معاون اول رئیس جمهور در دیدار با استاندار یزد و نمایندگان استان:

جهت‌گیری توسعه استان یزد باید از طریق صنایع دانش بنیان دنبال شود/ ثبت جهانی شهر تاریخی یزد ظرفیتی بزرگ برای توسعه گردشگری استان است

"‌اسحاق جهانگیری" معاون اول رئیس جمهور در دیدار با "محمدعلی طالبی" استاندار یزد و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم ‌دارالعباده یزد همواره پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند، گفت: جهت گیری توسعه استان یزد باید از طریق صنایع دانش بنیان و فعالیت‌های مبتنی بر علم و فناوری دنبال شود.
 
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهور، "اسحاق جهانگيری" روز دوشنبه ۳۱ تیرماه در دیدار با استاندار یزد و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفيت هاي استان يزد در بخش علم و فناوري و برخورداري اين استان از نيروي انساني تحصيلكرده و دانشگاهي، گفت: جهت‌گيري توسعه استان يزد با توجه به محدوديت منابع آب بايد به سمت صنايع دانش بنيان و فعاليت هاي مبتني بر علم و فناوري هدايت شود.
معاون اول رئیس جمهور افزود: استان هايی نظير استان يزد كه دانشگاه هاي مهم كشور را در خود جاي داده اند، بايد از توسعه صنايعي كه به منابع آب نياز دارد فاصله گرفته و مسير توسعه را از طريق توسعه فناوري هاي نوين دنبال كنند چرا كه اينگونه فعاليت ها با سرمايه اندک، اشتغال و درآمدزايي فراواني به همراه دارد.
جهانگيري از گردشگري به عنوان يكي ديگر از ظرفيت هاي توسعه استان يزد نام برد و تصريح كرد: گردشگري يكي از بخش هاي مهم در ايجاد اشتغال و درآمدزايي در همه كشورها محسوب مي شود و ثبت شهر تاريخي يزد در فهرست ميراث جهاني يونسكو توجهات بين المللي را به اين شهر جلب كرده و استفاده مطلوب از اين ظرفيت به همراه تبليغات مناسب، مي تواند گردشگري استان را به ميزان قابل توجهي توسعه دهد.
وی با اشاره به گزارشات و دغدغه هاي مطرح شده از سوي استاندار يزد و نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي، اظهار اميدواري كرد: در آينده نزدیک فرصتي براي سفر به استان یزد فراهم شود تا از نزدیک در جريان مشكلات قرار گرفته و تصميمات لازم براي رفع دغدغه هاي مردم این ستان اتخاذ شود.
معاون اول رئیس جمهور مردم استان يزد را مردمي مومن و متدين توصيف كرد و افزود: مردم دارالعباده یزد همواره پاي انقلاب و نظام ايستاده اند و هرگاه مشكل و خطري كشور را تهديد كرده، در صحنه حضور يافته و از انقلاب و نظام دفاع كرده اند.
جهانگیری افزود: استان يزد از هر نظر براي كشور اهميت فراواني دارد و بايد براي حل مشكلاتي نظير كمبود منابع آب در اين استان چاره اي بيانديشيم تا دغدغه مردم صبور و متدين اين استان برطرف شود.
در اين جلسه كه "‌حسینعلی امیری" معاون‌ رئیس جمهور در امور مجلس نيز حضور داشت، "‌محمدعلی طالبی" استاندار يزد گزارشي از وضعيت استان ارائه كرد و به تشريح مسائل و مشكلات استان پرداخت.
‌گفتنی است نمايندگان مردم استان يزد در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين جلسه تنگناهاي اصلي استان را مطرح و هر كدام گزارشي از مشكلات حوزه هاي انتخابيه خود ارائه كردند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات