های ملی و مذهبی بوده‌ایم.
 
وی با اشاره به برگزاری رویدادها و جشنواره‌های فرهنگی هنری در استان، عنوان کرد: طی سه سال اخیر استان یزد میزبان جشنواره ملی تئاتر مباهله، جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان در اردکان، جشنواره بین المللی مقاومت، جشنواره ملی تئاتر ایثار و جشنواره فیلم کوتاه ایساتیس بوده است.
 
فاطمی افزود: جشنواره شعر در مسیر خراسان، جشنواره بین المللی قصه‌گویی، جشنواره ملی سرود به سوی قدس، سوگواره راوی رزم و برگزاری نمایشگاه مد و لباس و بزرگداشت‌های فراوان برای مفاخر استان از دیگر رویدادهای فرهنگی برگزار شده در دولت سیزدهم است.
 
وی از تکمیل تالار مرکزی یزد به عنوان بزرگترین زیرساخت فرهنگی هنری استان پس از ۱۵ سال خبر داد و گفت: افتتاح مجتمع فرهنگی هنری بافق و سینما نگار میبد و خلیج فارس یزد، پیشرفت ۹۰ درصدی مجتمع فرهنگی هنری مروست و ساماندهی مقبره آذر یزدی نیز در راستای تامین زیرساخت‌های این حوزه انجام شد.
 
استاندار یزد با اشاره به اختصاص ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره‌ای اشتغالزایی به ۳۴۴ هنرمند فرهنگی قرآنی استان، یادآور شد: در این دولت تهیه و تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان انجام و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش به دستاوردها و اقدامات دولت سیزدهم در حوزه معدن اشاره و خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از بزرگترین معدن سرب و روی غرب آسیا و دومین معدن سرب و روی دنیا با ظرفیت ۱۷۰ میلیون تن پس از ۷۰ سال از مهمترین این اقدامات بوده است.
 
فاطمی ادامه داد: آغاز عملیات اکتشاف و استخراج معادن سنگ آهن غیر فعال با ذخیره بیش از ۱۰۰ میلیون تن، بهره‌برداری از بزرگ‌ترین خط فرآوری روی ایران، بهره‌برداری از معدن «دی ۱۹» با حجم ۴۹ میلیون تن سنگ آهن و اجرای طرح تحول زمین شناسی و اکتشاف ذخایر پنهان معدنی در پهنه عقدا و دهشیر از دیگر دستاوردهای این حوزه است.
 
وی همچنین عنوان کرد: از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در حوزه معدن می‌توان به بهره‌برداری از کارخانه طلای چاه زرد، بزرگترین کارخانه شمش پس از ۱۸ سال، اولین کارخانه تولید اسلب سرامیکی، کارخانه گندله سازی بهاباد، معدن سنگ آهن کویر در مروست و بهره‌برداری از سالانه ۱۲۰ هزار تن شمش فولادی در شهرستان خاتم نام برد.
 
استاندار یزد با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر رونق اقتصادی حوزه معدن در شهرستان‌های کمتر برخوردار استان گفت: در این دولت تامین مالی خط دوم انتقال آب از محل مسئولیت اجتماعی و وصول کامل یک درصد فروش معادن انجام و استراتژی استان «از سنگ تا قطعه» تعیین شد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه یزد، در حوزه کشاورزی به لحاظ بهره‌وری آبی و سختکوشی جزو استان‌های ممتاز قرار دارد، عنوان کرد: استان یزد در دولت سیزدهم جایگاه نخست کشور در پرورش اسب، بلدرچین، کبک، بز سانن و تیلاپیا و رتبه دوم حوزه محصولات گلخانه‌ای را کسب کرده است.
 
مهران فاطمی ادامه داد: طی سه سال‌های اخیر استان یزد رتبه سوم تولید پسته، زردآلو و پرورش شتر، رتبه چهارم تولید انار، جایگاه هفتم تولید زعفران و جایگاه هشتم تولید خرما در کشور را با بهره‌وری فوق العاده آب به خود اختصاص داده است.
 وی با بیان اینکه با اختصاص ۱۲۱ میلیارد تومان برای بازسازی قنوات، تاکنون بیش از ۶۰۰ قنات در استان بازسازی شده است، گفت: همچنین با اختصاص ۶۰ میلیارد تومان برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، شاهد صرفه‌جویی ۲۵ میلیون متر مکعبی در مصرف آب کشاورزی بوده‌ایم.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات