استاندار یزد:

جهت حمایت از شرکتهای حوزه فناوری اطلاعات در استان هیچ محدودیتی نداریم

استاندار یزد گفت: دنیای اینترنت و فناوریهای ارتباطی و سایبری، روزبه روز در حال گسترش است و این امر لزوم امن کردن این فضا و ارائه آموزشهای لازم به کاربران را نشان میدهد و امیدوارم استان یزد بیش از گذشته در این حوزه حساس و حیاتی موفق باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، شورای راهبردی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، ظهر چهارشنبه ۳ آبانماه ۱۳۹۶ به ریاست " سید محمد میرمحمدی" در سالن زنده یاد حمیدیا برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست پس از استماع گزارش ارائه شده از سوی " اکرم فداکار" مدیر کل فناوری اطلاعات استان و همچنین ارائه گزارش از سوی مدیران شرکتهای " پویش داده نوین" و" امن پردازان کویر" گفت: شنیدن چنین گزارشاتی که نشان از پیشرفت استان در حوزه فناوری اطلاعات و امن سازی این فضا دارد، جای افتخار و خوسحالیست و امیدوارم این موفقیتها با تلاش و جدیت گسترش و تداوم بیشتری یابد.
" میرمحمدی" اجرای هر دو طرح" ایجاد مرکز توانمندسازی اکوسیستم رایانش ابری"و" راه اندازی مرکز دفاع سایبری" در استان را بسیار مفید و ضروری دانست و افزود: در جهت اجرای این طرحها، حتما باید زمانبندی و اولویت سنجی مناسب صورت گیرد و همچنین به مباحث آتی در عرصه سایبری و فناوری اطلاعات نیز توجه شود.
وی تصریح کرد: در حوزه سایبری و فناوری اطلاعات سه موضوع " تولید"،"گستردگی"و" طبقه بندی" اطلاعات بسیار مهم و ضروری است چرا که هر کسی که بخواهد به اطلاعاتی دسترسی یابد باید از دریچه و جایگاه ویژه همان اطلاعات به دنیای سایبری وارد شود.
رییس شورای راهبردی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آنگاه به اهمیت موضوع یوزرها و استفاده کنندگان از فضای سایبری اشاره کرد و گفت: بعضی اطلاعات استفاده کنندگان خاص دارد و باید مراقبت شود که از مجموع اطلاعات موجود، کدام استفاده کنندگان مجاز به بهره برداری از آن هستند.
استاندار یزد سپس با بیان این نکته که" باید از اطلاعات موجود در فضای سایبری حفاظت کنیم تا کسی از آن سوء استفاده نکند" عنوان داشت: باید از شرکتهایی که در زمینه امن سازی این فضا فعالیت میکنند حمایت نمود و تسهیلات لازم را برای شکوفایی و اثر بخشی بیش از پیش آنها فراهم کرد.
میرمحمدی تصریح کرد: برای اختصاص محل فیزیکی به فعالیت شرکتهای حوزه فناوری اطلاعات در استان هیچ گونه محدودیتی نداریم و در خصوص آموزش نیروی انسانی نیز باید دوره های آموزشی خاص برای آنها برگزار شود تا در عمل نیز برای ورود به این عرصه توجیه شوند.
عالی ترین مقام اجرایی استان افزود: در حوزه تامین اعتبار لازم برای مساعدت به چنین طرح هایی، هر کجا که لازم باشد از محل اعتبارات فنی مبالغی را جهت کمک به طرح هایی که بازافرینی بالایی داشته و با برگشت سرمایه مناسبی برای استان و کشور همراه است، در نظر خواهیم گرفت.
وی در پایان تصریح کرد: دنیای اینترنت و فناوریهای ارتباطی و سایبری، روزبه روز در حال گسترش است و این امر لزوم امن کردن این فضا و ارائه آموزشهای لازم به کاربران را نشان میدهد و امیدوارم استان یزد بیش از گذشته در این حوزه حساس و حیاتی موفق باشد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات