حضور استاندار يزد در مراسم بزرگداشت هشت شهيد گمنام دفاع مقدس در مسجد روضه محمديه

مراسم بزرگداشت هشت شهيد دفاع مقدس در مسجد روضه محمديه با حضور نماينده ولي فقيه در استان، نماينده مردم در مجلس خبرگان رهبري، استاندار يزد، نماينده مردم يزد در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از اقشار مختلف مردم استان برگزار شد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، در اين مراسم معنوي حجت الاسلام و المسلمين "مير رحيمي" روز پنج شنبه 4 دي ماه با اشاره به بزرگاني كه بايد به عنوان الگو براي جوانان ما به حساب آيند، اظهار داشت: امروز شيعيان يك معلم دارند و آن هم اهل بيت (س)هستند.
وي گفت: امروز همه دنيا بر عليه شيعيان تلاش مي كنند ولي به بركت خون شهيدان موفقيتي را در پي نخواهند داشت.
حجت الاسلام ميررحيمي با نقل خاطره اي از امام خميني (ره) نيز يادآور شد: ايشان در خصوص شهدايي كه در جزيره مجنون زير آتش دشمن غاصب بودند و به شهادت مي رسيدند فرمودند، "خدايا من را با ايشان محشور كن."
وي شهدا را باعث عزت، اقتدار، سربلندي و ايستادگي مردم كشور در مقابل دشمنان دانست.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمين "حسيني كوهستاني" در سخناني مجاهدت هاي شهداي صدر اسلام را يادآور شد و گفت: يكي از شخصيت هايي كه دچار تولد دوباره شد، حمزه عموي پيامبر مكرم اسلام (ص) است.
وي اظهار داشت: شهداي ما مصداق متولدين در دين هستند.
رييس سازمان تبليغات اسلامي استان، حضور پر شور مردم در مراسم تشييع پيكر شهداي گمنام را نشان دهنده پويايي مردم در استان يزد دانست و آنگاه با اشاره به مجاهدت هاي امام خميني (ره) افزود: امام خميني (ره) مردم دنيا را زنده كرد.
وي توصيفاتي از رهبر فرزانه انقلاب را نيز يادآور شد و سپس خطاب به مسئولان فرهنگي استان اظهار داشت: لازم است تا به منظور معرفي شهداي گمنام حاضر در ميدان اميرچخماق به گردشگران خارجي، تابلوهايي مناسب طراحي و نصب گردد تا اين گردشگران نيز با اين شهدا و مجاهدت هاي آنان آشنا شوند.
گفتني است قرائت قرآن مجيد، مداحي و نوحه سرايي از ديگر برنامه هاي اين مراسم معنوي بود.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات