مدير كل روابط عمومي استانداري:

حساب نقادان مصلح را ازتوجه طلبان مغرض جدا كرده ايم

مدير كل روابط عمومي استانداري يزد گفت: نگاه ما به نقد يك نگاه ميمون و مبارك است و نقادان را محترم مي دانيم، اما بين نقادان مصلح و توجه طلبان مغرض تفاوت قائليم و حساب اين دو را از هم جدا كرده ايم.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، "داود پاك طينت" روز چهارشنبه 12 آذر ماه در نشست آموزشي مديران و كارشناسان شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان كه در محل سالن شهيد منتظر قائم استانداري يزد برگزار شد، اظهار داشت: روابط عمومي شامل بخش هاي مختلف اطلاع رساني، افكار سنجي، سمعي و بصري، تشريفات، تكريم ارباب رجوع، نظر سنجي و قسمت هاي ديگر است و دوستان خبرنگار ما قاعدتا و بنا به ضرورت كارشان، هميشه يك نگاه ويژه اي به بخش اطلاع رساني دارند و نوع ارتباطي كه ما با رسانه ها برقرار مي كنيم را ملاك سنجش توانايي آن روابط عمومي مي دانند.
مدير كل روابط عمومي استانداري گفت: يكي از فلسفه هاي حضور خبرنگاران محترم در اين نشست هاي آموزشي اين است كه اين بزرگواران علاوه بر اينكه زحمت انعكاس اخبار را مي كشند، با مباحث روابط عمومي ها آشنا شوند كه روابط عمومي ها كارهاي غير از اطلاع رساني هم دارند و آن حوزه ها هم بايد رصد شوند.
دبير شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان يزد، با طرح اين موضوع كه استاندار بحث نقد را بارها مطرح و تكرار نموده اند گفت: دليل اين تاكيد و تكرار اين است كه معتقديم نقد مي تواند فضايي در استان ايجاد كند كه موجب پيشرفت استان شود.
پاك طينت ادامه داد: شايد در نظر اول احساس شود كه دعوت رسانه ها به نقادي، موجب ايجاد چالش براي مديران گردد ولي باوري كه در استان وجود دارد، اين است كه نقدهاي رسانه اي را نه تنها چالش نمي بينيم بلكه آن را فرصت مي دانيم.
وي خطاب به مديران و كارشناسان روابط عمومي ها گفت: كسي كه قلم دست مي گيرد و در مورد سازمان شما مي نويسد، در واقع براي شما وقت گذاشته است، به او احترام بگذاريد، حتي اگر ضعف هاي شما را پررنگ كرده باشد، واقعاً نقاد قابل احترام است، حتي اگر با نگاه منفي خواسته است شما را به قول معروف به چالش بكشاند، برايش احترام قائل شويد، چون وقت گذاشته براي شما و سازمان مورد نظر شما را رصد كرده است.
پاك طينت با بيان اينكه بعضي اوقات ديگر نقد نيست و تخريب و بداخلاقي رسانه اي نمايان مي شود گفت: يكي از تخريب هايي كه اتفاق مي افتد شايعه است و از آنجايي كه شايعه بر دو نوع است، هنر روابط عمومي اين است كه بتواند تشخيص دهد شايعه از چه نوعي است.
وي ادامه داد: شايعه نوع اول در بي خبري و با توجه به انتشار خبر ناقص ايجاد مي شود و در واقع بي خبري زايشگاه اين نوع شايعه است و در متن جامعه است و افرادي اين حرف ها را مي زنند كه اگر شايعه راست باشد، منفعتي براي آنها در آن نيست و صرفا به جهت رفع شبهه سئوال مي كند.
وي در خصوص شايعه از نوع دوم گفت: شايعه از نوع دوم در واقع محفلي است و زايشگاه آن، محافل تخريبي و مغرضي هستند كه بنا به اغراض خاص توليد شايعه مي كنند و هرگاه به دقت رصد كنيم مي بينيم كه شايعه در متن جامعه نيست و كساني كه مطرح مي كنند يك طيف خاصي از افراد هستند كه تحقق شايعه برايشان منفعت دارد و اگر شايعه درست باشد و اتفاق بيافتد در راستاي اهداف آنهاست و يكي از كارهاي سخت روابط عمومي ها تشخيص اين دو نوع شايعه از همديگر است.
پاك طينت خطاب به اعضاي شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان اظهار داشت: روابط عمومي بايد تشخيص دهد كه سخن مورد نظر، در متن جامعه است و بايد توليد خبر كند يا حرف يك عده از آدم هاي خاصي است كه اغراضي پشت اين قضيه دارند و اتفاقاً اگر بيايم و خبر توليد كنم يعني با هزينه خودمان رسانه ي آنها شده ام و با سرمايه سازمان حرف آنها را تكرار كرده ام كه اين براي سازمان يك فاجعه است.
مديركل روابط عمومي استانداري، نگاه دولت تدبير و اميد به نقد را يك نگاه ميمون و مبارك دانست و گفت: نقاد محترم است، اما بين نقادان مصلح و توجه طلبان مغرض تفاوت قائل هستيم و حساب اين دو را از هم جدا كرده ايم.
پاك طينت، با اشاره به مطالب منتشر شده توسط برخي از توجه طلبان مغرض تصريح کرد: گاهي مطالبي نسبتا طولاني منتشر مي شود اما وقتي بررسي مي کنيم حتي يک پاراگراف که کاربردي و يک جمله که حاکي از نقد مصلحانه و منصفانه باشد ديده نمي شود.
وي تاکيد کرد: وقتي در يک متن هيچ نکته اصلاحي مشاهده نمي شود نشانگر اين است که نويسنده قصد اصلاح ندارد بلکه فقط دنبال جلب توجه است و ما اين افراد که البته اندک هستند را توجه طلبان مغرض مي دانيم.
دبير شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان، از مديران و کارشناسان روابط عمومي ها خواست تا اين گونه هجمه ها را پاسخ ندهند چرا که اين افراد دقيقا به دنبال همين جلب توجه هستند و نبايد انرژي سازمان صرف اين امور گردد.
وي در ادامه گفت: توجهي كه به مجموعه روابط عمومي ها مي شود، قابل تحسين است و در كمتر يكسال گذشته اين سومين مرتبه است كه شوراي هماهنگي روابط عمومي ها افتخار ميزباني استاندار محترم را دارد و بايد از اين پتانسيل ها استفاده شود.
وي در پايان تشكيل شوراهاي هماهنگي روابط عمومي هاي دستگاه هاي همسو را مورد تاكيد قرار داد و گفت: خوشبختانه شوراي هماهنگي صنعت آب و برق همچنين راه وشهرسازي را داريم، پيشنهاد ما اين است شوراي هماهنگي بخش تعاون و بخش سلامت هم در استان شكل گيرد.

 

Gotharbhos 53.jpg Gotharbhos 54.jpg Gotharbhos 27.jpg

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات