به گزارش روابط عمومي استانداري يزد؛ " حيدر نوروزي " روز چهارشنبه در اين جلسه كه در محل سالن اجتماعات ساختمان مديريت بحران استانداري يزد برگزار شد، با تاكيد بر جذب هر چه سريع تر بودجه اختصاص يافته در خصوص بحران به دستگاه هاي اجرايي استان در مرحله اول و دوم، پايان ارديبهشت ماه سال جاري را آخرين مهلت دستگاه ها براي جذب اين بودجه اعلام كرد.
وي در ادامه كارگروه هاي  جديدي كه در  مديريت بحران كشور شكل گرفته است را  مهم ارزيابي كرد و خواستار مطالعه دقيق شرح وظايف مسئولان كارگروه ها و اعضاء در اين خصوص شد.
نوروزي با اشاره به اينكه بحران هاي صورت گرفته بايد در همان لحظات اوليه به مديريت كل بحران استان و همچنين دستگاه متناظر در دستگاه خود اطلاع رساني شود، اين مقوله را داراي اولويت در دستگاه هاي مربوطه دانست.
وي همچنين خواستار اطلاع رساني برخي از حوادث طبيعي و غير مترقبه به عموم مردم توسط دستگاه هاي مربوطه شد.
معاون آموزش سازمان مديريت بحران كشور نيز در اين جلسه، تلاش در حوزه پيشگيري از وقوع حادثه را مهمتر از جبران خسارت و آمادگي در هنگام حادثه بيان كرد و افزود: ساخت و ساز در كشور بايد مورد تغيير نگرش قرار گيرد كه كاهش خسارات ناشي از حادثه را بدنبال خواهد داشت.
" يزداني " مهاجرت به مناطق ديگر را يكي ديگر از آسيب هاي ناشي از عدم جلوگيري از حوادث طبيعي دانست.
مدير كل بحران استانداري نيز در ابتداي اين جلسه به تشريح عملكرد 14 كارگروه تخصصي مديريت بحران پرداخت.
" غلامرضا برزگري " در ادامه به گزارش حوادث قهري در استان از اواخر اسفند ماه 90 تا تاريخ 15 ارديبهشت سال 91 پرداخت كه زلزله و خشكسالي مهمترين اين موارد را تشكيل مي دهد.
وي همچنين به تشريح خسارات وارده از قبل سيل، تگرگ، طوفان و سرمازدگي به نقاط مختلف استان پرداخت.