جوابیه استانداری به یک خبر: آمار فعلی مربوط به تبعات چندسال اخیر است| تورم استان کمتر از میانگین کشوری است| یزد در حال کاهش تورم است| خبرتان صادقانه نبود و هدف آگاهی بخشی به جامعه نداشت

استانداری یزد:ضمن تبریک صمیمانه عید نوروز و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه ضیافت الهی، نظر به انتشار مطلبی با عنوان "شکست پروژه های ضد تورمی دولت در استان"، موارد ذیل برای انتشار در آن کانال و به منظور تنویر افکار عمومی به استحضار می رسد:

همانگونه که می دانید تورم سالانه، در حقیقت بیانگر تجمیع آمار تورمی طی ماههای گذشته و نشات گرفته از عملکرد چندین ساله استان در حوزه مهار تورم بوده و عملا انباشت حافظه رقمی تورم استان و نتیجه سیاست‌های تورمی سالهای قبل از آن محسوب می شود، لذا ارتباط دادن آمار تورم سالانه به عملکرد کنونی استان در حوزه تورم مع الفارق است.

▫️همانگونه که به خوبی آگاهید برای ارزیابی دقیق موفقیت و یا عدم موفقیت سیاست های ضد تورمی استان، باید بر مبنای آمار تورم ماهانه و نقطه به نقطه قضاوت کرد؛ آماری که البته تاکنون توسط آن کانال خبری ضرورتی برای بازنشر آن احساس نشده است.

▫️ به خوبی مطلع هستید رصد خانه تورمی استان یزد به عنوان اقدامی ابتکاری از اوایل سال گذشته ایجاد و بر مهار تورمی استان که طی مدت‌های مدیدی جزء استان‌های با تورم بالا در کشور بشمار می رفته است، نظارت جدی اعمال شد.

▫️بر این اساس، آمار تورم ماهانه استان یزد طی شش‌ماه گذشته، گویای آن است که نرخ تورم استان به صورت مداوم ، کمتر از میانگین کشوری و جزء استانهایی با کمترین نرخ تورم قرار گرفته است که نشانه روشنی از موفقیت چشمگیر استان در مسئله مهار تورم است.

▫️بر این اساس، انتظار می رود تورم سالانه نیز در پی استمرار عملکرد کاهشی و موفق استان در مهار تورم ماهانه و نقطه به نقطه ، رفته رفته تنزل پیدا کند.

▫️در حالی که نگارنده محترم به خوبی از مقدمات علم اقتصاد و تفاوت های تورم سالانه، ماهانه و نقطه به نقطه آگاهی دارد و می داند تحلیل چنین آمارهایی بدون آگاهی از حداقل های دانش اقتصادی، مخاطب را به خطا خواهد برد، انتشار چنین مطالب غیر صادقانه ای، با اهدافی جز آگاهی بخشی اجتماعی ارزیابی می شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات