رئیس ستاد انتخابات استان یزد مطرح کرد:

جهاد تبیین؛ زمینه ساز افزایش اعتماد و مشارکت عمومی در صحنه انتخابات

 نشست مشترک اعضای ستاد انتخابات استان یزد و شهرستان اشکذر به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و با حضور سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری و اعضای ستاد انتخابات استان و ستاد انتخابات اشکذر در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی استانداری یزد، علی اکبر عزیزی در این نشست با اشاره به اهمیت انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: حضور مردم در صحنه انتخابات در حقیقت مشارکت در بحث سرنوشت و آینده کشور است و همگان باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به بیانات ارزنده و حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در خصوص تبیین اهمیت و جایگاه انتخابات افزود: ایشان از انتخابات، به عنوان مظهر خداباوری، مردم باوری و خودباوری یاد می کنند که به روشنی نشان دهنده اهمیت این رویداد در ساختار نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با بیان این که حضور باشکوه و آگاهانه مردم در انتخابات، اقتدار و عزت ملی را افزایش خواهد داد افزود: یکی از مهم ترین ماموریت های خادمان مردم در دولت سیزدهم در سال جاری، برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند و باشکوه است.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد جهاد تبیین را زمینه ساز افزایش اعتماد عمومی و مشارکت در صحنه انتخابات ارزیابی کرد ‌و اظهار داشت: اطلاع رسانی هنرمندانه و موثر از دستاوردهای عظیم نظام مقدس جمهوری اسلامی در موضوع جهاد تبیین حائز اهمیت بالایی است.

وی با بیان این که رعایت اصل بی طرفی کامل عوامل برگزاری انتخابات، برای حفظ سلامت انتخابات، امری قطعی و ضروری است ادامه داد: مردم، رای خود را به عنوان امانت به برگزار کنندگان انتخابات می سپارند و عوامل برگزاری نیز امانت داری و صیانت از آرای آنان را نصب العین خود قرار خواهند داد.

عزیزی در پایان بر مراقبت و رصد فضای انتخاباتی برای جلوگیری از تبلیغات زودهنگام و تامین شرایط رقابت سالم کاندیدها، استفاده حداکثری از توان و پتانسیل رسانه ای در سطح استان، آگاهی بخشی به مردم در خصوص اهمیت مشارکت در انتخابات، استفاده از ظرفیت گروه‌های مرجع، سخنرانان، فرهنگیان و مجامع گوناگون و ارتباط تنگاتنگ میان ستاد انتخابات استان و شهرستانها تاکید کرد.

⭕️سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری نیز در این نشست با بر شمردن مزیت های ماده ۱۳ قانون انتخابات برای کمک به تامین نیاز انسانی و تجهیزاتی ستادهای انتخاباتی شهرستانها، خواستار بهره گیری حداکثری و موثر از ظرفیت های این ماده قانونی شد.

⭕️محمدحسین پارساییان همچنین با اشاره به ضرورت توجه به تامین نیازهای کمیته های مختلف به ویژه کمیته اطلاع رسانی تاکید کرد: روابط عمومی ها باید در راستای افزایش مشارکت عمومی در انتخابات اسفندماه تقویت شوند.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد نیز در این نشست با اشاره به ثبت نام ۷۸۲ نفر در فرآیند پیش ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: از این تعداد، ۴۱۳ نفر در حوزه انتخابیه یزد، اشکذر ، زارچ و ندوشن ثبت نام نموده اند که نشان دهنده حساسیت های بالای این حوزه به منظور تامین زیرساخت های لازم برای برگزاری انتخاباتی شکوهمندانه است.

سعید رستگاری به تشریح فرایند برگزاری انتخابات بر اساس قانون جدید پرداخت و از آغاز مهلت قانونی یک هفته ای، برای تشکیل هیات های اجرایی حوزه های انتخابیه از ۱۳ مهرماه خبر داد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات